IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tumbleweed фокусира инвестициите си у нас в служители и в оборудване

12:57 | 25.07.05 г.
Автор - снимка
Създател
Tumbleweed фокусира инвестициите си у нас в служители и в оборудване

Tumbleweed предоставя решения за сигурност и email защита, трансфер на документи и идентификация, които позволяват на организациите да водят безопасно своя бизнес по интернет. Tumbleweed е основана през 1993 г., а централният офис е в Редууд Сити, Калифорния. Tumbleweed България е основана през 2003 г. в София.

С Ерик Дюма, вицепрезидент на Tumbleweed и мениджър за България, разговаря Христина Машкова.


- Tumbleweed предоставя решения за сигурност и e-mail защита. Как точно се борите със спама?

Използваме различни методи за борба със спама. Стигнахме до извода, че няма магическа техника, която да реши изцяло проблема. Това, което ние правим, е “коктейл” от множество техники. Така например имаме система, базирана на сложни математически изчисления, както и такава, базирана на изкуствен интелект – нещо като машина, която се опитва да бъде интелигентна и да „залавя“ спама в зависимост от съдържанието му.

- Считате ли, че проблемът със спама скоро може да бъде решен?

В глобален аспект не съм убеден, че това може да стане скоро и от веднъж, по простата причина, че ако се върнем назад във времето, само преди 5-7 години спамът беше почти непознато явление. Днес е възможно да се стигне до това 80% от писмата, които получава един интернет потребител, да са под формата на спам.

Както знаете, характерна черта на спама е, че се получава без желанието на потребителя. По-голямата част от нежеланите съобщения идват от страни като Китай и Южна Корея. И въпреки че САЩ и някои страни от Европа въведоха закони срещу спама, тези закони имат сравнително ограничен ефект, тъй като единственият начин, по който могат да се атакуват спамърите, е това да стане в собствената им страна. Проблемът е, че повечето спамъри използват сървъри, които са извън страната или в такива държави, в които наказателни мерки за подобна дейност не се прилагат.

- Кои страни са най-големите разпространители на спам?

Китай, САЩ, Южна Корея. За момента България има добра репутация, тъй като спамът, произлизащ от страната, е съвсем малко и това е добър знак.

- Кои ваши продукти се радват на голям интерес?

Ние предлагаме три основни продукта – MailGate, SecureTransport и Validation Authority. Първият продукт е нещо като черна кутия и позволява проверката на всичко, което се получава, както и на това, което се изпраща. Той е идеален за компании, които работят с важна и конфиденциална информация, като застрахователни, финансови компании и други. Вторият продукт позволява прехвърлянето по сигурен начин на файлове чрез интернет. Продуктът е насочен основно към банки и големи компании. Чрез него се спестяват разходи за скъпи и несигурни методи за пренос на информация и се намалява опасността от загубването или повреждането на данни, запаметени на специални устройства и препращани по пощата. Ние гарантираме, че чрез нашия продукт данните ще бъдат прехвърляни по най-сигурния начин, без да има опасност да бъдат повредени или загубени. Третият продукт представлява система за идентификация на самоличността и е често използван от правителствени агенции. Основният клиент на тази услуга е американското правителство.

- Tumbleweed присъства в България от 2003 г., доволни ли сте от присъствието си в страната?

Tumbleweed България започна през 2003 г. с 29 човека. Оттогава в общи линии служителите на компанията са се увеличили с 400% - сега сме близо 120 човека. Преместихме се в нов офис с много добра инфраструктура, екипът e доволен от условията на работа. Не казвам, че всеки ден е лесно, но като цяло сме доволни от дейността си тук. Доволни сме и от нивото на нетните си инвестиции, в България няма много поощрения за компании, които искат да инвестират в обучение и други насоки. Освен това има големи разходи, свързани със социалното осигуряване, а ние като международна компания следваме правилата.

- Споменахте инвестиции. Бихте ли казали какъв е размерът на инвестираните средства в България? Българската агенция за инвестиции ви посочва сред най-големите инвеститори в страната за 2003-2005 г.

До момента ние публикуваме отчетите си според българското законодателство, което за периода 2003 - 2004 г. не изисква публичното им оповестяване. За 2005 г. вече има такова изискване и ние официално ще обявим финансовите си резултати. За момента мога да споделя само, че сме инвестирали 200 хил. долара в оборудване. Другото нещо, което мога да кажа, е, че над 70% от разходите ни са за заплати. Tumbleweed беше обявена от НОИ като един от най-коректните работодатели.

- А предвиждате ли нови инвестиции?

Нашата основна инвестиция е в хората. Ние инвестираме много в образованието и квалификацията на служителите си, например в обучение на място или в САЩ. Не говоря за трайни инвестиции. Например, ние нямаме намерение да закупуваме собствена сграда, както практикуват повечето американски компании, и предпочитаме да наемаме офис помещения. В същото време, като компания, която работи в сферата на високите технологии, ще продължим да инвестираме в компютри, машини и оборудване.

- Наскоро проведохте конкурс за програмисти? Какво според вас е нивото на българските програмисти?

Основните наблюдения от конкурса бяха няколко. Към него имаше огромен интерес - специално създаденият за конкурса сайт беше посетен от между 40 и 70 000 човека. Качеството на разработките, които получихме, бе наистина добро. Това, което може би малко ни смути, бе, че количеството бе малко. Конкурсът премина на високо ниво и наблюденията, за които споменах, отговарят на моментното състояние на пазара на труда в IT сектора в България, а именно – броят на опитните, старши програмисти, е сравнително малък.

- А обмисляте ли нови назначения?

Нашата цел е да растем с такива темпове, каквито пазарът може да понесе. Наемаме между трима и петима човека месечно, защото смятаме, че това е максимумът, който пазарът може да позволи.

- Може ли да се каже, че имате конкуренция в България?

На ниво продукти не може да се каже, тъй като българският пазар тепърва започва да се интересува от подобен вид предложения. Решенията, които предлагаме, са нaсочени към корпоративния сектор и затова ние се стремим към големи клиенти, към компании с много служители, като конкурентите ни са концентрирани предимно в САЩ.

- Как виждате развитието на интернет в България?

С времето инфраструктурата се подобрява, както и възможностите, което ще доведе до развиването на всички услуги, свързани с интернет, като онлайн пазаруването например. България е сравнително малка страна, но с оглед на бъдещото й присъединяване в ЕС става все по-привлекателна.

- Как ще коментирате бизнес климата в България?

Бих отговорил на този въпрос по-скоро от гледната точка на купувач. Струва ми се, че за съжаление понякога се забелязва известно недоверие между купувача и продавача. Освен това по мои наблюдения все още има какво да се желае по отношение на качеството на обслужване.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:17 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още