IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кауфланд: Покупателната способност на българите се увеличава

Компанията, която на 12 юли ще отвори първия си магазин в София, очаква конкуренцията между хипермаркетите в България да се повишава

12:21 | 05.07.06 г.
Кауфланд: Покупателната способност на българите се увеличава
Днес, 5 юли, ще бъде осъществена първата копка на започващия строеж на химермаркет от веригата “Кауфланд” в ж.к. “Дружба”. На 12 юли, в кв. Младост, предстои да бъде отворен първият вече напълно готов хипермаркет в София.

По повод тези инициативи Димитър Спасов, управителят на „Кауфланд България”, отговори на няколко въпроса на Investor.bg.

- Г-н Спасов, Кауфланд отваря първия си хипермаркет в София. Това обаче не е първият магазин на немската веригата в страната. Разкажете ни нещо повече за стратегията на компанията, защо точно сега стъпвате в България?

Първият хипермаркет от веригата беше отворен на 8 март 2006 г. в Пловдив. Кауфланд България е дъщерна фирма на немската търговска верига Kaufland – част от групата Lidl & Schwarz. Със своите приблизително 700 хипермаркета в Германия и Европа Кауфланд е една от водещите търговски вериги. В магазините ни се продават основно хранителни стоки, а нехранителните стоки са насочени към бита.

Кауфланд оперира с едроплощни хипермаркети с размери 3 500 до 8 000 кв. м, снабдени с големи паркинги за удобно пазаруване. Позиционираме магазините си на възлови точки в жилищните квартали, което осигурява добър достъп както пеша, така и с автомобил. Броят на артикулите варира в зависимост от сезона - между 14 000 и 18 000.

Търговски обекти и магазини на наложили се на пазара и известни фирми от различни браншове допълват цялостния асортимент в предкасовото пространство – тип мол.

- Кое е най-характерното за Кауфланд?

Най-характерното за веригата е нейната дискаунтна ориентираност – т.е. продажба за крайния потребител на ниски цени. Тази политика на веригата я прави изключително успешна както в Германия, така и в сега структуриращите се пазари в Източна Европа.

- Колко работни места ще откриете с новия хипермаркет?

Около 200 работни места.
- В района на Младост вече са позиционирани няколко големи вериги хипермаркети, защо избрахте точно този квартал?

Защото в района на Младост Кауфланд вижда потенциал за такъв тип хипермаркет като нашия, а именно: богат асортимент на ниски цени.

- Предвиждате ли отварянето на още хипермаркети в София и страната?

Да, предстоят откривания на хипермаркети в Хасково, Сливен, Варна, Ямбол, Русе.

- Какъв е размерът на инвестициите на Кауфланд в България до момента? Очакванията ви за годишен оборот в страната?

Тази информация е конфиденциална.

- Повишава ли се според вас покупателната способност на българина и какъв стил на пазаруване има той?

Да, повишава се. Хората вече предпочитат да пазаруват повече продукти наведнъж, а не да обикалят по различни търговски обекти, за да се снабдят с всичко необходимо.

- Как ще се развива според вас пазарът на супер- и хипермаркетите и има ли според вас място за нови „големи“ играчи?

Според нас ще идват и нови фирми на българския пазар.

- Колко хипермаркета има Кауфланд в Германия? А в съседните на България страни?

В Германия – над 500, а в Източна Европа – над 150.

- Оценката Ви за бизнес климата у нас в момента?

Много добър, очаквам възходящата тенденция да продължи.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:55 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още