IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lavazza влиза в бизнеса с кафенета у нас не само с Onda, а и с Espression

Планира се марката на закупената българска верига изцяло да бъде подменена с италианската

16:16 | 13.05.10 г.
Автор - снимка
Създател
Марко Лаваца. Снимка: Личен архив
Марко Лаваца. Снимка: Личен архив

Италианската компания Lavazza обяви в сряда, че е подписала подготвяната от известно време сделка за закупуване на българската верига от кафенета Onda. Основният продавач е Global Finance Fund, като не беше уточнено какъв е бил неговият дял. От италианската група не коментираха и въпроса дали предвиждат други придобивания у нас или в региона.

Ето обаче какво друго каза пред Investor.bg във връзка със сделката Марко Лаваца, мениджър развитие и придобиване на Lavazza Group.

- Ще бъде ли запазена марката Onda? Ще се отварят ли нови кафенета под тази марка?

Бизнесът с кафенета не е основният източник на приходи за Lavazza, но улеснява комуникацията при увеличаването на разпознаваемостта на собствения бранд на компанията и обогатява преживяванията при консумация на продуктите ни.

Всичките ни вериги в света са пред препозициониране, като първоначално ще бъде добавена марката Lavazza в името на веригата, а крайната цел в по-дългосрочен сценарий е пълна подмяна само с марката Lavazza.

Onda е водещата верига кафенета в България, но присъствието й е концентрирано в София и лесно можем да станем свидетели на по-нататъшна експанзия в самата столица, както и някои интересни решения в други по-големи градове. Обектите ще са подкрепени от марката Lavazza.

- Каква част от обявените 6 млн. евро са цената на сделката за Onda и на каква стойност са инвестициите, за които съобщихте вчера?

Финансовите средства от 6 млн. евро покриват както сделката, така и инвестициите. Lavazza всъщност цели постепенно да повишава присъствието на собствената си марка в кафенетата на Onda, за да ги предефинира не само като веригата от кафенета на Lavazza в България, но и като „прозореца“ към истинското италианско еспресо в Източна Европа.

- Има ли Lavazza собствени кафенета в България?

Все още не, но планираме да отворим обекти от веригата ни Espression, която към момента наброява над 10 кафенета в Италия, Германия, Испания, Обединеното кралство, Румъния и САЩ.

- Какви са продажбите на компанията ви в България за 2009? Какво очаквате за тази година?

Средният растеж на продажбите ни на българския пазар е 15-20%. България е на второ място в света по продажби на Lavazza на глава от населението.

- Какъв е пазарният ви дял у нас?

Софсток, дистрибуторът ни за България, има 82% дял във високия сегмент на пазара на кафе в страната. С годините фирмата успя да разработи пазара и днес продаваме по 520 тона на година.

Иначе делът на Lavazza от общия пазар е 2,6% като обем и 7,9% като стойност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още