Но по-правилно ли би било Летище София и Летище Балчик да бъдат отдадени заедно?
Моето мнение е, че двете летище трябва да бъдат отдадени поотделно. Заедно в пакет имат доста разнопосочна дейност. Едното може да обслужва главно местния туристически бизнес в Балчик, докато летище София е най-голямото ни национално летище и то си има други задачи.
Заради това би следвало да бъдат отдадени поотделно на концесия. Трябва да се помисли първо как летище Балчик да бъде отдадено на концесия, а след това да се помисли за Летище Горна Оряховица и Летище Пловдив, а чак на последно място - Летище София. Това е един стратегически обект в България и решенията за него не трябва да се взимат само от един човек, а дори напротив - трябва няколко институции да си кажат мнението.
Какво би било бъдещето за Летище Пловдив? Провеждате ли разговори с нови авиокомпании?
Има такива разговори в момента със сръбския национален превозвач, който по всяка вероятност ще открие директна линия до Варна. Има и идея за линията Пловдив - София. Азербайджанският национален превозвач също има интерес за откриване на директна линия към летище Пловдив. Има интерес, но той като самостоятелна дейност е недостатъчен за акумулиране на достатъчно приходи, за да може летище Пловдив да бъде на печалба.
За да бъде на печалба, то трябва да бъде отдадено на концесия. Такъв конкурс вече е провеждан веднъж и не се е появил нито един кандидат. Сега има няколко сериозни компании, които проявяват интерес, но той е по-скоро проучвателен, отколкото реален. Затова преди да получим реално писмо за намерение, не е хубаво да се споменават.
Каква би могла да бъде стойността на концесията?
Това би станало ясно чак тогава, когато се изготви тръжната документация. Бих казал, че финансовите параметри ще бъдат в размера на тези, заложени в предишната процедура.
Говорейки за концесии, каква е концесионната програмата на правителството заложена за 2014 година?
Ще проведем конкурси за Летище Горна Оряховица и Летище Пловдив. Сега правим последните приготовления за проекта за преместване на пристанище Варна. Надяваме се от националния фонд, който беше определен за такива инфраструктурни проекти в различните региони, да успеем да спечелим за проектирането 15 млн. лева за старото и новото пристанище. Наред с това се извършват процедури, които са обвързани със собствеността на пристанището.
Особено пристанище Варна-Запад има много големи проблеми със собствеността, защото преди години е било строено
от една план сметка с всичките Девненски заводи. Надявам се през май да се изчистят всички проблеми със собствеността, за да можем да пристъпим към изготвянето на предкоцесионните анализи. Това е последното голямо пристанище, за което не е започнала концесионната практика.С министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева вече внесохте ли документи, с които държавното участие при проектите в новия програмен период да бъде увеличено?
Ние внесохме такова предложение, но по него не може да бъде решено веднага. По-скоро средствата, които са нужни за съфинансиране, не са толкова нужни през 2014 г. и дискусия по темата ще върви през тази година. Надявам се през следващата година това да бъде решено. В началния период на оперативна програма “Транспорт” няма такава необходимост от съфинансиране. То ще дойде като необходимост през 2015-2016 година.
Кои ще бъдат приоритетните пътни проекти през програмния период до 2020 година?
Все пак Лот 3 от АМ "Струма" ще бъде ли завършен до 2020 г.?
Абсолютно задължително е да бъде завършен до края на програмния период 2014-2020 г. Това е една от най-важните инфраструктурни промени, които трябва да постигнем.
преди 10 години е ти кво искаш, тряя да се пуши повече това е много важно и те не отиват 160 а 80 например другите се раздават като бонуси насам натам :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години 90 милиона за БДЖ и то не наведнъж а в продължение на 3 години а на тютюнопроизводителите по 160 милиона всяка година????? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Прав сте, коригирах "корекцията". Поздрави и хубав ден! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години :) "Девнински заводи."Да ви имам корекцията! ДевнЕнски заводи!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Добро утро и благодарим за корекцията. Разбира се, става дума за заводите в Девня. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години "Девинските заводи?" Къде ти Девин, къде ти Варна, да не говорим че не се сещам за заводи в Девин отговор Сигнализирай за неуместен коментар