IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Таня Косева-Бошова: Модерната търговия се развива в турбулентна среда

Политическата несигурност засегна сериозно потреблението, заяви изпълнителният директор на "Пикадили"

08:11 | 30.09.14 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Таня Косева-Бошова: Модерната търговия се развива в турбулентна среда

Какви резултати отчита „Пикадили“?

Нашите продажби тази година са сравними с данните за миналата. Нямаме спад въпреки смяната на мениджмънта и организационните сътресения, които са нещо нормално при такава трансакция. Сега вече можем да говорим за увеличаване на продажбите.

Данните бяха за 42 млн. лв. загуба за миналата година.

Точно така, предишните собственици са отчели такава загуба. Важното е какво се случва отсега нататък.

Оттук нататък какво очаквате?

Трябва да свършим много работа, конкретно в нашата компания и да я върнем там, където тя беше навремето.

След като поехте управлението на "Пикадили", се коментираше, че ще отговаряте за разширяването на веригата и за оптимизацията на разходите. Какви са плановете Ви в тези направления?

Коментарите бяха такива, защото имам голям опит в недвижимите имоти. Търговията е много пряко свързана с имота, през който продаваш. В крайна сметка какво правим ние? Създаваме една приятна обстановка за клиентите, като локацията има голямо значение.

Сега се опитваме да направим нашите магазини по-ефективни и удобни.

Нормално при смяната на мениджмънта на една компания от международна в българска да има оптимизация на разходите. Ние сме много по-близо до всички детайли в управлението и промените, които са необходими, за да стане дейността по-ефективна.

Оптимизацията означава ли съкращения на служители?

Не, напротив. Планираме да увеличим броя на служителите в магазините, за да подобрим качеството на обслужването. Предишният мениджмънт е намалил драстично броя на персонала. Ние вярваме, че можем да продаваме повече и да обслужваме по-добре клиентите си, ако увеличим служителите на някои ключови позиции.

Потребителите са най-недоволни, ако отидат в един магазин и там няма достатъчно добър асортимент, продуктите не са подредени така, че да ги намират лесно, ако чакат на опашки и служителите, които ги обслужват, не са любезни.

Това е модерната търговия – пазаруването да е приятно, удобно и бързо, както и да накараш хората да харчат повече.

Планирате ли да откриете нови обекти?

Тази година ще отворим обект в търговския център Sofia South Ring Mall, който трябва да бъде отворен до края на годината. Следващата година ще има нови обекти в големите градове – Варна, София, Бургас и Пловдив. Те ще бъдат в стандартния вариант големи супермаркети. Ще има и по-малки магазини за ежедневно пазаруване (дейли), но те ще са във Варна и столицата.

Не е достатъчно да имаме само по един голям магазин в определен град от гледна точка налагането на бранда, както и заради ефективността на маркетинга и логистиката.

Това означава ли, че сте оптимисти по отношение на потреблението? Очаквате ли да се подобри ситуацията?

Да, очаквам. Надявам се, че каквото и да стане на изборите, нещата ще се развият по-добре. Краят на годината е силен период на продажби.

Ще има ли препродажба на веригата?

Няма такава сделка. В момента инвестираме много в налагането на бранда “Пикадили” като българска компания.

Ще се промени ли концепцията?

Искаме да се приближим повече да нашите клиенти. Не си поставяме за цел да се конкурираме само и единствено ценово, както е правено през последната година.

Усилията ни да имаме конкурентни цени продължават. Но нашият фокус вече е да върнем клиентите с повече изисквания.

Последна актуализация: 23:10 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 1 rate down comment 0
Сините камъни
преди 10 години
Белгийците си заминаха, точно щото усетиха дебелия!А че някой се е подхлъзнал на банановата ***, ...... риск на професията!Да се върнат малките квартални магазинчета!!!!!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 5
misanthrope
преди 10 години
При цялото ми уважение (и факта че съм съгласен с теб от къде да почнат съкращенията) ако бизнеса върви на зле и почнеш да режеш разходи, това е гаранция да идеш на още по-зле. Може да е само стратегия за снишаване и оцеляване доде мине кризата, но не и за излизане от положението
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 13 rate down comment 0
ppancho
преди 10 години
Цитата на забележителния финал на интервюто: "За нашата компания единственият шанс да оцелее е да сме ефективни и да увеличим броя на магазините."Браво и блазе на собствениците за такива кадри: ))).Аз го разбрах така:В криза сме и затова нека да повишим разходите за мениджмънт и инвестициите(пак през мениджъра),за да прокопсаме.Инвестира се в нови обекти най-вече когато има растеж или за спекулация(много под цената)Иначе поне е ясно от къде да си почнат съкращенията: )))От интервюираната: ))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
Jay Gould
преди 10 години
Една мистерия която се разви през февруари Кой купува "Пикадили"? https://***.facebook.com/notes/%D1%80-%D0%BA/%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%BA%D1%83%D0%BF%D1%83%D0%B2%D0%B0-%D0%BF%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BB%D0%B8/815607891787308
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 0
Jay Gould
преди 10 години
Откак белгийците си заминаха и новите собственици от "Пиле Градус" купиха веригата, магазините започнаха отново да западат малко по малко
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 3
misanthrope
преди 10 години
"Търговските вериги си сменят собствеността и се продават на български фирми, защото на Запад не се интересуват от нашия пазар. Какво виждат инвеститорите малък пазар с висока безработица 12%, минимален ръст.":D :D Жива да я ожалиш "модерната" търговия. Хората не пазаруват, щото има политическа несигурност и КТБ е затворена. За това отлагат покупката на мляко и салам за след изборите. И са на загуба, а пазара малък а безработицата - висока, па и НЕК има дефицит, да не говорим за здравната каса... ама след изборите ще е по-добре
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още