Д-р Бранимир Кирилов е лекар по дентална медицина. Завършва специалност Дентална медицина на Медицински университет – София през 1998 г. През 2003 г. придобива специалност по Орална хирургия.
Завършил е успешно множество квалификационни курсове в областта на денталната имплантология при водещи световни специалисти. Професионалните му интереси са съсредоточени в областта на имплантологията, оралната хирургия и Pillar процедурите.
Изнася доклади и лекции като участник в международни конгреси по дентална имплантология в САЩ и Европа. Автор е на редица статии и публикации в областта на имплантологията и естетичната стоматология.
Ръководи семинари и консултации в Международния учебен център по дентална имплантология IFZI – България.
Член е на Международния конгрес на оралните имплантолози – ICOI и Българския зъболекарски съюз.
През 2005 г. основава клиниката по дентална медицина Медикъл Дент, която е официален представител на Международния учебен център по имплантология - IFZI, със седалище в Нюрнберг, Германия.
- Д-р Кирилов, Вашата клиника съществува вече осем години, така че очевидно е успешно бизнес начинание. Лесно ли е в България да се развива такъв бизнес?
Конфликтът между бизнеса и обществения интерес в социалната страна на здравеопазването съществува навсякъде по света. Много e трудно от една страна да се намери баланса, при който да бъде защитен социалният момент на здравеопазването, а от друга страна да бъде защитен бизнес проектът, така че дейността да бъде печеливша.
Като цяло здравеопазването е доста трудна за управление бизнес сфера. За България това важи наистина в още по-голяма степен. Един от големите проблеми на здравната реформа е липсата на достатъчно добре подготвени кадри за здравен мениджмънт.
- Нека ви върнем в началото на проекта. Разкажете за началото на този бизнес. Лесно ли е да се инвестира в тази област в България?
В началото, през 1999 г. тръгнах с потребителски кредит от 5000 лева от Банка ДСК, като от банката ме проучваха в продължение на пет месеца, а освен това имах петима поръчителя. Така че това беше доста трудно получен кредит.
Тогава започнах да работя в един ведомствен кабинет на Българското национално радио, който взех под наем след участие в открит конкурс. Аз поех лечението на техните служители на преференциални цени. След това, поради съзряване на идеята за създаване на добра клиника и нарастване на клиентелата, преминах към следващата си идея - създаването на „Медикъл Дент“.
Самата идея за клиниката се появи от желанието ми да предложа качествено лечение от техническа гледна точка, съчетано с доброто обслужване на пациента. По времето, когато този план се зароди у мен, в България имаше отделни стоматологични кабинети и практики, които предлагаха добро лечение. Проблемът на отделната практика обаче е в липсата на възможност да се предложи цялостно обслужване – пациентът да бъде диспансеризиран, да може да бъде проследяван на периоди според заболяванията си и да бъде подканян за контролни и профилактични прегледи.
Тъй като профилактичните прегледи не са популярни в България, изключително важно е пациентът да бъде контролиран чрез информираност. Отделната практика означава освен това, че всяка нужда от консултация се реализира чрез изпращане на пациента до друга практика – тоест, пациентът понякога трябва да обиколи 4-5 адреса, за да може да завърши успешно лечението си. А когато е в лечебното заведение, той трябва да бъде посрещнат комфортно по начин, по който да се намали стресът и страхът от пребиваването на това място, защото като цяло здравеопазването и в частност стоматологията се свързват със страх от манипулациите.
- Какво налага предлагането на пълен спектър от всички възможни дентални услуги – нещо, което прави вашата клиника?
Аз бях убеден, че единичната практика не може да предложи едно такова цялостно обслужване, а към момента нямаше пример за частна клиника в страната, която да предлага добро обслужване с добри работни процеси. Създадох „Медикъл Дент“, стъпвайки на тази идея. Ползвах модела на подобни клиники в Западна Европа и САЩ и реално взаимствах опит отвън, който пренасях през цялото време във всички звена на „Медикъл Дент“ - в администрацията, фронт офиса, комуникацията с пациентите, специализацията на стоматолозите в различни области, специализацията на сестрите и т.н.
