IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Онлайн маркетингът ще е акцент на Travel Academy 2013

Събитието среща представители на туристическия бранш, за да дискутират горещи теми в сектора

10:45 | 28.03.13 г. 2
Онлайн маркетингът ще е акцент на Travel Academy 2013

- Какви са очакванията Ви за промяна в политиката по туризма от новия служебен ресорен министър?

За промяна на политиката нямаме очаквания. Няма как в рамките на два месеца да се осъществи различна политика от служебния министър. Вярваме обаче, че Асен Василев, като човек с престижно образование и опит в печеливши онлайн проекти, свързани с туризма, ще намери верните отговори на много оперативни въпроси. Радваме се, че Иво Маринов остана ресорен зам.-министър, не без подкрепата на голяма част от бранша, разбира се и се надяваме на приемственост.

- Смятате ли, че до изборите през май спешно трябва да се предприемат някои мерки в ресор „Туризъм“?

Като начало новият закон за туризма има препратки към много подзаконови нормативни актове. Голяма част от тези документи ще трябва да бъдат изготвени от парламента след изборите през май и то на високи обороти, за да се решат най-належащите проблеми преди сезона.

- Как приемате идеята на министър Асен Василев да бъде създадена обществена комисия от представители на туристическия бранш с подкрепата на Министерство на икономиката, която да изработи дългосрочна стратегия за развитието на отрасъла до 2020 г.?

Подкрепяме напълно тази идея и ще изискваме приемственост от следващото правителство в тази насока. Стратегията не трябва да е кух, пожелателен документ, а максимално удовлетворяващ всички от бранша с ясно заложени цели, срокове и бюджети. За да се достигне до консенсус между всички страни, е нужно време, с което служебното правителство не разполага. Затова е важна приемствеността от следващото правителство.

Един от важните елементи на тази стратегия са усилията на държавата по отношение на националната туристическа реклама. Така че маркетинговата стратегия, като част от цялостната стратегия до 2020 г., трябва да бъде гледана под лупа от обществото, за да се избегнат казуси като този с туристическото лого. Тази година бюджетът за национална реклама в туризма е 24 млн. лева. Проста калкулация показва, че ако бюджетът през следващите шест години е приблизително същият, стратегията трябва да даде яснота как най-ефективно да бъдат инвестирани около 150 млн. лева за популяризиране на българския туризъм.

Важно е браншът и държавата да се обединят около конкретни тактики за подобряването на услугите във всички обекти, обслужващи туристи. В това отношение важен е диалогът с ВУЗ-вете, преподаващи туризъм. Превръщането на България в целогодишна дестинация, или поне максимално удължаване на сезоните, трябва да е другият основен акцент в стратегията. В това отношение структурите на туристическите райони, заложени в новият закон, трябва да имат водеща роля.

- Какви са очакванията Ви за политиката в туризма в дългосрочен план?

Надяваме се на по-интензивен диалог между държава и бизнес. До голяма степен резервите в подобен диалог са от страната на бизнеса. Всеки в бранша има мнение, но не го защитава и изказва официално или чрез браншовите организации, за да бъде формулирано като ясна позиция. Когато има диалог, планирането не е проблем, а от там идва и спокойствието на бизнеса, че държавата няма да го изненада неприятно.

В много отношения българският туристически бранш изостава от европейски и световни тенденции. Всички трябва да се обединят около тактики за превръщане на България в целогодишна дестинация с подобрени услуги. Ние се опитваме да сме полезни в това отношение чрез конференциите и семинарите, които организираме.

- Смятате ли, че несигурността на политическата и икономическата среда у нас ще доведе до отлив на туристи през предстоящия летен сезон?

Не вярваме да има отлив на чуждестранни туристи заради политическата ситуация. Миналата година страната ни влезе в световните информационни агенции с неприятната новина за терористичен атентат над израелски туристи. За щастие нямаше сериозни последици от това за туризма. Политическа несигурност е още по-малка заплаха за чуждестранния турист. Сезонът отдавна е договорен и не очакваме сериозни сътресения, напротив очакваме ръст.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:37 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 1
Melani2
преди 11 години
Чакам с нетърпение това Лято:))))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 1
Melani2
преди 11 години
Чакам с нетърпение това Лято:))))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още