А руснаците точно това търсят. Те идват и казват: искаме 10 млн. бутилки. Ако погледнете статистиката на българските вина, които се продават там, 90% са точно тези полусухи-полусладки вина. Останалите 10% са истински качествени вина, които се предлагат в определени ресторанти.
Като цяло в Русия културата за пиене на вино не е висока. Въпреки това има руснаци, които, които са склонни да плащат по 200 – 300 евро за вина с качество, по-ниско от нашето. Но това е само в топ ресторантите, където предлагат основно вино от Франция, Италия и Испания.
Ние се опитваме да налагаме имидж точно чрез такъв тип продажби на висококачествени вина в скъпи заведения в Швейцария, в Ню Йорк и Вашингтон, в Индия.
В Румъния имаме много добри продажби, включително в хипермаркетите Real, собственост на френската търговска верига Auchan. Румъния е много голям пазар за българско вино. Все повече румънци посещават България, особено морето и когато се върнат, търсят български вина.
След като си поставяте такива цели пред износа, доколко разчитате на вътрешния пазар?
Ние сме стъпили добре на вътрешния пазар, за разлика от много български изби, които смятат, че тук няма смисъл да се работи. 95% от производството си реализираме именно на вътрешния пазар. Продаваме вина от среден клас нагоре. Изключително добре сме позиционирани и във високия ценови клас.
Стараем се да сме иновативни, да правим различни маркетингови представяния, да предлагаме винаги нещо ново. Едно лозе дава добро грозде след петата година. Нашите лозя са млади – вече са на 5 – 6 г. и нагоре, т. е. в момента лозето ни дава възможно най-доброто като реколта. През следващите 10 г. ще сме в пика на високото качество. Всяка година пускаме все по-добро вино.
Расте ли консумацията на качествено вино през последните години и как икономическата криза се отразява на търсенето на вино от висока и средна категория?
Нашата компания не е усетила тази криза. Когато последствията й се усетиха в България през 2009 г., леко смъкнахме цените – с около 5-10%. Две години работихме така, а миналата година върнахме старите цени. Всяка година имаме ръст на количествата, и то не малък. Постоянно сме в ситуацията две реколти да не се застъпват – червените вина ги продаваме за девет месеца, белите – за три-четири месеца, а розето – за два месеца.
Това се дължи на големите инвестиции, които правим и технологията за производство на висококачествено вино. Работим добре маркетингово, обръщаме внимание на своите клиенти.
Превръща ли се България в атрактивна дестинация за винен туризъм?
Като цяло имаме голям потенциал за винен туризъм. Наши колеги производители инвестираха и направиха красиви винарски изби. Ние също развиваме винен туризъм и се радваме на посещения на много групи. В момента проектът за хотел към избата е вече готов и скоро ще започнем строеж .
преди 10 години Искам да поздравя дамата за това изпълнено с положителна енергия и ентусиазъм исказване.Дано повече от българския бизнесс елит да има подобно мислене и дано дела, като тези да се осъществяват наяве, да не е само PR! Относно тази част за това как развалихме виното си което се изнасяше за Англия, само мога да кажа, че глупостта никога не спи.Това е честа практика правим хубав продукт, той печели със своите качества и изведнъж почваме да спестяваме за печалба, която ни излиза скъпо по-късно.Примери за такива продукти мога да дам много в България.Но все пак нека останем оптимисти и да се учим от грешките си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Кога и къде в БГ-то е имало обединение. Тези са си обединени-гледай колко фирми...За да продаваш вино в Русия трябва да си голям КЪРКАЧ, за да те приемат руснаците...А мацката си е подставено лице и тоолкоз... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Точно от такива хора като Цветелина има нужда България. Производството на вино ще се увеличи с добра пазарна стратегия и инвестиции! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Защо наистина не се обедините? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Като се има предвид, че и нашата държава е корпорация, а ние сме и роби, да, на Корпорация България и трябват такива хора!Но на хората НЕ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години mvassilevСледвай1преди 3 часаБраво!!! Млада, красива и амбициозна! На държавата и трябват такива хора.----------------------------------Мдааа и аз бих пил вино с нея! ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Е, тя говори за многомилионен(в бутилки) износ за Русия, което е свързано и с основното ми впечатление от прочетения материал: добри сигнали за професионализъм и потенциал, но инвестицийките все още са мижави, липсват сериозни браншовите организации, както и политики на държавно ниво, все фактори с голяма тежест за резултатите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Цв. Николова: Производителите на вино ще спечелят, ако се обединят в обща кауза=====И на тая кифла не и се работи! Кво вино ***, хората нямат пари за хляб! отговор Сигнализирай за неуместен коментар