IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кр. Барарев: Пазарът на стоки и услуги за офиса се развива много динамично

Повишената бизнес активност и сътрудничеството с мултинационалната Corporate Express ще доведе до значителен ръст в продажбите ни, коментира изп. директор на “Меркуриус – София“

16:04 | 08.05.07 г.
Кр. Барарев: Пазарът на стоки и услуги за офиса се развива много динамично
През април 2007 г. на българския пазар навлезе поредната голяма мултинационална компания. Corporate Express е сред най-успешните компании доставчици на канцеларски материали, офис-машини, консумативи и офис-обзавеждане в световен мащаб. За своето налагане на българския пазар Corporate Express избра една от водещите български компании в този бранш: “Меркуриус – София” АД.

Investor.bg разговаря с изпълнителния директор и мажоритарен собственик на “Меркуриус-София” АД - г-н Красимир Барарев.

- Кои сегменти и продукти формират основната част от продажбите на Меркуриус?

Меркуриус-София” АД притежава две независими търговски направления, които работят под търговските марки Меркуриус и Classic. Меркуриус е името, под което функционира направлението за продажба на едро, продажба в обектите за модерна търговия (Метро, Била, Хит) и продажба на рекламни сувенири, а Classic е това, което се занимава с каталожна и интернет търговия към крайни клиенти.

- Какви продажби е реализирала компанията за миналата година? Какви са очакванията ви за тази?

През миналата година растежът на приходите от продажби за пореден път надхвърли очакванията ни. Основната причина, на която отдаваме значителното нарастване на приходите ни, е повишената икономическа активност в страната. След влизането на България в Европейския съюз се забелязва съществено оживяване на бизнеса, което се отразява пряко на приходите в нашия бранш. Този факт създава определено положителни очаквания за темпа на растеж за тази година, а и резултатът за първото тримесечие потвърждава нашите прогнози. Растежът на приходите на Меркуриус за първото тримесечие на 2007 спрямо същия период на миналата година достигна 37%, а този на брутната печалба надхвърли 58%. Наистина, такива резултати говорят за коренна промяна в макроикономическата среда, но също така са и симптом за протичането на динамични процеси на пазара на стоки и услуги за офиса.

- Казвате динамични процеси. Какво представляват те според вас?

В настоящия момент всякакви изводи биха били прибързани, но фактите са еднозначни - промяна настъпва и вероятно тенденциите ще се задълбочат. За нас е важно да придобием нужния ресурс, който да ни позволи да обслужим нарасналото търсене на пазара. Тук не става дума само за още повече складове, още повече транспортни средства или още повече пари, инвестирани в складови наличности. Нашата цел е повишаване на ефективността на организацията чрез инвестиции в съвременни информационни технологии, както и чрез въвеждането на стандарта за управление на качеството ISO 9001:2000. От 2004 година в експлоатация въведохме ERP система Microsoft Navision Attain, а от средата на 2006 г Системата за управление на качеството на “Меркуриус-София” АД е сертифицирана спрямо ISO 9001:2000. По наше мнение работата в ERP среда дава на нашата компания сериозни конкурентни предимства пред останалите в бранша.

- Искате да кажете, че фирмите от вашия бранш работят без софтуер за управление?

Не, не! Говорим за две различни неща. Далеч съм от мисълта, че Офис 1 нямат софтуер. Все пак са най-голямата компания в нашия бранш. Просто, доколкото ми е известно, нашите конкуренти нямат въведена ERP система, а разчитат на други информационни решения. А ERP системата е необходимо условие за оптимизиране на веригата на доставки, така че да се постига непрекъснато подобряване на ефективността на операциите и управлението на работния капитал. Ние успяваме и фактът, че една от най-големите мултинационални компании за продажба на стоки и услуги за офиса Corporate Express ни избра за свой партньор в България, говори достатъчно.

- Разкажете ни повече за това партньорство и за Corporate Express. Дали то не е довело до промяната на пазара, за която говорихме преди малко?

Не, все пак подписахме документите в средата на април. Затова и за промяна на пазара, инициирана от тези нови отношения, е рано да се говори. Corporate Express (СЕ) e сред световните лидери в доставката на канцеларски материали, офис-машини, консумативи и други продукти за офиса на фирми и институции. Има повече от 19 000 служители в над 40 страни. Продажбите на Corporate Express за 2006 възлизат на 6,3 млрд. евро. Дори само тези цифри са достатъчно красноречиви като профил на една компания. Освен продукти от най-известните марки CE продава и стоки със собствените си брандове Corporate Express и EXP. Компанията оперира в Европа, Америка и Австралия, като амбициите й за развитие съвсем не свършват в България.

- Какво очаквате като резултат от споразумението за партньорство с Corporate Express?

В краткосрочен план очакваме допълнителен растеж на приходите - както поради подобрения service level в резултат на включването ни в глобалната система за доставки на CE, така и поради продажбите на нови продукти с марките Corporate Express и EXP.

В средносрочен план очакваме съществено подобряване на повечето финансови показатели вследствие на взаимстването на знания и опит от Corporate Express. Стандартите за обслужване и безусловното качество, на което отговарят продуктите, които Corporate Express предлага по целия свят, без съмнение ще доведат и до подобряване и на услугата, която предлагаме на българския пазар.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:09 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още