- Как планирате дивидентите за тази година? Миналата година бяха изплатени в рамките на месец след Общото събрание. Как ще бъде тази година, в рамките на законовите 3 месеца или по-бързо?
Ще получите повече информация на 2 юни, тогава е Общото ни събрание. Доста съм внимателен когато се налага да отговарям на такива въпроси, не бих искал да засегна някоя буква на закона или да направя нещо, което не е прието. Аз съм повече специалист в доставките и оперативните процеси, отколкото в комуникацията. Нека ви отговорим на 2 юни. Мисля, че този път относително бързо ще се справим със задачата и акционерите ще получат дивидентите, които вече сме обявили, че имаме намерение да изплатим. Но първо общото събрание трябва да одобри.
- Какво ви даде привличането на Geopost за акционер и партньор?
Привличането на GeoPost като стратегически инвеститор ни даде възможност да реализираме нашите планове за развитие на регионален бизнес. Наред с това, като част от DPD Group, клиентите на Спиди ще получават още по-конкурентни услуги. Партньорството с един от европейските лидери в бранша подчертава две от най-важните качества на компанията за клиенти и инвеститори – предвидимостта и надеждността на Спиди.
Първите индикации за това вече са факт, има сериозен ръст на пратките от и до всяка точка на Европа с услугата DPD Economy. Очакванията за положителни резултати се свързват и със стартирането през месец юли на палетни доставки към и от Европа, чрез сътрудничество с най-успешно развиващата се мрежа за доставки на палети в Западна и Източна Европа – Palletways.
- Г-н Пол-Мари Шаван, защо Geopost се предаде и се отказа да се бори сам на българския и румънския пазари и избра Спиди?
Много добър въпрос. При такива нови пазари, на които ние се интегрираме, винаги търсим местен партньор, който изключително добре познава обстановката, който изключително добре познава нагласите, манталитета и цените на които съответният клиент би купувал,
- Но все пак опитахте сами, имахте дружества в България и Румъния?
Фирмите, които имахме бяха единствено за износ и внос, и още от самото начало имахме нужда от партньор, който да доставя нашите пратки в България.
- А защо отложихте крайната сделка по придобиването на Спиди за 2020 г., а не още през 2014 г.?
Защото това беше желанието на Валери, да остане докрай ръководител на проекта, да го следи, контролира и развие, така както би искал. И успя да ни убеди, че това е най-добрият начин за краен успех, а ние му имаме пълна вяра.
Да, но това е играта. Ще платим по-скъпо за нещо, което ще струва много повече и което и сега изисква много повече от това, което ние ще платим.
- Спиди Груп и Валери Мектупчиян ще останат ли като миноритарен акционер или ще продадат целия си дял през 2020 г. и ще се разделят със Спиди?
Днес Валери е мажоритарният собственик, ние сме миноритарният собственик. Нашите планове предвиждат през 2019 г. Геопост да може да стане мажоритарен собственик, а той да остане ако желае миноритарен собтвеник. Аз обаче се надявам, че в този момент, той ще е измислил нови страхотни проекти, които ние да можем да развиваме заедно.
В интервюто са използвани и въпроси на журналисти от други медии.
Материалът е с аналитичен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.
Свързани компании: