IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Д-р Бранимир Кирилов: Здравеопазването е трудна за управление сфера

България е подходяща дестинация за здравен туризъм, но той не успява да се развие заради липсата на държавна политика

08:30 | 07.02.13 г. 11
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Д-р Бранимир Кирилов: Конфликтът между бизнеса и обществения интерес в социалната страна на здравеопазването съществува навсякъде по света. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Д-р Бранимир Кирилов: Конфликтът между бизнеса и обществения интерес в социалната страна на здравеопазването съществува навсякъде по света. Снимка: Личен архив

Д-р Бранимир Кирилов е лекар по дентална медицина. Завършва специалност Дентална медицина на Медицински университет – София през 1998 г. През 2003 г. придобива специалност по Орална хирургия.

Завършил е успешно множество квалификационни курсове в областта на денталната имплантология при водещи световни специалисти. Професионалните му интереси са съсредоточени в областта на имплантологията, оралната хирургия и Pillar процедурите.

Изнася доклади и лекции като участник в международни конгреси по дентална имплантология в САЩ и Европа. Автор е на редица статии и публикации в областта на имплантологията и естетичната стоматология.

Ръководи семинари и консултации в Международния учебен център по дентална имплантология IFZI – България.

Член е на Международния конгрес на оралните имплантолози – ICOI и Българския зъболекарски съюз.

През 2005 г. основава клиниката по дентална медицина Медикъл Дент, която е официален представител на Международния учебен център по имплантология - IFZI, със седалище в Нюрнберг, Германия.

- Д-р Кирилов, Вашата клиника съществува вече осем години, така че очевидно е успешно бизнес начинание. Лесно ли е в България да се развива такъв бизнес?

Конфликтът между бизнеса и обществения интерес в социалната страна на здравеопазването съществува навсякъде по света. Много e трудно от една страна да се намери баланса, при който да бъде защитен социалният момент на здравеопазването, а от друга страна да бъде защитен бизнес проектът, така че дейността да бъде печеливша.

Като цяло здравеопазването е доста трудна за управление бизнес сфера. За България това важи наистина в още по-голяма степен. Един от големите проблеми на здравната реформа е липсата на достатъчно добре подготвени кадри за здравен мениджмънт.

- Нека ви върнем в началото на проекта. Разкажете за началото на този бизнес. Лесно ли е да се инвестира в тази област в България?

В началото, през 1999 г. тръгнах с потребителски кредит от 5000 лева от Банка ДСК, като от банката ме проучваха в продължение на пет месеца, а освен това имах петима поръчителя. Така че това беше доста трудно получен кредит.

Тогава започнах да работя в един ведомствен кабинет на Българското национално радио, който взех под наем след участие в открит конкурс. Аз поех лечението на техните служители на преференциални цени. След това, поради съзряване на идеята за създаване на добра клиника и нарастване на клиентелата, преминах към следващата си идея - създаването на „Медикъл Дент“.

Самата идея за клиниката се появи от желанието ми да предложа качествено лечение от техническа гледна точка, съчетано с доброто обслужване на пациента. По времето, когато този план се зароди у мен, в България имаше отделни стоматологични кабинети и практики, които предлагаха добро лечение. Проблемът на отделната практика обаче е в липсата на възможност да се предложи цялостно обслужване – пациентът да бъде диспансеризиран, да може да бъде проследяван на периоди според заболяванията си и да бъде подканян за контролни и профилактични прегледи.

Тъй като профилактичните прегледи не са популярни в България, изключително важно е пациентът да бъде контролиран чрез информираност. Отделната практика означава освен това, че всяка нужда от консултация се реализира чрез изпращане на пациента до друга практика – тоест, пациентът понякога трябва да обиколи 4-5 адреса, за да може да завърши успешно лечението си. А когато е в лечебното заведение, той трябва да бъде посрещнат комфортно по начин, по който да се намали стресът и страхът от пребиваването на това място, защото като цяло здравеопазването и в частност стоматологията се свързват със страх от манипулациите.

- Какво налага предлагането на пълен спектър от всички възможни дентални услуги – нещо, което прави вашата клиника?

Аз бях убеден, че единичната практика не може да предложи едно такова цялостно обслужване, а към момента нямаше пример за частна клиника в страната, която да предлага добро обслужване с добри работни процеси. Създадох „Медикъл Дент“, стъпвайки на тази идея. Ползвах модела на подобни клиники в Западна Европа и САЩ и реално взаимствах опит отвън, който пренасях през цялото време във всички звена на „Медикъл Дент“ - в администрацията, фронт офиса, комуникацията с пациентите, специализацията на стоматолозите в различни области, специализацията на сестрите и т.н.

