IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ст. Проданов: Имаме трикратен ръст на печалбата въпреки намалените приходи

Селектираме риска, избягваме застраховки на камиони и автобуси, споделя изпълнителният директор на Бул инс

09:00 | 27.12.12 г. 12
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Стоян Проданов.&nbsp;<em>Снимка: Личен архив</em></p>

Стоян Проданов. Снимка: Личен архив

- С какво мобилните групи могат да помогнат на вашите клиенти при събитие по каско?

Има синергия между различните служби в работата – застраховател, пътна помощ, мобилна група, ликвидация. Чрез мобилната група се доставя комплексна услуга, самата ликвидация на щети се извършва на мястото на инцидента. Не е нужно да се редите някъде на опашка, за да регистрирате случилото се. Мобилните групи помагат и при съставянето на двустранен протокол, с което улесняват и клиента на другата компания. Самото поддържане на мобилни групи е скъпо, затова такива има в по-гъсто населените райони, като София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе.

- Какво ново в ликвидацията на щети?

Освен бързото и коректното изплащане на щетите, от няколко дни за улеснение на нашите потърпевши сме въвели услугата онлайн проверка на щетите. Така всеки, който влезе в нашия сайт може да провери на какъв етап на развитие е щетата му. Това спестява време, нерви и главоболия. Със системата на тайния клиент работим по оптимизиране на качеството и скъсяване на времето в комуникацията с клиентите.

- Кои са основните критерии при избор на застраховател по каско?

Моята рецепта е първо застрахователят да има опит и административен капацитет. Това означава не просто да се напише една полица, а зад бранда и фасадата на компанията да стоят достатъчно нейни усилия, за да доставя качествена услуга. След това важна е цената. Също така коректното отношение към клиентите в изплащането на щетите. Към деветмесечието на 2012 г. сме изплатили щети по каско за 27 млн. лв., като винаги сме номер 1 или 2 в съотношението на платени щети към получени премии.

- Битува мнение, че цената на застраховка „Домашно имущество“ е висока, отговаря ли това на истината?

В сегмента на имущественото застраховане създадохме редица продукти, които да покриват нуждите на клиентите от апартамент до голямо промишлено предприятие. Например имаме застраховка „Домашно имущество“ на първи риск на цена 35 лв. на година. Рискът от земетресение в Бул Инс е в основното покритие, не се изисква специално упоменаване заради сеизмичната обстановка в България.

Включваме в домашното имущество и кражбата с взлом и чрез технически средства. Често този риск не се покрива и се отказва изплащане на щети в други компании, защото входната врата не е взломена. Презастраховаме имуществените застраховки при най-големите световни презастрахователи и нямаме притеснение, ако се случи катастрофично събитие, колкото и мащабно да е то. Все пак тези застраховки остават недостатъчно популярни и ще е от обществен интерес да се въведе някакъв модел за по-голям обхват.

- Какви са очакванията ви за цената на Гражданска отговорност в края на 2012 - началото на 2013 г.?

Цените ще тръгнат нагоре след Нова година, през 2013 г. ще има плавно покачване, както през последните 3-4 години.

- Като университетски преподавател и изпълнителен директор на голям застраховател, каква е вашата препоръка за поведение в условията на криза - затягане на коланите или експанзия?

Затягане на коланите, защото парите станаха по-скъпи и недостъпни. Има ликвидност в банките, но в реалната икономика няма. Това се вижда и от дефицитите в публичните финанси. Наблюденията ни са, че средната класа стопява резервите си. Статистическите данни показват нарастване на депозитите на населението, но няма измерване на доходното неравенство, депозитите са направени от малко на брой хора с високи доходи.

Ако преди време плащанията на застраховки бяха наведнъж, сега се избира разсроченото плащане. Ако преди имаше нови автомобили, сега те са малко, а старите се амортизират с всяка изминала година и цената им пада. Често за по-старите автомобили не се правят доброволни застраховки, а само задължителната. А все по-често и тя се пропуска.

- Каква е прогнозата ви за икономиката през 2013 г. и ръст от 0,5% на БВП достатъчен ли е или са нужни 3-4% годишно?

Не съм оптимист, че 2013 г. ще е годината на връщане към растеж, може би това ще е 2014-та. Оставам предпазлив оптимист, защото Европа ще реши проблемите със съществуването си - дълговата криза на ЕС ще намери своето решение през следващите няколко месеца.

- Какво ще е застраховането през 2013 г.? Какъв  пазар очаквате?

Застраховането ще продължи да се модернизира и да прилага по-интелигентни и рационални бизнес процеси. Очакваме свиващ се пазар, по-претенциозни и бюджетни клиенти, по-остра битка за всяка полица. Но застраховането ще остане все така необходимо за домакинствата и бизнеса, както и за държавата.

Възползвам се от възможността да пожелая на съгражданите ни весели Коледни и Новогодишни празници, по-спокойна и успешна 2013-та година!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

9
rate up comment 4 rate down comment 0
STRAHO
преди 11 години
ха ха ха...... така си е в целия свят! Принципа им на функциониране е такъв. Да лъжат. Сложната терминология и многото чуждици в езика им са за "заблуда на врага"!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 3
absfresh
преди 11 години
Може да са мутри, но каквото съм имал по колата е отремонтирано във фирмения сервиз и директно платено от Бул инс. Личното ми мнение е, че в автомобилното застраховане са добри, сега ще ги пробвам в злополука на пистата, дано не ми се налага да ги ползвам :).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 5
LuckyYou
преди 11 години
Добре, аз не мога да разбера. Аз до сега съм ползвал 3 застрахователя, като от ДЗИ съм най-недоволен. При БулИнс ми дават най-много пари за щетите при колата ми, ако парите дето ми дават БулИнс са смешно малки, тогава какви са при другите ? :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 6 rate down comment 2
amanotumnici
преди 11 години
Тази статия си е чисто платена реклама. Не съм им клиенти, но от познати знам, че бавят плащанията и компенсациите за щети са смешно малки. От там им идва печалбата, а не от разни деверсификации на риска итн. Никъде не прочетох, дали изплащат обезщетения отговарящи на щетите.Един съвет към всички нормални хора - ако не сте доволни от обезщетението, пишете жалба до КФН. Има ефект!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 6
LuckyYou
преди 11 години
Освен това дават и най-много пари за щетите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 6
LuckyYou
преди 11 години
Хаха, аз пък от БулИнс съм най-доволен, с тях не съм имал никакви проблеми
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 1
coolio
преди 11 години
Не знам колко трябва да си ***, че да си нправиш застраховка при тея мутри
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 1
stone kold
преди 11 години
мошенници и ***
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 0
ivancholak
преди 11 години
ами имат ръст щото не плащат нито навреме нито размера който застрахования заслужава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още