Какви са наблюденията ви за гръцките инвестиции в България?
Кризата в Гърция стопира доста от тези инвестиции. Но всъщност забелязвам и друго - напоследък доста големи гръцки компании се местят в България. В този аспект може да се каже, че има все повече гръцки инвестиции. Оптимист съм, че в близките години обемът им ще се увеличи. Може би няма да достигнат до нивата отпреди 10 години, но въпреки това със сигурност ще има раздвижване.
А какво можете да ни кажете по отношение на експортната политика?
Към момента ние основно работим за местния пазар и износът е една от основните области, които ние бихме искали да развием в бъдеще. Към момента сме инвестирали главно в човешки ресурси - в хора, които биха могли да развият експорта ни, да го затвърдят и да го разширят. Ние вече реазлизираме износ в Турция, Либия, Ирак и Иран. Бихме искали да задълбочим търговските си и експортни отношения. Ще се целим и към страните от Европейския съюз със сигурност.
Какъв процент от продукцията през тази година е предназначена за експорт?
Бих казал, че 10-12% от продукцията през 2013 година е била предназначена за експортни цели. Нашият износ е само с част от продуктовото ни портфолио. Продуктите ни са създадени с цел да задоволим нуждите на пазара в България, затова и са създадени по вкуса на местния потребител. В тази връзка трябва да се отбележи, че не всички от продуктите ни могат да бъдат пренасочени за експорт. Това ни прави различни от другите мултинационални компании, които се опитват да привнесат чуждестранни порядки в продуктите си. Чрез продуктите ни ние промотираме и българските хранителни навици.
Какъв процент на експорта бихте искали да достигнете?
Хубава двуцифрена сума. Но това, което искам да отбележа, е, че за нас винаги местният пазар ще остане водещ приоритет. За нас е важно да продължим да продаваме на българския пазар и след това да изнасяме.
Какво можете да кажете по отношение на потребителските навици на пазара?
Клиентите в България се ориентират най-вече по цените. Забелязваме, че когато те попаднат на продукт, който влиза в допустимата стойност, започват да наблюдават и хранителната стойност. Нашите продукти са много полезни. Когато продуктът е качествен, на подходяща, приемлива цена, ние задържаме доверието и интереса на потребителите.
Какви са отношенията на компанията с големите търговски вериги?
Въпреки навлизането на големите вериги в България ние сме подобрили отношенията си с тях. Мога да кажа, че виждам по-големи възможности да представяме цялата си гама продукти при тях без да имаме проблеми в хода на търговските ни разговори. По принцип България е сред страните в ЕС, където проникването на големи търговски вериги е най-слабо. Освен това, понеже нашите продукти са на приемлива цена и отговарят на българския вкус, големите вериги се радват на партньорството си с нас.
преди 11 години Евала на предишния собственик. ГОЛЯМ! Образцов. Така се прави, малък бизнес, напипа ниша, разви го, завзе пазар и продаде. Трърновци казват че самата фабрика от самото начало била екстра организирана и се работи както трябва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Не съм доволен, напоследък развалихте вафлите "Троя" :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар