Кои са основните двигатели на пазара на индустриални и логистични имоти в България?
Обичайно основните двигатели на индустриалните пазари в Централна и Източна европа са фирмите за електронна търговия, производителите на резервни части за автомобилната индустрия, търговските вериги, компаниите за изследвания и развитие на промишлеността. В последната година традиционните логистични и складови проекти се конкурират по обем с производствените индустриални площи и 3PL фирмите.
Очакваме компаниите за онлайн търговия да навлизат активно на пазара на логистични площи. Най-търсени от тях са площи в непосредствена близост до градовете, за да се оптимизират доставките и разходите. Потенциалът на страната като Южноевропейски логистичен център е в привличането на вниманието на големите оператори, добър пример за което са DHL и Shenker, които разширяват своите местни операции и инвестират в нови съоръжения. В крак с бързо нарастващия сектор на търговията на дребно и бързооборотни потребителски стоки (FMCG) се развиват централните дистрибутивни бази на търговските вериги, разположени главно в района на Елин Пелин и Пловдив.
Какъв е потенциалът за развитие на икономически или логистични зони?
Той е много съществен за развитието на икономиката на България. Не бива да се забравя, че за да привлече сериозни представители на индустрията, България е в много сериозна конкуренция със съседните държави – главно Румъния и Сърбия. Инвеститорите избират локация и на база облекченията и бонусите, предложени от страната домакин. Във всички случаи се надявам, че през 2014 могат да се реализират успешни инвестиции в това направление.
Как очаквате да се развива пазарът в краткосрочен план, а и в по-дългосрочен период от време?
Дълбоко вярвам, че през 2014 г. ще има няколко успешни чужди инвестиции в индустриалния сегмент от пазара, отново в автомобилния сектор. Трябва да даваме непрекъснато хубавите примери, които са се реализирали в България, трябва да се говори за всички добри примери в производство, свързани с отваряне на нови работни места, а не със спекула, да се популяризират, защото само тогава чуждите инвеститори ще започнат да идват, да следват другите, които са дошли тук.
преди 10 години Архитект, който е станал брокерче!?'баси.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Абе и при нас расте броя на запитванията за оферти, ама от запитвания само не се живее. отговор Сигнализирай за неуместен коментар