От България няма как да тръгне круизна линия, защото нямаме изградена инфраструктура, а и нямаме пазар, който да захрани кораба. Но пък все повече български пристанища започват да се включват в маршрута на съществуващи големи линии за туристическа обиколка, те са част от маршрута.
Има една особеност, която може да подскаже на клиента кой маршрут да избере дори и да не познава круизната компания. Ако предварително се проследят точките от даден маршрут, може да се види кои са големите круиз линии, спиращи на големите пристанища в най-популярните големи градове. Но ако видите спирки на малки, бутикови, пристанища, интересът към тях е много голям. Такова пътуване обаче е възможно само с малките първокласни кораби, които могат да акостират в малко пристанище.
Има и друга особеност, породена от огромната конкуренция при круиз линиите – гледа се да се занижават разходите по пътуването, за да се привличат повече пасажери. Редно е хората да обръщат внимание на самата дестинация – не само точките, които се посещават, но по колко време е престоят, за да може да се разгледа даден град. Това се прави от круиз компаниите с цел спестяване на разходи, защото когато корабът се движи по-бавно, харчи по-малко гориво и ако той съкрати времето на престой в дадена точка, ще има повече разполагаемо време, за да стигне до другата. От друга страна първокласните лукс кораби остават по ден-два на дадено място, което дава други възможности за туриста.
В последните години яхтинг туризмът набира скорост....
Трябва да споменем, че ако говорим за ваканция на ветроходна яхта, почивката излиза много по-евтино от който и да е круиз. Специално за българите най-удобната дестинация е Средиземно море и гръцките острови, където може да се стигне с автомобил без да се плащат скъпи самолетни билети. Спестява се и от наземни трансфери. Например за една седмица на яхта в Гърция с практическо обучение по яхтинг за начинаещи с 12-метрова яхта в Йонийско море цената е 355 евро на човек за седмица.
При наемането е важно е да се търси яхта от голяма фирма, която предлага и ремонти при техническа повреда. Засега у нас има интерес към яхтинг туризма, но българите все още проучват възможностите.
преди 11 години Все още са скъпи за джоба на българина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Мои познати бяха за седем дена, платиха около $4 000 и когато разбрах, че са били в най-ниската класа, каюти без прозорци и изобщо, хранили са се само от общата храна, не са с и позволили нищо екстра, ....., незнам, може и да е случайно, но не ми се струва за джоба на всеки. И то са ползвали някаква отстъпка! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Изнесените данни за споменатата индустрия са неточни и доста занижени.Можете да погледнете в нет-а за точни данни преди да коментирате.Един пример-преди около 7 години букирахме авио билети средно годишно за 2.5млн туристи, отиващи да круизват, а круизната компания която го поръчваше имаше едва 24% пазарен дял в света.От тези 2.5млн туристи основно Карибите и Европа им бяха дестинациите.Къде са останалите 75% от пазарният дял т.е. над 10млн туристи круизващи? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години много и само отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Също колкото според недвижимите агенти цената на имотите ще върви много нагоре отговор Сигнализирай за неуместен коментар