Джандан Корбачиоглу e регионален мениджър по корпоративните въпроси на американската компания за директни продажби Amway, която стартира бизнес и в България тази година. Карбачиоглу е отговорна за дейността на Amway в Литва, Латвия, Естония, Хърватия, Гърция, Унгария, Полша, Румъния, Словения и Турция, а отскоро вече и в България. Тя е член на Amway Team Management Europe и работи активно с основните глобални и национални търговски организации, представлявайки Amway. Пред Investor.bg Джандан Корбачиоглу разкри какви са плановете на компанията за бизнеса ѝ в България.
Защо избрахте България за следващия пазар, на който Amway да влезе?
Мисля, че не го избрахме, а беше задължително решение. По мое мнение трябваше да го направим отдавна, но знаете, че когато сте в бизнеса и трябва да инвестирате, да започнете работа на нов пазар, нещата са по-сложни. Особено когато става дума за фирма като Amway, която никога не напуска пазарите, на които е влязла. Дори и да отчитаме загуба, никога не казваме: “Не, не ни харесва. Спираме бизнеса”. Ето защо се уверяваме, че всичко е наред преди да стартираме дейност в някоя страна.
България от години стои по средата между много успешни пазари за Amway като Гърция и Румъния. На тези пазари имаме добри резултати. Мисля, че компанията искаше да се увери, че може да предостави на българските потребители всички продукти, които предлага в Европа, ето защо първо се зае с това да ги регистрира.
Какви са плановете Ви за Amway България за следващите шест месеца?
След официалното представяне на бизнеса в България целта ни е да популяризираме Amway. След това трябва да увеличим продуктите в нашето портфолио в страната по най-добрия начин. Искаме българските потребители да получат достъп до всичко, с което разполагаме, за възможно най-кратък период от време. Освен това ще потърсим начини да започнем програма за социална отговорност, защото това винаги е бил особено важен елемент за нас.
Кои са ключовите продукти на Amway за България?
В момента в Европа предлагаме почти 500 продукта на Amway, но когато влизаме на нов пазар, никога не пускаме всички продукти едновременно. Причината е, че независимите собственици на бизнес в Amway трябва да научат много неща за тези продукти, за да бъдат успешни. Те трябва да разбират добре как трябва да продават тези продукти. Лесно е да продадеш на някого почистващ препарат, но не е лесно да му продадеш продукти за грижа за кожата и хранителни добавки. За това е необходимо обучение, което изисква време.
Ето защо започваме с по-малък брой продукти, около 150, а след това бързо добавяме още. За съвсем кратък период от време българското портфолио ще стане същото като това в другите европейски страни.
преди 10 години Разбира се, че България е добър пазар. Тук хората все още не са запознати с този вид бизнес. Амуей е една от най - големите компании в света - все пак е на 60 години. Продуктите не са лоши, но компенсационния план е остарял и вече не конкурентен на новите компании. За световен потенциал вече не може да се говори, България е открита като пазар 60 години по късно.... Има много много по добри компании в момента на БГ пазара, при които не се налага да звъниш всеки месец на хората и да ги безпокоиш или да мъкнеш каталози.... Ако все пак някой иска да получи повече информация за мрежовия бизнес може да се свърже с мен (ivailo__lazarov***abv.bg - хора които са доволни на 1000 лева заплата и мислят че това е пирамида да НЕ ми пишат.) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години То , че те държат буден, няма лошо. Ама ако ги ползваш системно, колко време ще те държат жив? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Станахме пазар!То си беше ясно, още от 1989.............................. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Сносен бизнес за кого? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Че не харесвам Мултилевъл маркетинга - не го харесвам, ,че са им добри продуктите, поне тези за щатски пазар - добри са! Вземал съм си от Dayli витамините им и ме държат будни по цяла нощ, значи са силни, за друго не мога да коментирам. От друга страна, какво му е лошото на Amway. Същата работа като Avon и ЛоРеал и едни дето бяха с някакви водорасли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Купувал съм продукти на тази фирма ако не ме лъже паметта 1998 година. Мултилевел компания и естествено пирамидка както повечето... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години вече почвам да се съмнявам кой е промития тук. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години аха, м-м-м, ъ-ъ-ъ, разбрах та. един приятел беше на тяхна презентация - презентацията над 2 часа. 3/4 от времето облъчване на тема колко гениална схема е кат имаш питнайси нива зомбирани търговчета, които разбираш ли като продават ти скубеш процент от тяхната продажба, така че напрактика се пенсионираш, и т.нар ПАСИВЕН ДОХОД (така го наричат) те залива и ти риташ пачки по коридорите, карайки мазератито по лазурния бряг. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години 1. Да мултилевъл бизнес е, при това сносен.2. Не, не е пирамидка. Точка 2 е уточнение за промитите мозъци на българските мизерници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Tова поредната мултилевъл маркетинг пирамидка ли е? отговор Сигнализирай за неуместен коментар