Десислав Марков е мениджър Бяла техника в българското представителство на испанската марка Fagor на българския пазар. Марката присъства у нас вече пет години чрез официалния й дистрибутор за България Интерсервиз Узунови АД.
Фирмата предлага най-широката гама от електроуреди и домакинско оборудване: кухненски мебели, хладилници, перални, съдомиялни, фурни, ел. плотове, аспиратори, микровълнови фурни, бойлери и др.
Fagor е петият по големина европейски производител на бяла техника с присъствие в над 20 млн. домове по света и държи лидерството на испанския и френския пазар. Разполага с 16 завода в Испания, Франция, Полша, Мароко и Китай, както и с 17 филиала по целия свят. Продуктите й се предлагат в над 100 страни по света. Продукцията на цялата производствена група надвишава 7 млн. електроуреда годишно.
- Г-н Марков, какви са продажбите на Fagor на българския пазар за 2008, какви са очакванията ви за 2009?
От налагането на марката на българския пазар ежегодно има нарастване на продажбите, като за 2009 година се стремим да запазим обема продажби като този от 2008, най-силната година по отношение на увеличение на пазарния дял на марката и оборотите ни.
- Какви действия са предвидени за увеличаването на пазарния дял и разпознаваемостта на Fagor в България за тази година? А за 2010?
Основната цел, която имаме е да покрием абсолютно всички мебелни студия, които се явяват наши партньори, заради спецификата на предлаганите продукти, а именно уредите за вграждане. Желанието ни е голям процент от мебелните фирми в България да ни предлагат и смятам, че с годините се доказахме като добър и надежден партньор, като уредите ни са не просто качествени, това са европейски уреди с много добър дизайн.
За 2010 сме планирали популяризирането на индукцията. Една нова екологична, икономична и енергоспестяваща технология все още непозната на българския потребител.
- Има ли разлика в потребителските вкусове във вашата ниша в България и Испания? Има ли нещо, което е характерно за българския потребител?
Мога да говоря за нашите клиенти. Българският потребител е отворен към нововъведенията, но е склонен да инвестира разумно.
- Какви са очакванията ви за възможностите и нагласите на българските потребители в края на годината? Споделяте ли мнението, че тогава се очаква пикът на кризата у нас?
Както във всеки един сектор, кризата се отразява и на нашия. Тенденцията е клиентите да купуват при крайна необходимост, но ние сме оптимисти и тъй като браншът ни е зависим от строителния, както и от мебелното производство смятаме, че ситуацията ще се стабилизира съвсем скоро.