Жозе Салойо е управител на БНП Париба Пърсънъл Файненс, С.А., клон България. Той има над 16 годишен опит в областта на потребителското кредитиране, като цялата му кариера е свързана с компанията за потребителско кредитиране в Европа BNP Paribas Personal Finance, част от BNP Paribas Group.
Преди да заеме позицията си в България, в продължение на четири години той е главен оперативен директор на BNP Paribas Personal Finance за Централна и Източна Европа. На тази позиция отговаря за Чехия, Словакия, Унгария, Румъния, България и Австрия. Сред отговорностите му са оптимизация на оперативните процеси при отпускане на потребителски кредити, следпродажбено обслужване, събиране, управление на изнесени услуги и други. Той координира ключови проекти за развитието на компанията в страните от региона в областта на информационните технологии и обслужването на клиенти.
В периода 2010 г. – 2014 г. Жозе Салойо е регионален директор по управление на риска за Полша, Украйна, Китай, Турция, Сърбия, Мароко, Тунис и Алжир, като отговаря за политиките по отношение на риска при потребителското кредитиране, разработване на модели за развитието на пазарите и за провизирането на активи. В продължение на три години отговаря за управлението на риска в Румъния.
Управителят на БНП Париба Лични Финанси България е завършил парижкия университет „Пиер и Мария Кюри“ и е инженер със специалност „Информационни системи“. Жозе Салойо владее френски, португалски и английски език.
В какво инвестира БНП Париба Лични Финанси, какви нови кредитни продукти ще предложи на пазара, ще замени ли онлайн банкирането стандартната среща с консултанта? Какви са тенденциите в пазаруването на бъгарите? На тези и други въпроси на Investor.bg отговаря Жозе Салойо, управител на БНП Париба Лични Финанси България.
Господин Салойо, как интернет и иновациите променят финансовия сектор?
– Свидетели сме на възход на иновациите, особено в областта на роботизацията, машинното обучение и дигиталните решения. Наскоро участвах в събитие за възможностите на изкуствения интелект и е невероятно какъв е потенциалът на технологиите. Ключът е как технологията ще бъде интегрирана в цялостната визия, в стратегията и в организацията. Ако това не бъде направено умело, ще си остане просто техническа разработка, която клиентите не ползват.
Благодарение на иновациите и финтех решенията ние успяхме да добавим допълнителна стойност към работата си с хората. Бизнесът ни е същият – да обслужим клиентите възможно най-добре, но се промени начинът, по който го правим. Именно това е отличителната черта на БНП Париба Лични Финанси – качеството на обслужване и отношенията с клиентите и партньорите при предлагането на бързи, сигурни и прозрачни услуги.
Добър пример за това е нашата онлайн услуга, с която 24/7 отговаряме на основните въпроси на клиентите и така им предоставяме възможно най-доброто изживяване. Това е част от стратегията ни да сме близо до клиента през цялото време и можете да си представите колко трудно би било прилагането на такива решения без иновации.
Ето защо ние работим в сътрудничество със звеното „Digital Lab” на BNP Paribas Personal Finance. Заедно с тях започнахме нашия онлайн асистент „Чати“, който позволява на хората да получат информация за статуса на кредитите си по всяко време и от всяко място. Те могат да проверят размера и броя на оставащите си вноски, датите на плащане и така нататък. Предоставяме им удобен инструмент за самообслужване, който е напълно безплатен и всеки месец се използва от повече от 7 хил. души.
Разработихме и опции за директно заявяване през уеб сайта ни, по телефона или чрез безплатно обаждане от наш консултант, тъй като все повече хора използват алтернативните канали за кандидатстване. Най-новото издание на обзора ни „Потребителският кредит на българина“ показа, че за последните шест месеца 37% от заявленията за потребителски кредит са получени онлайн и продължава да расте.
Ръстът на онлайн сегмента беше допълнително подкрепен и от нашия дистанционен процес за подписване на договор, който позволява на хиляди българи да пазаруват онлайн на изплащане, да бъдат одобрени, да подпишат договор за 20 минути и стоката да им бъде изпратена на следващия ден. Преди процесът отнемаше поне пет дни.
Какви са ползите за търговците от прилагането на финтех иновации?
– Наскоро проведохме в София специално събитие за търговските ни партньори „Партньорства за повече бизнес“. То беше организирано в сътрудничество с центъра за иновации на BNP Paribas Personal Finance L’Echangeur и него присъстваха повече от 200 представители на ритейл бизнеса. За всички тях беше ясно, че това, което ще отличи успешните търговци, ще бъде качеството на услугите, изживяването, което предлагат на клиентите в магазина и онлайн. Ритейлърите трябва да са там, където е клиентът и да му предоставят най-доброто изживяване.
За да постигнат това, те трябва да инвестират в умения, време и клиентско изживяване. Тук ключова роля има изграждането на партньорство с компании като БНП Париба Лични Финанси. Като лидер в сектора на потребителското кредитиране, ние работим в 33 страни и имаме огромен опит в машинното обучение, роботизацията на процесите, работата с финтех компании и клиентското изживяване. Така ние можем да предвидим различни сценарии, да идентифицираме решения, да ги адаптираме към спецификите на пазара на търговеца и в крайна сметка да подкрепим ръста на неговия бизнес.
Добър пример за това е нашият онлайн калкулатор за покупки на изплащане, който се интегрира в сайтовете на партньорите ни и не изисква скъпи и сложни разработки. Това води до покупки на по-висока стойност от страна на клиентите. Търговците печелят от възможността клиентите им да пазаруват на изплащане бързо и удобно.