IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

А. Пенев: Предстои туризмът да покаже силата си за българската икономика

Имиджът на страната ни като сигурна дестинация остава непроменен, смята маркетинг мениджърът на „Астрал холидейз“

08:50 | 06.02.13 г.
<p>
	<em>Антон Пенев, маркетинг мениджър в &bdquo;Астрал холидейз&ldquo;.</em>&nbsp; Снимка: Личен архив</p>

Антон Пенев, маркетинг мениджър в „Астрал холидейз“.  Снимка: Личен архив

Антон Пенев е маркетинг мениджър на туроператорът „Астрал холидейз“. Разговаряме с него по повод на предстоящата най-голяма туристическа борса у нас „Ваканция и Спа 2013”, която се провежда традиционно през февруари.

Поставяме въпросите за проблемите на туристическия бранш в контекста на икономическата ситуация в световен мащаб, за фалитите на туроператорите, за тенденциите при пътуванията на българи и чужденци, както и офертите за Лято 2013.

- Г-н Пенев, какви са очакванията ви за пътуванията през 2013 година - на българи и на чужди туристи у нас?

Оптимист съм. Очаквам една по-добра 2013 година и в двете посоки - както при пътуванията на българи зад граница, така и на чужденци в България. Имам доста основания да вярвам, че това ще се случи. Бих могъл отсега да посоча засиления интерес към ранните записвания за Лято 2013, при които регистрираме ръст от около 10%. Активно работим и за привличане на туристи от руския пазар, който остава сред най-перспективните пазари.

- Много актуален е въпросът за отстъпките при офертите за Лято 2013...?

Отстъпките вече са факт. Оферти за Лято 2013 имаше още в края на 2012 година, което не се е случвало никога досега. Разбира се, те варират, но това което виждам на пазара, е максимум до 30% реална отстъпка на хотелите.

Другото важно нещо, което може да се отбележи, е че все повече българи правят резервациите си за почивка точно на тези ранни записвания, като така си гарантират места за определена дестинация и хотел, както и за точната дата. С други думи българинът започва да планира ваканцията си все по-рано, но има още какво да се желае в тази посока.
 
- Подготвяте ли нови продукти или ще разчитате на утвърдени оферти през 2013?

Освен вече утвърдените програми, тази година подготвяме и някои изненади. Новост за нас е например стартът на чартърна верига до остров Закинтос. Разбира се, имаме още няколко нови оферти от друго естество, но ще вдигнем завесата по-време на традиционната за бранша туристическа борса „Ваканция и Спа 2013”, която ще се проведе през февруари.
 
- След тази туристическа борса през април предстои друго мащабно събитие - Туристическа Академия 2013. Какви са акцентите в него?

На 12 и 13 април ще се проведе първото по рода си събитие, което ще събере представители на туристическия бранш на едно място, за да постави и дискутира предизвикателствата пред бизнеса на две аудитории – от една страна туристически агенции и туроператори и от друга – хотелиери.
 
Очакват се над 20 гост-лектори и експерти, които ще обсъждат проблемите на отрасъла. Целта е заетите в този бранш да се запознаят и впоследствие да приложат най-новите тенденции в онлайн туристическия бизнес, онлайн технологии и маркетинг, както и да участват в дискусии по актуалните проблеми.

- Един от проблемите на бранша е отчетеният спад в потреблението на туристически услуги?
 
Действително се регистрира отрицателната тенденция на намалели пътувания на българи в чужбина. На годишна база спадът е от около 3%, като основната причина за това е влошеното икономическо състояние на българите.
 
Иначе, за туристическия бранш като цяло, 2012 година се оказа много по-добра от предходните три години. Като приходи „Астрал холидейз“ почти достигна нивата на 2008 година, която беше може би най-успешната година за туризма въобще. Разбира се, това коства много усилия, но смея да твърдя, че се адаптирахме изключително добре към създалата се конюнктура и съумяхме да предложим адекватни решения към нашите клиенти в много посоки.
 
Преди всичко взехме под внимание влошеното финансово състояние на българите и се ориентирахме към предлагане на повече почивки, подходящи за клиенти от средния ценови сегмент. Бих посочил като печеливш ход и добрата политика към туристическите агенции, които осигуряват около 40% от клиентите ни.

Последна актуализация: 20:05 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още