IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

К. Воденичаров: Apace Media оцени креативността в Телевизия ММ

На 7 октомври Apace media купи 66% от капитала на “Телевизия ММ” за 660 хил. евро. Популярният шоумен, актьор и бизнесмен Камен Воденичаров коментира сделката пред Investor.bg

09:09 | 13.10.05 г.
Автор - снимка
Създател
Камен Воденичаров; снимка: fame.bg
Камен Воденичаров; снимка: fame.bg

На 7 октомври тази година Ъпейс медиа (Apace media) стана официален притежател на 66% от дружеството “Телевизия ММ”, което включва двата музикални канала ММ и М2, както и издателската компания “ММ рекърдс”. Сделката бе срещу сумата от 660 хиляди евро, като се очаква в дружеството да бъдат инвестирани близо половин милион евро в следващите няколко години.

Ъпейс медиа е основана през 2002 година от Дидие Щосел, който преди това е бил дълги години директор в инвестиционната банка и посредник Мерил Линч. Компанията се листва на лондонската стокова борса с код (APA).

Телевизия ММ” ООД пък бе собственост на Камен Воденичаров и Тони Танов, които споделяха по 50% от капитала на дружеството. Популярният шоумен, актьор и бизнесмен Камен Воденичаров коментира сделката пред Investor.bg.

- Защо решихте да продадете мажоритарния дял от дружеството “Телевизия ММ”?

Защото, както установихме с моя партньор Тони Танов, дружеството няма как да продължи да се развива без да теглим кредит или да привлечем стратегически партньор, който да има търпението и познанието да инвестира в двата ни канала ММ и М2, както и в компанията ММ рекърдс.

Без подадена ръка, без ноу хау и разбира се финансови средства трудно бихме могли да издържим на задаващата се конкуренция, особено от Европейския съюз.

- Разкажете нещо повече за Apace Media?

Това е млада компания, която предпочита да инвестира в Централна и Източна Европа заради възможността за развитието на тези пазари. Занимава се с кънтент (content – съдържание – бел. ред.), с продуциране на телевизионни програми за много медии, със спорт и с продуциране на музика. Имат и няколко интересни и перспективни английски изпълнители и групи. Компанията има и интересни идеи за Източна Европа, за страни като Украйна и Румъния.

Предполагам, че целта им е да съберат едно голямо портфолио с телевизии, радиостанции и продуцентски компании, за да израснат и на борсата. Те са листвани на лондонската борса. Може би тясната им специалност е именно в това да купуват млади и перспективни предприятия и да ги развиват, като възвръщаемостта на капитала става в по-дългосрочен план, от 5 до 10 години. Това е една стратегическа инвестиция.

Това е единият сценарий. Другият е тази компания да подготвя стъпването на наистина голям играч в България от сорта на MTV, RTL или нещо такова. Но който и от двата сценария да се случи, това е добре за ММ. Оттук нататък телевизията е на друго, по-високо ниво и играта е съвсем различна. Чакат ни много предизвикателства.

- Какви са параметрите по сделката с Apace Media?

Те се съгласиха, че 100% от дружеството е на цена 1 милион евро. Заедно с господин Танов решихме да влезем в конфигурация, при която те притежават 66%, за които платиха 660 хиляди евро. Тяхното изрично желание беше цялата сделка да бъде “на светло”, тъй като те са публично дружество и много държат на това.

Освен това има споразумение да инвестираме общо, в зависимост от дяловете ни, към половин милион евро в развитие на медията, както и на втория ни канал М2 и музикалната компания ММ рекърдс.

- Apace Media запознати ли са с българския пазар? Ще успеят ли да приложат правилната формула и дали тя ще проработи в България?

Те от доста време проучват обстановката в страната. Началото на тази сделка беше през месец юли, като този път пазихме преговорите в тайна и за щастие това ни помогна да стигнем до благополучен финал. Никой не успя да ни попречи.

