Ивайло Йосифов работи за Дженерали България Холдинг от 2009 г. на позициите на Главен директор Информационни технологии, Главен директор Операци и член на Управителния съвет. От март 2012 е назначен за Главен изпълнителен директор на Дженерали България Холдинг ЕАД.
Той се присъединява към Дженерали в България след 16 години професионален опит на различни ИТ ръководни длъжности в Българската телекомуникационна компания. Ивайло Йосифов е завършил Техническия университет в София и Нов български университет. Женен – с две деца.
- Г-н Йосифов, през 2011 г. Дженерали Застраховане АД е имало пазарен дял от 4% в премийния приход, докато при имуществото достига 15,8%, а при Помощ при пътуване е 8,14%. Означава ли това, че акцентирате върху застраховките имущество и помощ при пътуване и как постигате по-големия си дял в тези застраховки?
За нас тези две застраховки са наистина важни. Националното покритие по застраховка домашното имущество се оценява на около 8%, така че никоя застрахователна компания няма право да подценява потенциала на този продукт. Важна за нас е и застраховката помощ при пътуване. През последните години много повече българи имат възможност да се насладят на пътувания с цел туризъм извън страната. С навлизането на много чуждестранни инвеститори и нарасналите бизнес обороти се увеличиха и задграничните командировки. Естествено е тази част от клиентите да бъде интересна целева група за нас. Що се касае до пазарния дял – погледнете застраховката ни помощ при пътуване в нашия онлайн портал. Това е един иновативен продукт, който няма хартиен носител. Вижте и полиците ни домашно имущество – те предлагат едни от най-добрите условия и цени на пазара. Нормално е да акцентираме върху тези продукти, които считаме за изключително добри и конкурентоспособни.
- Планирате ли промяна в дела на приходите по продукти, например да намалите акцента върху гражданска отговорност на МПС?
Никой застраховател, опериращ на българския пазар не може и не подценява значението на застраховката Гражданска отговорност. Ние в Дженерали Застраховане се опитваме да прилагаме един по-дисциплиниран подход към този продукт, особено що се касае за подписваческите процедури и сегментирането на пазара по отношение на риска. Но това по никакъв начин не означава, че за нас това е нежелана застраховка.
- Гражданска отговорност на МПС е със срок на предявяване на претенции до 5 години, което кара много ваши колеги да я наричат опасна и губеща застраховка, поради очаквания ръст в неимуществените претенции. Какви е вашето мнение?
Всъщност, би могла да бъде такава. Нека уточним, че когато говорим за предявяване на претенции до 5 години всъщност имаме предвид основно претенциите по така наречените неимуществени щети, т.е. понесени болки и страдания. Според мен има няколко условия, които могат да намалят риска и да направят тази застраховка не толкова “опасна и губеща”. Правилното сегментиране на пазара по отношение на риска, стриктните подписвачески правила, разумното резервиране, размера на застрахователната премия. В Дженерали Застраховане ние се стремим да поддържаме баланс при изпълняване на тези условия, като оставаме конкурентни на пазара.
- Кой от застрахователните продукти е най-печеливш за вас?
Всеки продукт може да бъде печеливш, това е въпрос на прецизни изчисления, на основата на правилна сегментация и точна оценка на риска при неговото поемане, прецизно селектиране и таргетиране на клиентската група. Важна е също и превенцията по време на „живота” на полицата. Дженерали България разполага с едни от най-добрите специалисти - актюери, риск инженери, експерти по продуктово развитие. В наша помощ е и опита на водещи компании от Групата Дженерали, оперираща в повече от 60 държави по света и обслужваща над 65 милиона клиенти.