Продажбата на активи стабилизира финансовите резултати и спомага за свиването на задлъжнялостта на инвеститора в молове Atrium, който притежава терен в София и има проект за търговски център.
Печалбата на компанията преди данъци и такси за деветмесечието остава относително стабилна спрямо миналата година - 113,9 млн. евро от началото на годината до края на септември при 114 млн. евро за същия период на миналата година. В нея обаче е отразен еднократният ефект от продажбата на активи за 32,5 млн. евро.
Atrium отчита 14,5% ръст на брутния доход от наем за първите 9 месеца на годината до 144,6 млн. евро. През третото тримесечие брутният доход от наем на компанията се е увеличил със 17,5% до 48,4 млн. евро.
Нетният доход от наем за първите 9 месеца на годината регистрира повишение от 19,5% до 137,5 млн. евро, а за тримесечието е отчетен ръст от 23,5% до 45,7 млн. евро.
От Atrium посочват, че заетостта на проектите остава стабилна. Регистриран е и ръст на генерираните парични потоци от работещите търговски центрове като цяло.
Заради пуснатите в експлоатация нови проекти леко се е увеличила стойността на портфейла на компанията до 2,167 млрд. евро.
Стратегически приоритет на групата е да си осигури инвестиционен рейтинг, за да се диверсифицират възможните източници на капитал, посочва се в отчета за третото тримесечие. В момента рейтинговите агенции Standard & Poor’s and Fitch оценяват компанията с ВВВ-.
Проектът на Atrium в София беше замразен поради кризата и все още компанията не планира да го възобнови, въпреки че от миналата година разширява съществуващи обекти и придобива активи на ключовите пазари в Централна и Източна Европа. В началото на тази година компанията съобщи, че планира да инвестира 210 млн. евро в нови проекти в региона, като се концентрира основно върху пазарите в Полша и Русия.