Компанията е изключително добре запозната с обстановката в страната, с проблемите, които съществуват на рекламния пазар, с ненормално многото медии, които има, и с начините за разпределянето на приходите от реклама и кабелните оператори. Идеята е или да се обединят няколко крупни канала в медийна група, или по-малките играчи да бъдат принудени да нямат възможност да бъдат дотирани от никого. Ще бъдат помолени да напуснат сцената, за да останат 10-15 телевизии, които да се развиват нормално.

За разлика от Румъния, където населението е 22 милиона души, пазарът в България е все още много беден. Това, което те (Apace Media) оценяват най-силно в телевизионен аспект, е креативността. Ако те пишат отлична оценка на България, то това е именно заради интересните идеи и заради форматите, които сме създали, и заради това, че все още тези неща излизат много евтино у нас.

- Как Apace Media се наложиха пред останалите кандидати?

Те предложиха най-добри условия, имаха ни доверие и пожелаха да запазят досегашния формат, в който аз и господин Танов да останем на борда. Те имат желание да привлекат повече специалисти в рекламно, програмно и финансово отношение. Като стария лаф, те постъпиха локално, мислейки глобално.

- Гръцката музикална телевизия MAD също беше кандидат...

Да, ние имахме и все още имаме големи идеи с тях за създаване на един голям балкански медиен пул за развлечения, но те в случая подходиха малко като големият брат към по-малкото братче. Това им изигра лоша шега, пък и те на няколко пъти си играха с намаляване на цената. Все пак ние оставаме в много добри взаимоотношения с тях.

- Как ще се развиват оттук нататък музикалните канали ММ и М2? Как ще се развиват те под чуждото ръководство?

Първото нещо, което ще направим, е рисърч на лоялната аудитория и потенциалната аудитория. Ще се опитаме да попитаме зрителите какво искат да видят, какво ги дразни и какво не им харесва. След което се прави анализ и на неговата база ще закупим подходящите формати предавания. Дали ще са световни лицензи, които ще правим в България, или ще са готови като концерти и сериали - ще видим.

М2 я качваме на сателит след няколко дни, като по тази начин тя ще може да се гледа на територията на България и в цяла Европа. Чрез нея търсим привличане на една малко по-висока възрастова таргет група. Искаме да намерим онези хора, за които по принцип ММ не е тяхната телевизия. Пък и там има възможност да намерим по-широк кръг от рекламодатели.

- Вие ще се насочите ли към други бизнес проекти, след като вече не притежавате контрола над “Телевизия ММ”?

Не. Нямам такова намерение. Това е нашата компания и, независимо че притежавам много по-малък процент от преди, аз и всички в ММ ще имаме много по-голяма възможност за развитие. Аз нямам какво да правя в друг бизнес. Едва ли ще започна да правя чорапогащници или консерви.

- Има ли място за още кабелни или ефирни телевизии в България и кой тип телевизия би бил най-гледаем?

Смятам, че отдавна няма място за повече телевизии. Както и при радиостанциите, броят на програмите е невероятно висок. Може би това се създаде изкуствено. Имаме много ясно изразен лидер, особено в рекламната област. Това е BTV и кръгът около нея. Какъв е принципът на създаване на това лидерство е съвсем друг въпрос. Пазарът има интерес от създаването на повече качествени телевизионни програми. Бизнесът има интерес от това.

- Как приемате появата на телевизия Сити? Тя застрашава ли по някакъв начин бъдещето на ММ?

Мисля, че не застрашава бъдещето на ММ, но е един прекрасен кондиционен партньор. Аз винаги разглеждам конкуренцията като нещо много свежо. Сигурно те ще откъснат някаква част от нашата аудитория, но пък ние ще сме длъжни да си ги върнем и ще се наложи да станем по-сладки, по-добри, по-готини, по-умни и по-агресивни.

За финал ще кажа, че това което се случи с ММ, е много полезно не само за нас, но и за целия телевизионен пазар, тъй като се надявам още големи компании да дойдат в България, защото ние сами в това голямо общо европейско семейство малко трудно ще се оправим. Трябва ни подкрепа и протекция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:23 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още