IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

"Спиди": Очакваме трансакцията с GeoPost да приключи в средата на 2021 г.

Ефектите от рецесията няма да ни подминат, очакваме трудни времена, коментира членът на борда на директорите Данаил Данаилов

08:47 | 19.10.20 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Данаил Данаилов. <em>Снимка: Спиди АД</em></p>

Данаил Данаилов. Снимка: Спиди АД

Как глобалната рецесия се отразява на компанията и какво се промени за бизнеса в последните необичайни месеци?

Първият ефект беше от COVID-19 кризата и разпространението на вируса. Тогава, за разлика от други индустрии, които просто затвориха, при нас имаше по-голямо търсене на услугите. Ние имахме ръст през тези месеци над очаквания, но сега нещата се нормализират и са в рамките на планираното.

Кризата с коронавируса доведе и до увеличаване на разходите за безопасност, и на служителите, и на клиентите. Ние трябваше веднага да инвестираме в увеличаване на капацитета ни за доставка, защото хората се прибраха по домовете си и избираха доставки до дома.

Като цяло ефектът от рецесията предстои да се усети през следващата година и нямаме оптимистични очаквания. Ние сме обслужващ бизнес на много индустрии и ефектите от рецесията няма да подминат и нас, ако има свиване на бизнеса, който обслужваме, това в някакъв момент ще се отрази и на нас. По-скоро очакваме по-трудни времена.

Все повече се скъсяват сроковете за доставка на пратки заради желанието на потребителите бързо да разполагат с покупките си, засилва се неимоверно градската логистика. Как отговаряте на това предизвикателство?

В България не бих казал, че тази тенденция е много изразена – в рамките на същия ден, в който поръчам, да си получа пратката. Не наблюдаваме такива драматични изисквания на търговци и клиенти. Това има своята по-висока цена, а клиентите не са склонни да я плащат. Ние развиваме оперативния ни капацитет и мрежата и това позволява да правим такива доставки, но те ще струват по-скъпо. Що се отнася до нашата готовност, ние сме показали, че сме адекватни на това, което се търси, и ако може да бъде заплатено, ние сме готови да го предоставим.

Как технологиите променят куриерския бранш?

Технологиите повлияха значително на индустрията. Да доставяш пратки е стандартна индустрия – има проследяване, доставка в конкретен срок до конкретни места. С развитието на такива динамични индустрии – като онлайн търговията например, се ускоряват и технологичните изисквания към нас, да отговорим на този начин за логистика и информационно да бъдем подкрепени.

Обемите са огромни, става въпрос за стотици хиляди пратки на ден, които изискват сериозно усилие да се проследяват, клиентите да имат информация къде са техните пратки, да са предупредени и да имат информация кога да очакват доставка, да могат нещо да променят в процеса, да имат възможност за гъвкавост – да променят локацията за доставка или времето, да знаят какво дължат. Ние сме адекватни на това изискване. Няма как да сме във водещите редици на този бизнес и да не отговорим на тези очаквания.

Кога очаквате да приключи трансакцията за увеличаване на дела на GeoPost?

Удължихме срока по молба на ГеоПост заради извънредната ситуация, удължен е със 7 месеца. Очакванията са ни около средата на следващата година, юли – август, да приключи, разбира се, ако ГеоПост си реализират опцията, говорим чисто технологично. Част от процесите си вървят в момента.

Какво следва за компанията след приключването на трансакцията?

От гледна точка на ежедневния бизнес няма да има нищо различно, защото "Спиди" и в момента отговаря на всички изисквания за качествено представяне на групата. GeoPost на практика затова купуват мажоритарен дял, защото всичко е на нивото, на което те очакват. Всичките им поделения оперират по този начин. Ще има някакви промени, нови процедури по-скоро, които ще са свързани с изискванията за консолидацията на групата, отчетност на процеси, но те са невидими за клиенти и служители.

Как се променя локалната партньорска мрежа, пазарите на по-малките пазари, на които оперирате?

Не бих казал, че имаме съществена динамика. Единствено в Гърция имаше малки промени, но сме сравнително консервативни в промяната на партньорите. Ако не е крайно наложително – например по оперативни причини, свързани с качеството, промени не правим и не очакваме да правим.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:22 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още