IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Цв. Николова: Производителите на вино ще спечелят, ако се обединят в обща кауза

През последните две години се отварят много нови пазари за качествени и скъпи вина, заяви изпълнителният директор на „Катаржина Естейт“

08:15 | 09.10.13 г. 8
<p>
	Цветелина Николова, <em>снимка: личен архив</em></p>

Цветелина Николова, снимка: личен архив

А руснаците точно това търсят. Те идват и казват: искаме 10 млн. бутилки. Ако погледнете статистиката на българските вина, които се продават там, 90% са точно тези полусухи-полусладки вина. Останалите 10% са истински качествени вина, които се предлагат в определени ресторанти.

Като цяло в Русия културата за пиене на вино не е висока. Въпреки това има руснаци, които, които са склонни да плащат по 200 – 300 евро за вина с качество, по-ниско от нашето. Но това е само в топ ресторантите, където предлагат основно вино от Франция, Италия и Испания.

Ние се опитваме да налагаме имидж точно чрез такъв тип продажби на висококачествени вина в скъпи заведения в Швейцария, в Ню Йорк и Вашингтон, в Индия.

В Румъния имаме много добри продажби, включително в хипермаркетите Real, собственост на френската търговска верига Auchan. Румъния е много голям пазар за българско вино. Все повече румънци посещават България, особено морето и когато се върнат,  търсят български вина.

След като си поставяте такива цели пред износа, доколко разчитате на вътрешния пазар?

Ние сме стъпили добре на вътрешния пазар, за разлика от много български изби, които смятат, че тук няма смисъл да се работи. 95% от производството си реализираме именно на вътрешния пазар. Продаваме вина от среден клас нагоре. Изключително добре сме позиционирани и във високия ценови клас.

Стараем се да сме иновативни, да правим различни маркетингови представяния, да предлагаме винаги нещо ново. Едно лозе дава добро грозде след петата година. Нашите лозя са млади – вече са на 5 – 6 г. и нагоре, т. е. в момента лозето ни дава възможно най-доброто като реколта. През следващите 10 г. ще сме в пика на високото качество. Всяка година пускаме все по-добро вино.

Расте ли консумацията на качествено вино през последните години и как икономическата криза се отразява на търсенето на вино от висока и средна категория?

Нашата компания не е усетила тази криза. Когато последствията й се усетиха в България през 2009 г., леко смъкнахме цените – с около 5-10%. Две години работихме така, а миналата година върнахме старите цени. Всяка година имаме ръст на количествата, и то не малък. Постоянно сме в ситуацията две реколти да не се застъпват – червените вина ги продаваме за девет месеца, белите – за три-четири месеца, а розето – за два месеца.

Това се дължи на големите инвестиции, които правим и технологията за производство на висококачествено вино. Работим добре маркетингово, обръщаме внимание на своите клиенти.

Превръща ли се България в атрактивна дестинация за винен туризъм?

Като цяло имаме голям потенциал за винен туризъм. Наши колеги производители инвестираха и направиха красиви винарски изби. Ние също развиваме винен туризъм и се радваме на посещения на много групи. В момента проектът за хотел към избата е вече готов и скоро ще започнем строеж .

Последна актуализация: 13:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

8
rate up comment 1 rate down comment 1
dragonheart
преди 10 години
Искам да поздравя дамата за това изпълнено с положителна енергия и ентусиазъм исказване.Дано повече от българския бизнесс елит да има подобно мислене и дано дела, като тези да се осъществяват наяве, да не е само PR! Относно тази част за това как развалихме виното си което се изнасяше за Англия, само мога да кажа, че глупостта никога не спи.Това е честа практика правим хубав продукт, той печели със своите качества и изведнъж почваме да спестяваме за печалба, която ни излиза скъпо по-късно.Примери за такива продукти мога да дам много в България.Но все пак нека останем оптимисти и да се учим от грешките си.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 1
aide_de
преди 11 години
Кога и къде в БГ-то е имало обединение. Тези са си обединени-гледай колко фирми...За да продаваш вино в Русия трябва да си голям КЪРКАЧ, за да те приемат руснаците...А мацката си е подставено лице и тоолкоз...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 1
king
преди 11 години
Точно от такива хора като Цветелина има нужда България. Производството на вино ще се увеличи с добра пазарна стратегия и инвестиции!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
tesla
преди 11 години
Защо наистина не се обедините?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 1
Сините камъни
преди 11 години
Като се има предвид, че и нашата държава е корпорация, а ние сме и роби, да, на Корпорация България и трябват такива хора!Но на хората НЕ!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 4
Hahoto
преди 11 години
mvassilevСледвай1преди 3 часаБраво!!! Млада, красива и амбициозна! На държавата и трябват такива хора.----------------------------------Мдааа и аз бих пил вино с нея! ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 2
SSIW
преди 11 години
Е, тя говори за многомилионен(в бутилки) износ за Русия, което е свързано и с основното ми впечатление от прочетения материал: добри сигнали за професионализъм и потенциал, но инвестицийките все още са мижави, липсват сериозни браншовите организации, както и политики на държавно ниво, все фактори с голяма тежест за резултатите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 11
SS-23
преди 11 години
Цв. Николова: Производителите на вино ще спечелят, ако се обединят в обща кауза=====И на тая кифла не и се работи! Кво вино ***, хората нямат пари за хляб!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още