Така например, когато пациент се обади при нас, за да си запише час, ние имаме грижата да му се обадим след това и да му напомним за посещението при нас, да го попитаме как се чувства... Когато той дойде тук, го настаняваме и се грижим за него. Специфичното за клиниката ни е, че различните специалисти минават през пациента на място, вместо той да се мести постоянно от кабинет на кабинет.

В началото на съществуването си „Медикъл Дент“ разполагаше само с два кабинета. На шестия месец направихме трети. След година и половина работа разширихме клиниката двойно – тогава реално добавихме един хирургичен кабинет и операционна с обща анестезия.

Последното разширяване бе осъществено в началото на 2011 г., когато добавихме още 5 кабинета. Така че в момента клиниката разполага с общо десет кабинета. Освен това е оборудвана с рентгенова апаратура. Има и малка стоматологична лаборатория, в която се извършва спомагателна дейност.

Но винаги през годините съм търсил възможността да въведа чуждестранен опит – опита на водещите специалисти от различните специалности. Лекарите, работещи в „Медикъл Дент“, се обучават при най-добрите имена във всяка една дисциплина. А от тази година създаваме и лекарски съвет към клиниката, в който се включват водещи специалисти от всяко направление. Те участват в учебния процес – в консултацията и планирането, като по-сложните случаи ще бъдат поемани от тях. Освен това те ще извършват и контрол и обучения на по-младите лекари. Този лекарски съвет ще заседава при нас ежеседмично.

Смея да твърдя, че в България ние сме иноваторите в тази област и задаваме насоката. Уникалното в случая с лекарския съвет например е, че трима водещи в своята сфера специалисти си подават ръка в името на пациента. Те не се конкурират, а се обединяват, за да се полагат възможно най-добрите грижи за пациента.

Последна актуализация: 02:53 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

9
rate up comment 5 rate down comment 0
pecan
преди 11 години
а когато искаме от държавата трябва да се замислим колко пъти при зъболекара ни издават фискален бон и не само там разбира се.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 4 rate down comment 0
pecan
преди 11 години
мисля че над 90 % от работещите хората не се възползват в зъболечението от здравна каса тъй че вноските в здравна каса за зъболечение са безмислени.иначе съм привърженик на това че трябва да има няколко здравни каси в страната а здравно неусигурените(вероятно болшинството са от една малцинствена група)да си плащат здравните услуги.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 0
pecan
преди 11 години
мисля че над 90 % от работещите хората не се възползват в зъболечението от здравна каса тъй че вноските в здравна каса за зъболечение са безмислени.иначе съм привърженик на това че трябва да има няколко здравни каси в страната а здравно неусигурените(вероятно болшинството са от една малцинствена група)да си плащат здравните услуги.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 10 rate down comment 2
dqd
преди 11 години
Голяма реклама на тая клиника, поне да бяхте сложили надпис "В статията има продуктово позициониране" :) Нищо против хората, може и да са добри услугите им на сносни цени. Ама здравната ни система е много зле - не може лекар в болница да е на под 1000 лв., а специалистите на свободна практика да получават по няколко хиляди; не може половината от времето си лекарите да попълват документи и да се явяват по здравните каси да подписват безсмислени споразумения, вместо да лекуват. Със същия успех и съдилищата ще направим търговски дружества. Да живее "България ООД"!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 14 rate down comment 1
Didkata
преди 11 години
Бивша пациентка съм на д-р Кирилов - добра организация, но съотношението цена/качество в неговата клиника е ниско. Токуда в зъболечението. Успял е да направи печеливш бизнес, но определено не е моето място.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 1
nobel
преди 11 години
Според мен държавата не се справя добре с нищо с което се е захванала. Всичко се прави по най-сложния, най-скъпия и най-тъпия възможен начин.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 3
SEBULBA
преди 11 години
Човека е стоматолог. И е частник. На това се дължат добрите му резултати. Долните изброени 5 фактора липсват и резултатите са налице. Те са породени от здравната каса и намесата на държавата в здравеопазването
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 2
FINTA
преди 11 години
+ това има:1. укриване или неплащане на осигуровки,2. лекуване на неосигурени,3. Зле разпределени пари между болниците.Та тия 3, тежат малко повече от твоите 2.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 3
ABBA
преди 11 години
Д-р Бранимир Кирилов: Здравеопазването е трудна за управление сфера.........Не е трудно, но има:1. Корупция2. Фармацевтична мафия
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още