IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Тим Курт: България е богата държава

Невинаги за малка страна е добре да се поставя в зависимост от един голям инвеститор и от един бранш, твърди главният изпълнителен директор на „Аурубис България"

08:40 | 22.12.20 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Аурубис България</p>

Снимка: Аурубис България

Неколкократно споменахте дългите вериги на доставки – тема, която занимава бизнесите от известно време. Съществува ли според Вас вероятност за някаква промяна в тази насока и след кризата, в посока на т. нар. ниършоринг? Възможно ли е това и за Вашия Бранш?

Разбира се, в Западна Европа отдавна се мисли за това до каква степен и кои продукти къде да се произвеждат. Ще отнеме и време, докато глобалната готовност за пътувания, както и транспортът се възстановят до обичайните нива. По различни причини. От една страна, защото много фирми са забелязали, че не е непременно нужно за един ден да летиш от България до Ню Йорк или до Хамбург, а много неща може да се вършат и дистанционно, както провеждаме и ние нашия разговор сега. Това създава доста голяма ефективност и пести разходи. Разбира се, при нови контакти това е трудно, има нужда от близост, но ще има и промяна и ново подразбиране за начина на контактуване.

Нашият бранш и ние самите сме така устроени, че имаме много големи, но малки на брой фирми, тоест имаме здрава мрежа, изградена през последните десетилетия. Ако погледнем към логистиката – големите корабни контейнери и корабните връзки всъщност не спряха да се движат през цялото време. От тази гледна точка в нашия бранш факторът за пречки не беше толкова голям. 

Надяваме се също така, че някои проекти, що се отнася до суровините, ще бъдат насърчени. Знаете, че България е богата на суровини държава и сме нетърпеливи за това, което е планирано и възможно в това направление. Но това важи и за други европейски държави. Но, както казах, при такива кризи е от голямо предимство, когато пътищата са кратки. 

Възможно ли е в бъдеще „Аурубис“ да увеличи дела на българските суровини в общия микс от досегашните около 30%? 

Това, разбира се, не може да стане от днес за утре. Подобни проекти имат нужда от предварителна подготовка, а и не аз съм експертът, който да решава какви проекти с мини в какъв времеви период и по кое време да се осъществяват. Но например преди няколко месеца влязохме в бизнес отношения с мината на „Дънди Прешъс“ в Крумовград. Много сме доволни от отношенията, това е надежден партньор. Винаги сме заинтересовани от подобни регионални проекти. Ако е от взаимен интерес, ще се радваме местният дял на суровините да се покачва.

2020 г. беше наистина интересна и за българския клон на „Аурубис“, който се ангажира да спазва стандарта The Copper Mark. Какво точно стои зад това понятие и какви са следващите стъпки?

Настроени сме много положително и сме много щастливи, че този сертифициращ модел се наложи толкова бързо на пазара. Знаете, че при Copper Mark всеки във веригата на доставки може да участва и участва. Става дума за много фирми в аутомотив бранша, както и много мини, някои от които са сертифицирани, а други имат интерес да го покрият.

Виждаме високо ниво на приемане и сме горди от това, че от рано разпознахме знаците на една нова епоха. В целия концерн се дискутираше и бе прието „Аурубис България“ да е мястото, което да се подложи (в добрия смисъл на думата) на тази процедура. Всяко едно подразделение трябва да го направи самостоятелно, не е възможно централата да го свърши за всички.

Copper Mark е нов стандарт в медната индустрия, която гарантира, че медта е произведена отговорно по цялата верига на стойността. Той е разработен от Международната асоциация на медта (ICA) със съдействието на 25 компании, включително Aurubis. В края на 2019 г. е създадена независима асоциация, а The Copper Mark стартира на 30 март 2020 г. Първоначално мини и преработващи предприятия могат да се подлагат на доброволна оценка в многоетапен процес. В по-късен етап се оценяват преработвателите по цялата верига на стойността. 32-те критерия за устойчивост се отнасят за такива теми като спазването на нормите, детския труд, опазването на околната среда и здравето и безопасността при работа. 

Ние стартирахме процедурата, започвайки със самооценяване за покриване на критериите, което успешно приключихме. Следващата стъпка е т. нар. сертифициране от трета страна. Има много фирми, които извършват подобно сертифициране, и се надяваме до края на второто тримесечие на 2021 г. да сме приключили и с тази стъпка. Уверени сме, че ще успеем да покрием нужните за това критерии. Радваме се, че предварително сме изпълнили някои изисквания, като например ISO сертификацията от 2001 г., сертификатите за енергийната ефективност или за безопасността на работното място.

След това компанията ще разполага с една година, за да отстрани евентуалните недостатъци, установени по време на външния одит. А подобна оценка след това ще се прави на всеки три години. 

Последна актуализация: 10:03 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 11 rate down comment 4
bgMan
преди 3 години
Богата но затова пък с такива олигарси като Пеевски и Доган , Гергов 1 и Гергов 2, Ковачки, Дончев, Борисов и прочее крадци от богатството не остава нищо. Богати са офшорките на тия господа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 5
дядя Вова
преди 3 години
Tt иi мm
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 6
дядя Вова
преди 3 години
*** = *** (написано на латиница)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 5
дядя Вова
преди 3 години
Избихте рибата!.***. става *** с автоцензура! Яко!То където това, там и НАТО - един стил на поведение имат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 6
дядя Вова
преди 3 години
*** Курт: България е богата държава И плодородна!Я'ш к'ви тикви растат!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още