Във връзка с коронавируса в Китай и опасенията от прекъсване на веригите за доставки взехме интервю от Димитър Димитров, изпълнителен директор и основен акционер в „Алтерко“ АД. Българска технологична компания, произвеждаща релетата Shelly и часовниците MyKi. Компанията планира увеличение на капитала с до 9 млн. лв., за да инвестира в тези устройства.
Г-н Димитров, за колко време имате готови продукти?
Преди китайската Нова година заредихме доста голямо количество, в момента имаме стока за директна продажба on-line за 1 месец, както и стоката за всички дистрибутори, която трябва да се изпълни в рамките на февруари.
Кога очаквате нови части и продукти от Китай?
Между 18-ти и 20-ти февруари пристига първата пратка. От 21-ви започва производство на части и в България. Успяхме само за две седмици да организираме производството и в България на основните две устройства Shelly1 и Shelly2.5, които съставляват над 70% от продажбите. Останалите продукти ще бъдат произведени в Китай със забавяне до две седмици, което не е критично за нас, защото това са предварително платени поръчки и получателите са уведомени.
Колко сте зависими от тези части, можете ли да ги замените и да имате готов продукт без доставки от Китай?
Имаме вече готовност за доставка на части от Япония, САЩ и Европа. Така, че не смятаме да намаляваме темпото. В момента някои основни фабрики, който са роботизирани вече възстановиха производство и не очакваме да имаме критични липси дори на специфичните части. Всъщност някои основни чипове и компоненти се изпращаха от нас за Китай, така че основният склад им е България.
Какви мерки предприемате, може би пускане на част от персонала в отпуск?
В България е R&D (изследователска и развойна дейност - бел. ред.) екипът и логистиката, няма логика някой да почива, с частичното преместване на производството в България ще им се отвори доста повече работа.
Имате ли договори, които не можете да изпълните?
Не, както казахме, някои доставки ще закъснеят с две седмици. Това се случва понякога, дори да няма подобен проблем, чисто от забавяне при доставчици или транспорт. Като цяло в момента сме увеличи сроковете на доставка от четири на шест седмици.
Какво е забавянето към момента?
До две седмици.
Как ще се отрази това на цялостния бизнес на „Алтерко Роботикс“?
Най-преките ни конкуренти са китайски компании, те нямат възможност да преместят производството си извън Китай. Остават големите европейски и американски компании, които също трудно ще реагират, но и цените на продуктите им са далече над нашите. Чисто хипотетично, дори производствените ни разходи да се увеличат, поради липса на конкуренция можем краткотрайно да увеличим цените, без това да повлияе на търсенето.
Как се развива телекомуникационният ви бизнес в Сингапур и Азия, каква динамика показва ползването в последните седмици? Всъщност по него можете да диагностицирате мащаба на проблема с вируса?
Проблемът не се отразява, защото това е оn-line бизнес. Хората работят от домовете си, а потребителите имат повече свободно време, за да ползват услугите, който предлагаме. Като цяло това е положителна тенденция.
Материалът е с информационен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа. Журналистът притежава 1 акция в капитала на дружеството.
Свързани компании:
преди 4 години Информация за PO-то? отговор Сигнализирай за неуместен коментар