В бъдеще ще се предлагат още нови дестинации, като компанията преговаря и за извършване на вътрешни полети в България. От своя старт през май 2004 г. Wizz Air e превозила 2 млн. пътници, а амбициите й за България са до две години да се превърне в най-голямата авиокомпания в страната.
Йозеф Варади е един от създателите на авиокомпанията и в момента е неин главен изпълнителен директор. Има дългогодишен опит като търговски директор в Procter and Gamble, както и в унгарската авиокомпания MALEV. С него разговаря Христина Машкова.
- Г-н Варади, защо избрахте България като следваща дестинация?
На нас ни се струва, че българският пазар е незадоволен по отношение на превозен капацитет. Освен това цените са прекалено високи. И мисля, че с оглед на тези обстоятелства тук има много големи възможности за развитие на вашия пазар.
- А по принцип пазари като Румъния интересуват ли ви?
Интересуват ни много пазари
- С колко самолета разполагате в момента?
Имаме 6 Airbus А320, през октомври ще станат седем. През 2006 г. ще придобием още четири или пет от подобен клас. Освен това имаме сключен договор с Airbus за доставка на още 24 чисто нови самолета в периода между 2007-2010 г.
- Споменахте, че има три начина за закупуване на самолетни билети – чрез Интернет, кол център и туристически агенции, кой от тях е най-евтин?
Най-изгодно е закупуването на билети чрез Интернет
- А какво е оскъпяването при поръчка на билет чрез кол центъра ви?
Нашите билети струват еднакво скъпо навсякъде. Ако вие ги купите през колцентъра, ще има някаква малка такса, като отидете в туристическа агенция, там таксата е по-голяма.
- Кога е най- добрият момент за закупуване на билети?
Колкото може по-рано. Мисля, че най-добре е два – три месеца преди датата на пътуване.
-Ползват ли децата някакви намаления?
Ако детето е бебе под 2 години и пътува в скута на майка си , пътува безплатно.
- Еднопосочните билети по-скъпи ли са от двупосочните?
Не, ние продаваме само еднопосочни билети – отиване и връщане струва два пъти по-скъпо от еднопосочен билет.