IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Д-р Бранимир Кирилов: Здравеопазването е трудна за управление сфера

България е подходяща дестинация за здравен туризъм, но той не успява да се развие заради липсата на държавна политика

08:30 | 07.02.13 г. 11
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Д-р Бранимир Кирилов: Конфликтът между бизнеса и обществения интерес в социалната страна на здравеопазването съществува навсякъде по света. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Д-р Бранимир Кирилов: Конфликтът между бизнеса и обществения интерес в социалната страна на здравеопазването съществува навсякъде по света. Снимка: Личен архив

- Прави впечатление, че в клиниката ви работят стоматолози, които владеят различни езици. Защо е така, какво значи това за пациентите?

За „Медикъл Дент“ е практика да работи с чужденци - както с такива, пребиваващи постоянно в България, така и с чужденци, идващи специално за лечение. И винаги, когато лекарят разговаря на родния език с пациента, това действа успокояващо, осигурява чувство за комфорт и стабилност.

Част от екипа на "Медикъл Дент"

Така че изискването за владеене на чужди езици бе умишлено избрана политика при подбора на персонал. Освен лекарите обаче, чужди езици говорят и служителите на фронт офиса, както и сестрите. Покриваме широк спектър езици - немски, гръцки, английски, руски, испански и дори тунизийски.

- Споменахте, че има чужденци, които идват специално, за да им се извършат дентални услуги. Може ли България да развива успешно дентален туризъм?

България е подходяща дестинация за здравен туризъм. Но той не успява да се развие, може би поради липсата на държавна политика. Такъв може да се развие само с държавна подкрепа. Понеже тя липсва, а и защото здравеопазването не е реформирано, не успяваме да се наложим като световна дестинация.

Според мен обаче поне в ценово отношение страната ни би била интересна дестинация. Ние имаме такива клиенти – от цяла Европа, САЩ, Австралия, от Турция, Гърция и Кипър. Те са дошли при нас основно заради маркетинга „от уста на уста“. А и ние се опитахме да развием проект за здравен туризъм, амбицирани сме да го доразвием скоро, след като се поднови финансирането му.

- Имате ли известни пациенти (от кои сектори) и защо се връщат винаги при вас?

Имаме прочути клиенти от всички сфери на обществения живот – политици, собственици на бизнеси, управители на големи компании, артисти, фолкзвезди. Те са преки участници в различни класации на медии.

- В клиниката има и интересна организация с фронт офиса. Как решихте да го приложите – това чужд опит, принесен в България ли е, или изцяло ваше хрумване?

Смея да твърдя, че тук сме успели да постигнем обслужване на ниво петзвезден хотел – като комуникация и посрещане. Това на практика е лицето на клиниката ни – тези служители са първите и последните, които комуникират с пациентите. Затова е важно как го правят. Стоматологията е бизнес, при който клиентът (пациентът) идва със страх, извършва му се манипулация, която не му харесва, а накрая трябва и да плати за нея. Така че това трябва да бъде подплатено от усещането за обгрижване и комфорт.

Така например имаме възможност да предложим по време на престой при нас пациентът да гледа видео изпълнения посредством ползването на високотехнологични очила. Това се случва по време на самата манипулация. Защо го правим ли? Защото болката вече е решим проблем в стоматологията. Но чрез другите сетива – слух, зрение, страхът присъства. Когато очите и слухът не са концентирани върху това, което прави зъболекарят, част от страха отпада. И точно това може да се случи, когато пациентът гледа видео чрез очилата.

- Защо ви наричат „Машина за вадене на зъби“? Колко време ви отнема да извадите един зъб?

Смятам, че през годините съм успял да усъвършенствам работата си до начин, по който да бъда максимално атравматичен, защото ваденето на зъби е доста неприятна и за пациента процедура. Моят стремеж е бил да се развия като специалист и да извършвам стоматологичните манипулации с минимална травма за пациента, което улеснява заздравителните процеси и намалява усещането за неприятност. Определено вадя зъбите бързо, за да спестя неприятното изживяване.

Последна актуализация: 02:53 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

9
rate up comment 5 rate down comment 0
pecan
преди 11 години
а когато искаме от държавата трябва да се замислим колко пъти при зъболекара ни издават фискален бон и не само там разбира се.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 4 rate down comment 0
pecan
преди 11 години
мисля че над 90 % от работещите хората не се възползват в зъболечението от здравна каса тъй че вноските в здравна каса за зъболечение са безмислени.иначе съм привърженик на това че трябва да има няколко здравни каси в страната а здравно неусигурените(вероятно болшинството са от една малцинствена група)да си плащат здравните услуги.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 0
pecan
преди 11 години
мисля че над 90 % от работещите хората не се възползват в зъболечението от здравна каса тъй че вноските в здравна каса за зъболечение са безмислени.иначе съм привърженик на това че трябва да има няколко здравни каси в страната а здравно неусигурените(вероятно болшинството са от една малцинствена група)да си плащат здравните услуги.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 10 rate down comment 2
dqd
преди 11 години
Голяма реклама на тая клиника, поне да бяхте сложили надпис "В статията има продуктово позициониране" :) Нищо против хората, може и да са добри услугите им на сносни цени. Ама здравната ни система е много зле - не може лекар в болница да е на под 1000 лв., а специалистите на свободна практика да получават по няколко хиляди; не може половината от времето си лекарите да попълват документи и да се явяват по здравните каси да подписват безсмислени споразумения, вместо да лекуват. Със същия успех и съдилищата ще направим търговски дружества. Да живее "България ООД"!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 14 rate down comment 1
Didkata
преди 11 години
Бивша пациентка съм на д-р Кирилов - добра организация, но съотношението цена/качество в неговата клиника е ниско. Токуда в зъболечението. Успял е да направи печеливш бизнес, но определено не е моето място.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 1
nobel
преди 11 години
Според мен държавата не се справя добре с нищо с което се е захванала. Всичко се прави по най-сложния, най-скъпия и най-тъпия възможен начин.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 3
SEBULBA
преди 11 години
Човека е стоматолог. И е частник. На това се дължат добрите му резултати. Долните изброени 5 фактора липсват и резултатите са налице. Те са породени от здравната каса и намесата на държавата в здравеопазването
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 2
FINTA
преди 11 години
+ това има:1. укриване или неплащане на осигуровки,2. лекуване на неосигурени,3. Зле разпределени пари между болниците.Та тия 3, тежат малко повече от твоите 2.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 3
ABBA
преди 11 години
Д-р Бранимир Кирилов: Здравеопазването е трудна за управление сфера.........Не е трудно, но има:1. Корупция2. Фармацевтична мафия
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още