- Рентабилност или пазарен дял са целите пред Дженерали?
Нека да уточним, че двете понятия имат връзка помежду си. Когато пазарният ви дял не е голям можете да имате проблеми с покриването на постоянните разходи, което би довело до намаляване на доходоностността на портфейла ви. Ако ми позволите, бих използвал следната формула: Дженерали България се стреми към рентабилност при поддържане на здравословен за компанията пазарен дял.
- В рамките на групата имате общо застраховане, животозастраховане, здравно-осигуряване и Медико-дентален център. Къде поставяте акцента за развитие и растеж, къде очакванията ви са най-големи?
За всяка една от тези линии на бизнес ние имаме краткосрочни цели и дългосрочна стратегия. На този етап акцентът определено се поставя върху общото застраховане, защото там пазарът и възможностите за растеж са най-големи. Също така имаме сериозни интереси и в областта на корпоративния бизнес в животозастраховането. Ще се фокусираме в предлагането на иновативни, професионални и комплексни услуги за нашите корпоративни клиенти, малки и средни предприятия и мултинационални партньори.
Имаме идеи да започнем да развиваме нови продукти и услуги за този сегмент, базирани на най-добрите практики, идващи от Дженерали Груп, лидер в животозастраховането в Европа. Също така, като част от глобалното семейство на Дженерали корпоративните клиенти на Дженерали България в областта на животозастраховането ще могат в по-голяма степен да се възползват от специализираните услуги, предлагани от GEB (Generali Employees Benefit), мрежа, създадена през 1966. И разбира се, не на последно място, имаме амбиции и в областта на здравното осигуряване, което ясно се вижда от лидерската ни позиция на пазара.
- Предвиждате ли увеличение на персонала и/или клоновата мрежа през тази и следващата година?
В последните няколко години ние отделяме особено голямо внимание на организацията и ефикасността на компанията. Работим в тази посока и това ще продължи и занапред. Що се касае до клоновата мрежа на Дженерали България, то нашият стремеж е към нейното бъдещо стабилизиране, разширяване и същевременно едно постоянно обучение на нашите кадри, за да бъдат винаги най-добре професионално подготвени и в крак с повишаващите се изисквания и потребности на клиентите и пазара.
- Предвид вашата специализация в информационните технологии, какви промени направихте в Дженерали в последните 3 години, отговаряйки за този ресор?
От момента на присъединяването ми към Дженерали бяха изпълнени успешно редица амбициозни проекти в областта на информационните технологии. Най-важните от тях, които мога да спомена, са внедряването на САП, внедряването на бизнес информационна система в животозастраховането, оценка и профилиране на клиентските данни в общото застраховане, внедряване на Активна Директория на Майкрософт, виртуализация на сървърната среда.
Ще продължим да инвестираме и да развиваме уеб платформите си за онлайн продажби и самообслужване на клиенти. Планираме създаването на мобилно приложение насочено към клиентите ни в общото застраховане. Подготвяме внедряването на платформа за дистанционно електронно обучение. Продължаваме също така да усъвършенстваме информационната си система в общото застраховане и електронните полици, издавани от нея. Обръщаме внимание на всички подробности – потребителски интерфейс, удобство при използване на системата, време за издаване на полиците, външния вид на самите полици.
Разбира се, нашите усилия са насочени не само към развитие на информационните технологии в компаниите, но и по отношение развитието и внедряването на иновативни застрахователни продукти, почерпени от най-добрите практики от развитите европейски пазари на нашата Група. Пример за това е продукта Дженерали Бизнес БенеФит – новият ни иновативен застрахователен пакет, специално разработен в помощ на малкия и среден бизнес.