„Предприемачи на бъдещето 2021“ ще даде възможност на млади предприемачи да се срещнат с успелите в бизнеса и да ги попитат лично, в кратки интервюта, всичко това, което искат да научат за своя стартиращ бизнес. Защото най-важното за успеха на младите е предаването на опит и приемствеността между поколенията. В навечерието на събитието Investor.bg направи блиц интервюта с участниците в дискусията.
Професионалният опит на Крум Алексиев преминава през различни позиции в УниКредит Булбанк, където има възможност да погледне банковата система и работата с клиенти от гледна точка на риск мениджър, регионален директор на банкиране на дребно на София и Варна, маркетинг директор на банкиране на дребно. От 2017 г. ръководи екипа на банката, който работи с корпоративни клиенти в средния сегмент.
Екатерина Анчева е директор „Връзки с обществеността и корпоративни комуникации“ в УниКредит Булбанк.
Защо подкрепяте събитието „Предприемачи на бъдещето“?
Екатерина Анчева: В УниКредит Булбанк вярваме в предприемаческия дух и силата му да променя. Търсим го и го насърчаваме. Независимо от трудната среда в последните месеци, банката е отворена за бизнес и в готовност да подкрепи добрите идеи и проекти на своите клиенти.
Вярваме, че предприемаческият дух е възможен и вътре в организацията и затова винаги окуражаваме колегите да предлагат идеи и да ги изпълняваме заедно.
Затова за нас партньорството на това събитие беше естествено продължение на нашите идеи.
Какви са най-ценните съвети, които се получавали в началото на своята бизнес кариера от вашите ментори?
Крум Алексиев: Работата в международна група като УниКредит ни дава възможност да работим и да се учим от хора с различен опит и експертиза, постигнали много както в професионален така и личен план. Един от първите уроци, който получих, е когато си изправен пред дилема и трябва да избираш между повече алтернативи и решения, да избирам тези, които съответстват на моите принципи, здрав разум и култура или с други думи, да правим правилните неща.
Изграждането на култура на решенията и придържането към тях изиска постоянство, усилия и далече не се ограничава с това да постъпваш законосъобразно, а да бъдеш етичен и коректен към всички. Последното ме прехвърля към следващия принцип на win-win решенията във воденото на преговори, в които и двете страни печелят и което е предпоставка за дългосрочно сътрудничество и равнопоставеност. Равнопоставеност понякога означава да избереш и не най-печелившо за теб решение и в този случай просто е необходимо да си прозрачен, бърз и откровен, така че отново да имате база за обща работа при следващ проект.
Последният съвет, който е останал като водещ принцип, е да изисквам от екипа си, но колкото по-взискателен съм към тях, още по-взискателен да бъда към себе си, което означава да не спираш да търсиш подобрения във всичко, с което се захващаш, и да обичаш това, което правиш.
Как според вас трябва да изглежда новият предприемач на бъдещето в контекста на коронакризата?
Крум Алексиев: Коронакризата беше и продължава да бъде катализатор на редица промени, които промениха работната среда, пазара и очакванията на всички участници от клиенти, служители, доставчици до инвеститори. Да бъдеш социално отговорен се превърна във водеща парадигма за всеки един предприемач и бизнес. Очакванията далече надхвърлят концепциите за леснодостъпна, интуитивна и качествена услуга или продукт на добра цена, а вече реферират към устойчиви решения, с позитивен отпечатък върху околната среда, обществените нагласи и постигане на баланс между личен, професионален и обществен живот.
Тази среда предполага качествени промени във всеки един аспект на бизнеса и всяка една индустрия, което е предпоставка за развитие на предприемаческата култура и инициатива. Откриват се много възможности, за всеки който се стреми към дългосрочни и устойчиви решения от една страна и достатъчно гъвкави, за да се адаптират към скоростта на промяна, в която живеем.
Тази година Investor.bg празнува 20-годишен юбилей. Какво Ви дава най-голямата българска икономическа медия?
Екатерина Анчева: Честито на Investor.bg – миналата година и УниКредит отбеляза 20 години от присъствието си в България и осъзнаваме значимостта и отговорността, която тази годишнина носи. Бизнесът постоянно търси възможности и това е, което очакваме от икономическите медии – да свързват компаниите, да разказват историите на успеха и да представят световните тенденции и новости, така че бързо да ги виждаме внедрени и да носят ползи и у нас.