България е сред най-динамичните пазари на търговски площи, се посочва в нов анализ на консултантската компания Cushman&Wakefield.
Отдаваемата площ на търговските центрове се очаква да нарасне с 19% през 2014 г. до над 874 хил. кв. м от 735 хил. кв. м към края на 2013 г. В строеж са три нови търговски центъра в София с обща отдаваема площ от над 120 хил. кв. м, а през април отвори врати нов търговси център в Плевен – първият извън столицата от няколко години насам.
„През 2014 г. растежът на икономиката и потреблението ще се ускори според последните прогнози на правителството и на няколко международни финансови институции. Търговските вериги активно търсят площи, за да се възползват, и действат като фактор в подкрепа на строителството“, коментира Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton International, стратегически партньор на Cushman&Wakefield за България и Македония.
Според данни на компанията инвеститорите в съществуващи търговски центрове също се активизират. Очаква се тенденцията да започне да се проявява и в България през следващите 12 месеца, като се засили интересът към възможностите за придобиване на някои от съществуващите водещи търговски центрове у нас.
Cushman&Wakefield наредиха страната ни на 13-та позиция в класацията си за строителство на нови молове в Европа. През втората половина на миналата година у нас обаче не отвори врати нито един нов мол, а не се очертава реализацията на нови проекти след приключването на строителството на т. нар. "трета вълна" търговски центрове. Затова се очаква фокусът да се прехвърли върху съживяването, рестартирането и препозиционирането на проблемни активи, както и смяна на собствеността на съществуващи, качествени активи.