IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Козметичният сектор в България крие доста потенциал

10:49 | 28.05.05 г.
Автор - снимка
Създател
Козметичният сектор в България крие доста потенциал
Интервю на Христина Машкова с Кай Борис Бендикс, управител на Beiersdorf България

- От колко години Beiersdorf присъства в България и защо решихте да навлезете на българския пазар?

Може би преди да разкажа за българския ни офис, ще е интересно да започна с историята на самата марка Nivea. Тя е “родена” през 1911 г. в Германия от трима велики мъже – д-р Оскар Тропловиц, проф. Паул Герсон Уна и д-р Исак Лифшутц. Изпълненият с новаторски дух д-р Тропловиц създава първия стабилен маслено-воден крем в света, който има свойството едновременно да овлажнява и да подхранва кожата. Това е NIVEA Creme, който съдържа малко лимонена киселина, розово масло и масло от момина сълза. Снежно-белият крем е наречен Nivea, което идва от латинските “nix, nivis, nivea” и означава “сняг”.

Българското представителство на Beiersdorf - Beiersdorf България отваря врати на 1 октомври 2001 г. Фирмата е дъщерна в рамките на Централно Европейски Холдинг с централа Виена. Официалното навлизане на производителя на NIVEA на българския пазар е част от стратегията за растеж, едно от направленията на което е географската експанзия.

- Как бяха приети продуктите ви?

Някои от продуктите на BDF са добре познати на българския пазар от години. Синьо-бялата кутия става символ на изключителното качество, което е водещо за продуктите NIVEA и до днес. NIVEA Creme отдавна има статута на класическа марка, известна по целия свят.

Разбира се, фирмата непрекъснато въвежда на пазара нови продукти, голяма част от които се предлагат и в България. Благодарение на доброто име на марката като цяло, продуктите се приемат отлично.

- Към кои от тях имаше най-голям интерес?

На голям интерес се радват уникални продукти като кремове за лице NIVEA с ко-ензима откритие на BDF - Q10, нови за пазара продукти като балсамите за устни NIVEA Lip Care, също така и традиционните средства за лична хигиена като дезодоранти и шампоани.

NIVEA е масова марка, която предлага широк асортимент от продукти. Те са обединени в няколко продуктови групи - грижа за тялото, лицето, косата, сапуни, интимни, душ и вана продукти, слънчезащитна гама, продукти за бебета и деца, отделя се и специална грижа за мъжа. Продуктите NIVEA се произвеждат от най-чистите, дерматологично одобрени съставки.

Асортиментът на NIVEA се развива непрекъснато. Голям принос за това има собственият изследователски институт на Beiersdorf, който носи името на проф. Паул Герсон Уна, един от създателите на NIVEA Creme. В изследователския ни институт работят международно признати дерматолози, биолози и химици, които разполагат с най-съвременните производствени технологии.

- Имате ли данни за пазарния ви дял?

Доверие в продуктите на NIVEA имат хората по целия свят – марката се продава в над 150 държави. Разбира се, ние наблюдаваме ситуацията на пазара постоянно, за да можем да реагираме навреме и, ако се наложи, да коригираме стратегиите и плановете си.

- Как според вас се развива козметичният сектор в България?

Смятаме, че козметичният сектор крие все още доста потенциал. Българските жени като цяло се грижат да изглеждат красиви и ние сме тук, за да им помогнем.

- А силна ли е конкуренцията?

Конкуренцията е силна, но това ни радва, защото ни поддържа във форма и ни дава стимул за оптимизиране на асортимента на българския пазар.

- Доволни ли сте от постигнатите финансови резултати в България и бихте ли посочили конкретни цифри за изминалата 2004 г. и за първото тримесечие на 2005 г.

Ще кажа само, че ръстът за периода от началото на тази година, спрямо същия период на миналата е двуцифрен. Очевидно потребителите с голямо удоволствие купуват нашите продукти, от което ние сме още по-щастливи и това ни насърчава да работим още по упорито.

- В световен мащаб разполагате с 16 500 служители, колко са те в България?

В България имаме 21 служители и двама в нашето дъщерно дружество в Македония.

- Предвиждате ли нови назначение и кои са най-важните критерии при назначаване според вас?

Да, разбира се. Дори и в момента текат процедури по избор на персонал. Най-важните критерии според нас са желанието за достигане на резултати и умението за работа в екип. Разбира се, държим и на свежите и иновативни идеи и смелостта те да се поставят за обсъждане.

- Обмисляте ли бъдещи инвестиции и как виждате бъдещoто развитие на компанията в страната?

Нашите инвестиции в реклама нарастват всяка година. Разраства се и дейността на фирмата. Когато стартирахме, персоналът наброяваше 9 души. Често ни задават въпроса за производство в България, но засега нямаме такива планове.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:52 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още