IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Николай Петров: Търговците и доставчиците са равни при преговорите

Понякога една от двете страни има по-силни аргументи, твърди изпълнителният директор на "Билла България"

08:15 | 08.04.14 г. 9
Николай Петров: Търговците и доставчиците са равни при преговорите

Ние не правим разлика между български и чуждестранни доставчици. За нас е важно да работим с коректни и конкурентоспособни доставчици.

Естествено, на българските доставчици им е по-лесно да работят с веригите в България, тъй като контактът е по-лесен, отколкото например с полски или руски доставчици, където има физически граници, езикова бариера и т.н. Но познавайки темата, бих искал да кажа, че ние се стремим да удовлетворим желанието на клиентите и ако те пожелаят български стоки – ние продаваме български стоки, ако пък предпочитат вносни, ние съответно предлагаме вносни. В резултат на тази наша политика, около 70% от оборота на веригата е от стоки, произведени в България.

- Налагат ли се дискриминационни условия на българските производители?

Ние не налагаме дискриминационни условия на който и да било от нашите доставчици. Уважаваме всеки наш партньор и смело мога да заявя, че нашите партньори също ни уважават.

- Има ли равнопоставеност при търговските сделки между търговци и доставчици?

На масата на преговорите всички са равни, но понякога едната страна разполага с по-добри аргументи. В един случай това може да бъде търговската верига, в друг – доставчикът. В крайна сметка до сделка се стига, само когато тя удовлетворява двете страни.

- Бихте ли направили публични условията в договорите към вашите доставчици?

Не смятам, че това е правилен подход. Това би било нарушение на търговската тайна.
 
- Каква е причината за напрежението и противопоставянето между двете групи?

Причината трябва да се търси в намалената покупателна способност на българина. Това е и причината за конкуренцията между търговските вериги, които се борят помежду си за всеки клиент с атрактивни предложения, но и чрез оптимизиране на своите ресурси и на разходите, изисквайки същия подход от своите доставчици, за да може в крайна сметка да бъде постигната по-добра цена.

В повечето случаи това е много трудно заради конкретни фактори, които влияят върху конкурентоспособността и ефективността на един или друг производител, като например цената на електричеството за бизнеса, неефективната логистика, много ниската производителност на труда, сравнено с ЕС, и мн. др.
 
- Какъв ще е резултатът, ако законодателно бъдат отменени част от таксите, които веригите искат от доставчиците? Производители на различни продукти често ви обвиняват, че налагате абсурдни такси.

Както казах, това е едно от негативните последствия за клиентите, тъй като, ако законодателно и административно една такса, в размер например на 5%, бъде отменена, това ще увеличи печалбата на производителя, а веригите, за да запазят нивото на своята печалба, ще трябва да увеличат цената към крайния клиент респективно с този процент. Изглежда като опит административно да бъдат повишени печалбите на отделни производители за сметка на клиентите.

- Какъв е отговорът Ви на твърдението на премиера Пламен Орешарски, който по време на срещата на правителството с бизнеса заяви, че има съмнения за неплащането на ДДС и заобикаляне на данъчното законодателство от страна на вашия сектор, освен това вносни стоки се купуват през български еднолични търговци, а не директно?

Ние се разграничаваме от твърдението, че търговските вериги укриват ДДС. Компанията е един от големите платци на ДДС и стриктно спазва всички закони в Република България. Твърдо сме против сивия сектор, за който вярваме, че трябва да бъде преследван от закона. BILLA е един от големите международни инвеститори в България и към момента осигурява работни места на над 3300 души.

- Защо търговските вериги не представят отчетите си в Агенцията по вписванията, както заяви вицепремиерът Даниела Бобева?

Данъчните служби и статистиката винаги и всяка година получават отчетите на нашата компания и на другите вериги. Ако проверите лично в Агенцията по вписванията, вероятно ще видите вече част от отчетите на веригите за 2013 г., както и за предходни години. Ако някой е пропуснал, трябва да си плати глобата по закон.

Последна актуализация: 00:26 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

9
rate up comment 0 rate down comment 0
Stoqn_Trakiev
преди 10 години
Естествено че са. Що за контар хахахаха .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 13 rate down comment 0
misanthrope
преди 10 години
Добре, аз не разбирам, къде да те пуснат? Да се продава стоката ти във веригата им? Защо СА ДЛЪЖНИ да те пуснат? Веригата си е тяхна. В края на краищата, както някой писа, ако всички са на загуба, защо продават там? Ако никой не работи с тях, защото ще е на загуба, те няма да има какво да продават. Ако правителството иска, може да им лимитира надценката по закон или да им наложи прогресивно облагане на печалбата, но да им диктува какви договори да сключват с потребителите.. чакай малко, нали именно това е конкуренцията- всеки да може да предлага различни условия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 5 rate down comment 4
Sakamano
преди 10 години
Много квартални магазини продават на същите цени като хипермаркетите, а дори да са малко по-високи, с удоволствие бих дал някоя стотинка повече в подкрепа на местния бизнес. Доста производители вече имат собствени магазини и щандове. Продават на добри цени, а качеството на продуктите е много по-добро от това в търговските вериги, където имам чувството, че набутват само ***.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 5 rate down comment 2
bgMan
преди 10 години
От ноември 2012 година цените във веригите се промениха и не малко неща излизат по-скъпо ако се купуват от тях. Разликите от тогава досега са 10-30% по-големи цени в моловете отколкото в по-малките магазини. Не във всичко, разбира се, но така шумно рекламираната евтиния от пазаруването от големите вериги не е истина вече година и половина.Което означава че вече се чувстват монополисти и си позволяват те да определят цените, вместо пазара.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 0
kalendar
преди 10 години
къде ги тия магазини с 30% надценка:) няма такива вече:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 10
Стоян Петров
преди 10 години
За мен веригите са полезни. Те смъкнаха цените и ги държат ниски. Който не ги харесва просто си пазари от кварталният магазин и си плаща поне 30% надценка. Аз лично нямам намерения да подкрепям българското, а чуждото защото е с около 10% надценка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 2
bgMan
преди 10 години
В нормалния свят може и да е така както казва Николай Петров но в България действителността е по-различна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 1
avramcho
преди 10 години
изобщо не работиш с такива , щом условията им не са приемливи.но трябва Колективен отпор - докато някои си дават зад**те под наем - ще ви клатят
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 3
hagan
преди 10 години
нагли лъжливи мошеници само който не е бил търговски представител и не му се е налагало да води преговори със тези вериги дави за какво става въпрос пълна мафия никакъв достъп ако случайно те пуснат то такива такси щети вземат че една година ще работиш на загуба
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още