IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Germanwings: Българският авиопазар все още е достатъчно голям

За развитието си у нас от компанията залагат предимно на бизнес-пътниците

10:33 | 21.11.08 г.
Автор - снимка
Създател
Андреас Енгел. Снимка: Личен архив
Андреас Енгел. Снимка: Личен архив

Андреас Енгел работи за нискотарифната авиокомпания Germanwings, (дъщерна на немската Луфтханза) от 2002 г. като ПР мениджър и говорител на компанията. Завършил е журналистика и е работил в немския национален всекидневник „Die Welt“ като репортер. Живее в Берлин.

С Андреас Енгел разговаряме относно позициите на българския авиационен пазар на базираната в Кьолн Germanwings, която от близо две години извършва полети от София до Кьолн (с прекачване и до Берлин), а също и за състоянието на нискотарифните авиокомпании по време на финансова криза.

- Г-н Енгел, през втората година от встъпването си на българския авиационен пазар Germanwings бележи ли увеличение на броя на пътниците и ако е така, на какво се дължи?

Като се има предвид, че дейността ни в България стартира от март 2007 г., броят на пътниците ни за миналата година е 27 хил. човека, като очакваме над 30 хил. човека за тази година. Ръстът се дължи главно на увеличението на средната заетост на местата - от 81% за 2007 г., на 83% за 2008 г.

- Ще продължителите ли практиката си за полети през лятото от Варна и Бургас до Берлин и Кьолн?

Тази година дестинациите ни до Варна и Бургас от Кьолн и Берлин и съответно обратно бяха много успешни. Но все още не знаем дали през лятото на 2009 г. отново ще ги осъществяваме, това ще се реши от ръководството на авиокомпанията през март. Възможно е тези полети да не се подновят през следващото лято, но за сметка на това да се увеличи броят на полетите седмично от София до Берлин и Кьолн. Сега те са три пъти седмично, ако се наложи ще ги увеличим до четири или максимум пет пъти седмично.

- Това означава ли, че през следващата година няма да бъдат открити нови дестинации от България до Германия?

Така е, но ще напомня, че ние предлагаме удобни връзки с прекачване от Кьолн до например Дрезден, Стокхолм, Палма де Майорка и др.

- А възнамерява ли Germanwings да купува нови самолети през следващата година?

В момента имаме общо 25 самолета. Мисля, че бихме могли да ги увеличим до 29 на брой.

- Смятате ли да увеличите цените на билетите си през следващата година в условията на финансова криза и колко време преди полета трябва да се закупи билет, за да е на изгодна цена, по-ниска от традиционните?

Нашите намерения като нискотарифна авиокомпания са не да увеличаваме цените, а да ги задържим на това ниво.

Добре е обаче поне един месец преди полета билетът вече да е заявен, но е възможно да се купят билети на ниски цени и две седмици преди полета.

- Все пак вашата авиокомпания ще бъде ли засегната от финансовата криза?

Ние сме оптимисти, че Germanwings ще бъде един от печелившите от кризата, защото по наша преценка продуктът ни е добър, т.е. цените на билетите са ниски и дестинациите са добри. По наши наблюдения, през последните две седмици при нас идват клиенти от традиционни авиокомпании, защото те намаляват броя на полетите си или билетите са твърде скъпи. А част от пътниците от нашата бизнес-класа е възможно да се преместят в икономична.

Germanwings разчита на увеличението и на туристите, но бизнес-пътниците остават нашата предпочитана целева група, защото все пак към момента 42% от пътуващите с нас са бизнес-пътници.

- В такъв случай ще завършите ли на печалба годината?

Да, оптимисти сме. Предвиждаме оборотът ни за годината да достигне като цяло около 600 млн. евро. Но размерът на печалбата ни ще се обяви по всяка вероятност през януари следващата година от компанията-майка Луфтханза, защото посочената цифра все пак е оборотът.

- Г-н Енгел, на българския авиационен пазар кои са по-големите ви конкуренти - нискотарифните или традиционните авиокомпании?

Това е добър въпрос, но понякога и ние не знаем отговора му. Мисля, че и двете групи компании са ни конкуренти. От друга страна, в България няма много нискотарифни компании, които да летят до Кьолн и Берлин. Смятам, че българският пазар още е достатъчно голям, за да могат да си вършат добре работата и традиционните, и нискотарифните авиокомпании. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:33 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още