Франко Дел Фаббро е роден в Милано, Италия през 1965 г. Завършва Хранителни технологии в Университета на Милано, след което започва кариерата си в Kraft Foods в Центъра за проучване и развитие на компанията в Мюнхен, Германия. Заемал е различни позиции в маркетинга и продажбите, бил е регионален директор продуктова категория в централния офис на компанията за Централна и Източна Европа, Близкия Изток и Африка. От 2007 г. изпълнителен директор на бизнеса на групата в България.
На 2 октомври Kraft Foods България стартира втората производствена линия от разширението на фабриката си в Своге с общи инвестиции за 40 млн. лв. С новите мощности фабриката в Своге, заедно с фабриката за кафе в Костинброд, ще осъществява износ за 100 млн. лв. на година.
- Г-н Дел Фаббро, има ли разлики в предпочитанията към шоколадовите изделия на българите спрямо тези в Западна Европа например?
В България за разлика от Западна Европа се потребяват много повече вафли и бонбони и по-малко шоколад. Също така тук се предпочита млечният шоколад, спрямо черния, което обяснява и успеха на Милка в България.
- Новите производствени линии в Своге нови ли са или са преместени от другаде?
Новите линии са произведени специално за разширението на производствените мощности в Своге.
- Защо избрахте България като производствен център за експорт към Румъния, Турция и Сърбия?
Решенията като това не са лесни. Много и различни фактори са взети предвид, като предимство на географското разположение, разходите, възможностите за растеж и опита и сигурността на местния екип.
- Как ще се отрази утрояването на капацитета в Своге на свързани бизнеси като тези на доставчиците ви на опаковки, захар и други, ще има ли утрояване на поръчките към тях?
Разширяването на производството в Своге със сигурност ще окаже влияние върху всички свързани фирми. Ще се купуват повече съставки и опаковки, ще наемем повече служители и т. н. Въпреки това ефектът на увеличение няма да е автоматичен към нашите партньори, а по-скоро пряко свързан с качеството, което те могат да предложат, като очакваме и подобрение на разходите ни вследствие на увеличения мащаб.
- Успешна ли е концепцията за производство в малък град като Своге, където разходите са по-ниски?
Както винаги, всяко решение има предимства и недостатъци. В Своге в продължение на много години, ние изградихме добра и силна връзка с града и неговите хора, много от които работят с нас. От друга страна, отдалечеността от София прави транспортирането на стоки и пътуването на служителите по-трудно и скъпо. Затова за нашата фабрика е важно да контролираме разходите и да разчитаме на институциите за добра инфраструктура и поддържане на пътищата.
- Успяхте ли да намалите разходите си за маркетинг и производство, благодарение на кризата?
Не мога да говоря за сериозна промяна в нашите маркетингови разходи, но разбира се, ние трябваше да преразгледаме първоначалните си планове и да ги адаптираме към новата ситуация. Нашата подготовка за кризата започна рано, затова не взехме панически решения. Рано или късно кризата ще отмине, като ще ни останат поуките от трудните времена.
- Ще има ли промяна в маркетинговата ви стратегия с оглед тенденцията за засилване на интернет?
Различните марки се купуват от различни потребители, които следят различни медии. Заедно с нашата медийна агенция ние постоянно търсим най-ефективните начини да достигнем до потребителите и интернет е един от тях, тъй като се разраства значително, особено когато става въпрос за по-младото поколение.
- Кандидатствали ли сте за финансиране по европроектите?
До момента Kraft Foods България не е кандидатствала за еврофинансиране.