IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Малък бизнес в големия град

Засилва се тенденцията за възраждане на малките квартални магазини, все повече се търсят помещения за започване на собствен бизнес

08:30 | 27.02.14 г. 8
Малък бизнес в големия град

Все повече хора се решават да стартират собствен бизнес в сферата на търговията. За това свидетелства засиленото търсене на помещения за малки търговски обекти в кварталите, както и интересът към потребителските кредити за развиване на малък бизнес.

Очакванията на Тихомир Тошев, изпълнителен директор на Кредит Център и CreditPoint.bg, са тенденцията да продължи и през тази година при сравнително стабилна политическа и икономическа ситуация.

„След навлизането ни в ерата на моловете и дори възходът на мол-модата, където пазаруването е най-разпространено, напоследък се забелязва засилващата се тенденция малките местни магазини да се възраждат отново“, коментира Калоян Богданов, маркетинг мениджър на консултантската компания Адрес Недвижими имоти пред Investor.bg.

От една година насам пазарът се стабилизира и цените изкушават все повече инвеститори, а все повече хора със забързано ежедневие предпочитат бързото отскачане до кварталния магазин пред по-ангажиращото обикаляне на голяма верига, чийто обект е разположен в района, посочва още Богданов.

Малки магазини за собствен бизнес

Най-голямо търсене има за имоти под наеми с цел собствен бизнес, казва още Калоян Богданов.

„Кварталните магазини правят по-малки обороти от големите супермаркети, но пък разчитат на надценката. Ако са на удобно място, хората са склонни да платят повече и така собствениците имат печалба. Винаги има нещо, за което се сещат в последния момент и кварталният магазин е най-желан за тези „импулсивни” покупки“, коментира той.

Хубавите локации не се изпускат и още докато тече известие за напускане от предходните клиенти се настаняват нови. Най-търсени са помещенията с добра локация - в оживени райони, главни улици и квартали с голямо население, в близост до спирки на градския транспорт и метрото в София.

Увеличен интерес има към районите около улиците Дойран, Нишава, Ломско шосе, както и в близост до кв. Гоце Делчев, отчитат от Адрес.

Наемните цени обикновено са около 8-12 евро на кв.м. За по-добра локация цената варира между 10-18 евро на кв.м, но наемателите са склонни дори да платят малко повече, стига мястото да е добро.

Данни на агенцията за недвижими имоти „Мирела“ също сочат за нарастващо търсене и предлагане на търговски площи, най-вече в предпочитаните южни и централни райони на София. Според компанията цената за покупка на търговски площи в южните райони може да достигне дори 2 000 – 3 000 евро за кв. м за помещенията главно по протежение на бул. „България“.

Последна актуализация: 07:03 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Имоти виж още

Коментари

8
rate up comment 0 rate down comment 2
Ricco
преди 10 години
Ето пресен пример за стремеж към ефективност. Пример, който показва защо развитите страни са развити - защото стремежа към ефективност при тях е на първо място (а при нас на първо място е опасението да не счупим хатъра на някой, който така си е свикнал).Кравите не са ефективни, те се нуждаят от 100 грама растителен протеин, за да произведат общо 15 грама животински протеини. Ние не трябва да убиваме крава и тя няма да произвежда метанhttp://znanie.eu/кръстоносният-поход-на-бил-гейтс-и-сер/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 1
edimi
преди 10 години
Затова писах "аспект", защото в категорията "качество" имам предвид изброените неща.... Там е мястото и на по-високата добавена стойност.И в частност постигане на Ефективност за отделни икономически групи и субекти.Като "свински черва" са навързани нещата :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 4
Ricco
преди 10 години
"Другите" аспекти не се отнасят до ефективността :) . Ефективността (за която става въпрос) има отношение към това едно и също качество и количество да бъде произведено/доставено с по-малко разходи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 8 rate down comment 0
edimi
преди 10 години
Да, по принцип/относно ефективността/. НО, ефективността има и "други" аспекти. Примерно:запазване на национално значими отрасли, здравословни навици, качествени храни, развитие на занаяти/вложен и високо ценен в света ръчен труд/ и много други подобни. От друга страна производството на по-малко като количество, но по-качествени стоки и услуги, с повече принадена стойност/на мястото на йеФтиното свръхпроизводство/, вероятно ще помогне да се намери изход от всеобщата криза, за което обаче се съмнявам че ще има интерес от съответните хора, които могат да го решат......
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 4
Ricco
преди 10 години
Да го кажа още веднъж: Ключовото понятие е ефективност, а не голям или малък. Единствено по ефективността трябва да се измерва кое е по-добро!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 2
Ricco
преди 10 години
Не винаги по-малкото е по-добро! Ако един по-голям магазин е по-ефективен, то за обществото като цяло е по-добре да има по-голям магазин. Нали в края на краищата искаме да имаме по-висок жизнен стандарт, а това става с повече, а не с по-малко ефективност! То по тази логика би следвало да сме против и големите заводи защото са по-ефективни от малките работилнички и цехчета. Да ама всички искаме да има по-евтини коли, телефони, печки, перални и т.н., нали?! Проблем с големите възниква само когато успеят да установят монопол или олигопол и съответно само в тази посока трябва да има опасения и противодействие.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 17 rate down comment 3
stoiloff
преди 10 години
Простете за допълнението, но забравих да добавя , че за всичко са виновни банките, самозабравили се и извисили себе си в "институции" както и продажните политици, които създадоха поръчкови закони, създаващи монополи и работещи против малките инициативни хора! Не осъзнаващи (понеже са пълни ***) , че по този начин убиват себе си!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 21 rate down comment 1
stoiloff
преди 10 години
Малкия бизнес умира! Средния също!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още