IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Николай Петров: Търговците и доставчиците са равни при преговорите

Понякога една от двете страни има по-силни аргументи, твърди изпълнителният директор на "Билла България"

08:15 | 08.04.14 г. 9
Николай Петров: Търговците и доставчиците са равни при преговорите

- Като цяло как готвените промени ще се отразят на пазара?

Подобно свръхрегулиране на пазара има негативно отражение на цените във Франция, вземете за пример закона „Галан“ от 1996 г., който се намесва между търговските вериги и доставчиците. След този закон започва трайно повишение на цените, изпреварвайки тренда в Германия и останалите страни в ЕО.
 
Подобен е случаят в Чехия, Полша и Словакия, което показва неуспеха на този тип промени. Европейската комисия потвърди това мнение.
 
Съвсем наскоро, през април 2013 г., позицията бе потвърдена и от Международната лига за конкурентно право, която в изрична резолюция подчертава, че непрестанното размножаване на специални норми, които би следвало да се занимават с проблемите на конкуренцията в сектора за дистрибуция на хранителни стоки, рискува да доведе до непоследователност и противоречивост в прилагането, а прекомерно рестриктивните регулации биха довели до липса на ефективност и влошаване на конкурентната среда като цяло.

 - Има ли други причини, според Вас, освен официално обявените, в момента да се променя законодателството по отношение на търговските вериги?
 
Не съм чувал за други официални причини. Би било несериозно да коментирам слухове.
 
- Какъв е пазарният дял на търговските вериги в момента и какви са тенденциите – към растеж или към намаление?
 
Според редица маркетингови агенции модерната търговия заема 40-45% от пазара на хранителни и бързооборотни стоки. Това е много по-нисък дял в сравнение с развитите икономики като Германия, Австрия, Великобритания.

В тази връзка нашите очаквания са, че делът на модерната търговия ще продължава да расте, тъй като отговаря на предпочитанията на клиентите.

С най-голямо уважение се отнасям към малките магазини и хората, които работят в тях, разбира се. Те също се развиват и имат полза от тази конкуренция, защото тя води до повишаване на стандартите на обслужване. От това печелят единствено и само потребителите, каквито в крайна сметка сме всички ние. В България модерната търговия има добри перспективи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:26 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

9
rate up comment 0 rate down comment 0
Stoqn_Trakiev
преди 10 години
Естествено че са. Що за контар хахахаха .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 13 rate down comment 0
misanthrope
преди 10 години
Добре, аз не разбирам, къде да те пуснат? Да се продава стоката ти във веригата им? Защо СА ДЛЪЖНИ да те пуснат? Веригата си е тяхна. В края на краищата, както някой писа, ако всички са на загуба, защо продават там? Ако никой не работи с тях, защото ще е на загуба, те няма да има какво да продават. Ако правителството иска, може да им лимитира надценката по закон или да им наложи прогресивно облагане на печалбата, но да им диктува какви договори да сключват с потребителите.. чакай малко, нали именно това е конкуренцията- всеки да може да предлага различни условия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 5 rate down comment 4
Sakamano
преди 10 години
Много квартални магазини продават на същите цени като хипермаркетите, а дори да са малко по-високи, с удоволствие бих дал някоя стотинка повече в подкрепа на местния бизнес. Доста производители вече имат собствени магазини и щандове. Продават на добри цени, а качеството на продуктите е много по-добро от това в търговските вериги, където имам чувството, че набутват само ***.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 5 rate down comment 2
bgMan
преди 10 години
От ноември 2012 година цените във веригите се промениха и не малко неща излизат по-скъпо ако се купуват от тях. Разликите от тогава досега са 10-30% по-големи цени в моловете отколкото в по-малките магазини. Не във всичко, разбира се, но така шумно рекламираната евтиния от пазаруването от големите вериги не е истина вече година и половина.Което означава че вече се чувстват монополисти и си позволяват те да определят цените, вместо пазара.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 0
kalendar
преди 10 години
къде ги тия магазини с 30% надценка:) няма такива вече:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 10
Стоян Петров
преди 10 години
За мен веригите са полезни. Те смъкнаха цените и ги държат ниски. Който не ги харесва просто си пазари от кварталният магазин и си плаща поне 30% надценка. Аз лично нямам намерения да подкрепям българското, а чуждото защото е с около 10% надценка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 2
bgMan
преди 10 години
В нормалния свят може и да е така както казва Николай Петров но в България действителността е по-различна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 1
avramcho
преди 10 години
изобщо не работиш с такива , щом условията им не са приемливи.но трябва Колективен отпор - докато някои си дават зад**те под наем - ще ви клатят
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 3
hagan
преди 10 години
нагли лъжливи мошеници само който не е бил търговски представител и не му се е налагало да води преговори със тези вериги дави за какво става въпрос пълна мафия никакъв достъп ако случайно те пуснат то такива такси щети вземат че една година ще работиш на загуба
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още