- Колко време ще отнеме построяването на новия терминал?
Такъв вид строителство изисква много време. Първо трябва да се направи проект за изграждането му, да се вземе разрешение за строителство. После следват самите строителни процедури и въвеждане в експлоатация. Терминалът е една жива система – това са оборудване за ленти, чекинг гишета, ескалатори, асансьори. Всичко това трябва да бъде произведено, доставено, а след това вградено в сградата. По моя преценка близо 5-6 години ще са необходими, за да може "Летище София" да се похвали с нов терминал.
- Как ще процедирате, ако вземете решение Терминал 1 да бъде съборен и на негово място да бъде изграден новият?
Трябва да направим някъде временен терминал, както постъпиха на летище Варна. По този начин част от пътникопотока да бъде поет от временния терминал. Същевременно Терминал 2 е изграден така, че да може да бъде увеличен капацитетът му, затова и ще насочим по-голямата част от пътниците към него, докато трае строителството.
- Къде ще се намира площадката за новия терминал?
Все още се дискутира мястото и зависи от разработването на генералния план на "Летище София". Решение за изграждането на нов терминал трябва да се вземе до средата на следващата година, да се стартира процедура за изготвяне на план за построяването му. Ние нямаме възможност да изоставаме. Страните покрай нас се развиват -Румъния, Сърбия, Гърция, Турция започват изграждането на нови летища. Трябва да сме конкурентноспособни не само в България, но и на пазара на Балканския полуостров.
- Обмисляте ли и друго обновяване на аерогарата?
Има вече обявена поръка за избор на проектант за разширение на пероните на аерогарата. Тази поръчка включва два перона и две пътеки за рулиране. Поръчката е обявена и на сайта на "Летище София" и всеки може да си закупи документация и да участва с нея. След като бъдат направени проектите, те трябва да бъдат одобрени и съгласувани. След това ще бъде обявен конкурс за изпълнението им. Пътеките за рулиране ще увеличат пропусквателната способност на пистата и системата. Развитието на нови перони ще позволят на повече самолети да кацат и да бъдат паркирани на летище София. По този начин ще се увеличи капацитетът на пероните.
- Планирате ли някакви нови партньорства с авиокомпании? Ще стартирате ли нови линии?
Разговори с авиокомпании се водят ежедневно. Проблем е това, че авиокомпанията трябва да превозва пътници, а дали ще има пътници за определено напрвление, ние не можем да обезпечим. Така че не можем да гарантираме, че на дадена авиокомпания ще й бъде изгодно да лети в една или друга посока през нашето летище. Всяка авиокомпания трябва да си направи нужните анализи, а от своя страна ние сме готови да сътрудничим с всяка една фирма, заета с въздушен превоз на пътници. Има запитване от няколко нови авикомпании, които искат да открият линии, но не искам да ги коментирам, защото все още сме на етап първоначални разговори.
преди 12 години Бързаш и не мислиш какво пишеш. Казвам, че ако държавата съумее да развива икономиката, насърчава инвестициите в образованието, промишлеността, селското стопанство, туризма, ще се увеличи и необходимостта от пътуване, за да държиш бизнеса си конкурентно способен. Примерът е доказан в много страни, просто трябва малко да се замислиш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Писна ми всяка вечер като загледам телевизия през 15 минути да прелитат кацащи самолети и да не чувам нищо. Няма ли да направят нещо самолетите да захождат за кацане откъм полето, а не откъм града? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години И аз съм на мнение, че ни трябват поне още 5 -6 летища, ако може с по 50 милиона пътници дневно. И Непременно НОВ НАЦИОНАЛЕН СТАДИОН, че сегашните пращят по шевовете и не могат да поберат публиката. И много други такива, дето са ни СТРАЩНО НЕОБХОДИМИ. Имам само една молба - може ли аз да не плащам за това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Би ли ми казал 50 милиона души от какъв зор ще дойдат в България! Летищата са следствие от развитието на една държава, а не причина за да пътуват хората до тази държава! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Абсолютно неефективно би било да се строи ново летище в София. Под 1 милион пътници годишно летищата са на загуба, между един и пет милиона души вече носят някаква печалба и над 10 милиона души летището става истински бизнес.Разделянето на сегашният относително нисък трафик от 3,5 милиона души на две е икономически необосновано и трудно ще се изплати! Инвестицията в метрото до летището също ще се обезмисли, ако тъкмо когато когато построят метрото до летището му вземат голяма част от трафика!Изнасянето на цялото летище извън града също ще е една инвестиция която ще струва поне 500-600 милиона евро плюс още 100-200 милиона евро за разширение на метрото, пътищата и т.н. и няма да донесе никакви допълнителни приходи! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Аз все си мисля, че на това летище проблем му е мястото за писти, а не терминалът, но може и да бъркам. Не че не може да се премости околовръстното и да продължи разрастването отсреща, но тогава вероятно ще се окаже, че най-скъпите ниви на Балканите са точно там... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Едно огромно и добре проектирано летище, в комбинация с добра държавна политика, биха могли да бъдат много полезни за развитието на икономиката. Дубай е ярък пример за това. Dubai International Airport обслужва над 50 милиона души годишно, представете си какъв капитал е това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Последният път, като фърчах и идвах от едно голямо летище нашето ми се видя, като малка селска автогара. Не е неприятно летище, просто контрастът е огромен.Ама нищо де, не е казано, че това е лошо:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Да и аз мисля, че 2-ро летище в западна посока би било по добрия вариант. За да не се претоварват източните артерии на София - Цариградско и Орлов мост е вече претоварено. Още повече предстои строителство на западната дъга на околовръстното и спокойно може да се помисли по въпроса. Метрото също не е далече - Люлин и Обеля. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Може също да се замислите за ново летище. Извън града... отговор Сигнализирай за неуместен коментар