Така например, когато пациент се обади при нас, за да си запише час, ние имаме грижата да му се обадим след това и да му напомним за посещението при нас, да го попитаме как се чувства... Когато той дойде тук, го настаняваме и се грижим за него. Специфичното за клиниката ни е, че различните специалисти минават през пациента на място, вместо той да се мести постоянно от кабинет на кабинет.
В началото на съществуването си „Медикъл Дент“ разполагаше само с два кабинета. На шестия месец направихме трети. След година и половина работа разширихме клиниката двойно – тогава реално добавихме един хирургичен кабинет и операционна с обща анестезия.
Последното разширяване бе осъществено в началото на 2011 г., когато добавихме още 5 кабинета. Така че в момента клиниката разполага с общо десет кабинета. Освен това е оборудвана с рентгенова апаратура. Има и малка стоматологична лаборатория, в която се извършва спомагателна дейност.
Но винаги през годините съм търсил възможността да въведа чуждестранен опит – опита на водещите специалисти от различните специалности. Лекарите, работещи в „Медикъл Дент“, се обучават при най-добрите имена във всяка една дисциплина. А от тази година създаваме и лекарски съвет към клиниката, в който се включват водещи специалисти от всяко направление. Те участват в учебния процес – в консултацията и планирането, като по-сложните случаи ще бъдат поемани от тях. Освен това те ще извършват и контрол и обучения на по-младите лекари. Този лекарски съвет ще заседава при нас ежеседмично.
Смея да твърдя, че в България ние сме иноваторите в тази област и задаваме насоката. Уникалното в случая с лекарския съвет например е, че трима водещи в своята сфера специалисти си подават ръка в името на пациента. Те не се конкурират, а се обединяват, за да се полагат възможно най-добрите грижи за пациента.
преди 11 години а когато искаме от държавата трябва да се замислим колко пъти при зъболекара ни издават фискален бон и не само там разбира се. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години мисля че над 90 % от работещите хората не се възползват в зъболечението от здравна каса тъй че вноските в здравна каса за зъболечение са безмислени.иначе съм привърженик на това че трябва да има няколко здравни каси в страната а здравно неусигурените(вероятно болшинството са от една малцинствена група)да си плащат здравните услуги. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години мисля че над 90 % от работещите хората не се възползват в зъболечението от здравна каса тъй че вноските в здравна каса за зъболечение са безмислени.иначе съм привърженик на това че трябва да има няколко здравни каси в страната а здравно неусигурените(вероятно болшинството са от една малцинствена група)да си плащат здравните услуги. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Голяма реклама на тая клиника, поне да бяхте сложили надпис "В статията има продуктово позициониране" :) Нищо против хората, може и да са добри услугите им на сносни цени. Ама здравната ни система е много зле - не може лекар в болница да е на под 1000 лв., а специалистите на свободна практика да получават по няколко хиляди; не може половината от времето си лекарите да попълват документи и да се явяват по здравните каси да подписват безсмислени споразумения, вместо да лекуват. Със същия успех и съдилищата ще направим търговски дружества. Да живее "България ООД"! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Бивша пациентка съм на д-р Кирилов - добра организация, но съотношението цена/качество в неговата клиника е ниско. Токуда в зъболечението. Успял е да направи печеливш бизнес, но определено не е моето място. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Според мен държавата не се справя добре с нищо с което се е захванала. Всичко се прави по най-сложния, най-скъпия и най-тъпия възможен начин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Човека е стоматолог. И е частник. На това се дължат добрите му резултати. Долните изброени 5 фактора липсват и резултатите са налице. Те са породени от здравната каса и намесата на държавата в здравеопазването отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години + това има:1. укриване или неплащане на осигуровки,2. лекуване на неосигурени,3. Зле разпределени пари между болниците.Та тия 3, тежат малко повече от твоите 2. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Д-р Бранимир Кирилов: Здравеопазването е трудна за управление сфера.........Не е трудно, но има:1. Корупция2. Фармацевтична мафия отговор Сигнализирай за неуместен коментар