Данаил Данаилов има над 26 години задълбочен опит в бизнеса и финансите със специфичен опит в сферата на дяловите инвестиции, управленското консултиране, приватизацията и капиталовите пазари.
От 2010 г. е част от екипа на Спиди и работи по развитието на стратегическото партньорство с ГеоПост, регионалното разширение в Румъния и Гърция, дизайна на нови бизнес сегменти и излизането на компанията на капиталовия пазар.
В периода 2000-2010 е част от екипа на SEAF (американска компания управляваща фондове за дялово инвестиране) в Балканския регион. Преди това е работил в Brno Broker Group по приватизационни проекти в сферата на енергетиката и медиите, както и в Агенцията за икономически анализи и прогнози като анализатор на монетарната политика.
Данаил Данаилов е магистър по финанси от УНСС и говори английски, френски и руски език.
С члена на Борда на директорите на "Спиди" разговаряме за развитието на дружеството в условията на коронакризата.
Г-н Данаилов, как "Спиди" порасна от малък доставчик на авточасти до куриерска компания от такъв мащаб с уважаван международен партньор?
В крайна сметка това е много дълъг период, над 20 години. Вярно е, че така стартира "Спиди" навремето – като обслужваща куриерска компания на бизнес с авточасти, но периодът е достатъчно продължителен за развитие.
През цялата си история на първо място компанията винаги се е стремяла да предоставя качествени услуги. Винаги във фокус са били нуждите на клиентите – компанията е стартирала заради конкретна нужда. Нуждите на клиентите са винаги на първо място и се стремим да предоставяме решения, които да помагат за решаване на техните логистични въпроси.
Друг важен момент е, че никога не сме правили компромис с инвестициите. Компанията винаги е инвестирала, първоначално в човешки ресурси и създаване на професионална структура, в последствие и в ИТ и други активи, вкл. сме купували компании и си обновяваме парка, имаме инвестиции в алтернативни методи за доставка.
Не на последно място, наша цел е да имаме подходящите партньори – основно международни, както регионални малки, така и големи, като GeoPost например, отношенията ни се развиват вече десет години.
Като заговорихте за инвестиции и алтернативни методи за доставка, какво предстои в краткосрочен и дългосрочен план за компанията?
Става въпрос за мрежата ни от автоматични пощенски станции (АПС). Тя беше нещо екзотично преди 3-4-5 години, когато този модел се разпространи в няколко европейски страни. В Северна Европа той е много успешен, в Скандинавските страни и Прибалтика, оттам са и нашите доставчици на този тип решения. Тук развитието е по-бавно, в цяла Южна Европа е така, но това са специфики на клиентите и на разбирането им как трябва да бъдат обслужвани.
В условията на новия коронавирус наблюдавате ли промяна в отношението към АПС предвид и мерките за социална дистанция?
Има завишено посещение, но то не е революционно, драматично, в пъти, по-скоро с общото увеличение на бизнеса покрай пандемията, което беше основно март, април и май, има отчетен ръст. Всички, които са ползвали АПС, казват, че е много удобно, но още е малък броят на хората, които ползват това автоматизирано решение.
Каква ще е динамиката при офисите и АПС в близко бъдеще?
Като офисна мрежа, като точки за обслужване – над 500, смятаме, че сме постигнали оптимален брой. Мрежата на нашите конкуренти също е в подобен размер, което ни показва, че това покритие е достатъчно. Под точки за обслужване имам предвид физически офиси и АПС.
Скоро ще стигнем нашия таргет да имаме работещи 100 АПС. Оттам нататък нямаме големи амбиции, защото имаме много голям капацитет в самите АПС, нашите са с възможност за много по-голям брой пратки. Просто трябва пазарът да се развие и клиентите да ги ползват.
Големи планове за експанзия нямаме, по-скоро ще се оптимизира мрежата. Ще преценяваме за увеличаване размера на някои офиси, ще се местят офиси на по-добри локации, това предстои.