IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ил. Иванов: Круизите стават все по-конкурентни на туризма на сушата

Яхтинг туризмът набира скорост и у нас, но българите все още проучват този пазар, смята председателят на Българско круиз общество

08:20 | 20.08.13 г. 5
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Илиян Иванов, председател на Българско круиз общество<em>.&nbsp;</em> <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Илиян Иванов, председател на Българско круиз общество Снимка: Личен архив

Третият сегмент е този на първокласните круизи. Там има най-малко конкуренция с няколко компании, които оперират, но предлагат много по-добър туристически продукт – като забавления на борда, атмосфера, обслужване. Броят на пасажерите е много по-малък – варира от 800 до 2800 души. Има различни атракции, които се редуват през няколко часа. Освен това забавленията са за по-отбрана аудитория.

Трябва да отбележим като важно предимство и това, че по-големите кораби с повече пространство предлагат шоу спектакли, които на бутиковите круизи няма как да се случат. Има също така игрища за тенис, баскетбол, басейни и други, които в повечето случаи влизат в цената. В цената не се включват някои по-специални неща като дегустация на вина например, където се заплаща такса. Почти на всеки кораб има и специализирани тематични ресторанти, за които също при желание се плаща допълнително, защото са по-висок клас от стандартните ресторанти за масата пасажери. Напитките обикновено не са включени в базовата цена. Но при желание подобни пакети с напитки – алкохолен, безалкохолен, се предплащат още в самото начало при резервацията. Цените на човек на ден са около 140 евро.

Най-високият сегмент е ултра лукс, където корабите са по-малки, което обаче е предимство. Противно на общественото мнение колкото по-малък е корабът, толкова е по-престижен. Идеята при круизите е, че най-големият кораб дава най-ниската цена, а луксът е бутиково преживяване – с икономи, сомелиери и т. н.

Кои други фактори определят цените на круизните линии?

Но все пак трябва да се знае, че там пътуват потомствени аристократи, собственици на огромни бизнеси, които имат своите теми и маниери. Тук цените започват от около 300 евро на човек на ден.

Има обаче друга особеност при круиз линиите. Всяка една компания има и по-стари, и по-нови кораби, тоест трябва да се познават и корабите в самата круиз линия. Освен това цената зависи и от сезона – във високия летен сезон офертите са на много по-високи цени отколкото извън сезона. Друг фактор, който влияе на ценатае колко рано преди отплаването е направена резервацията. Зависи и каква каюта се избере – дали с балкон или не, защото вътрешните каюти нямат прозорец и съответно са по-евтини.

Как варират цените според сезона и сегмента на круиза?

При икономичния сегмент извън високия сезон може да се намери оферта около 200 евро за целия круиз. Но при условие, че корабите са по-малки, няма забавления и занимания, пространствата са ограничени и нивото на обслужване като цяло е по-ниско. В стандартния сегмент извън сезона в Средиземно море например цените са около 200 евро за седем или дори десетдневен круиз, което е изключително достъпно. Обикновено възрастни хора пътуват на дългите маршрути над 14 дни и на по-екзотичните – Африка, Хавай, Австралия и Нова Зеланадия.

За Великденските празници цените варират около 500 евро на човек за седмица, майските също. През лятото за Средиземно море варират около 700-800 евро на човек за седмица.

Кои са най-търсените круиз дестинации от българи?

Като достъпно ценови и географски е пътуване из Средиземно море. Обикновено се тръгва от Венеция. Адриатика и Италия е друг вариант с посещение на гръцките острови.

Последна актуализация: 06:07 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 3 rate down comment 7
M37Unseen
преди 10 години
Все още са скъпи за джоба на българина.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 12
Сините камъни
преди 10 години
Мои познати бяха за седем дена, платиха около $4 000 и когато разбрах, че са били в най-ниската класа, каюти без прозорци и изобщо, хранили са се само от общата храна, не са с и позволили нищо екстра, ....., незнам, може и да е случайно, но не ми се струва за джоба на всеки. И то са ползвали някаква отстъпка!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 8
Rastaman
преди 10 години
Изнесените данни за споменатата индустрия са неточни и доста занижени.Можете да погледнете в нет-а за точни данни преди да коментирате.Един пример-преди около 7 години букирахме авио билети средно годишно за 2.5млн туристи, отиващи да круизват, а круизната компания която го поръчваше имаше едва 24% пазарен дял в света.От тези 2.5млн туристи основно Карибите и Европа им бяха дестинациите.Къде са останалите 75% от пазарният дял т.е. над 10млн туристи круизващи?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 9
jujo_si
преди 10 години
много и само
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 9
jujo_si
преди 10 години
Също колкото според недвижимите агенти цената на имотите ще върви много нагоре
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още