- На какъв етап е подготовката за приватизацията на миноритарните дялове на държавата в електроразпределителните дружества ЧЕЗ и Е.ОН?
Мисля, че съвсем скоро ще имаме готовност за стартиране на борсови сделки. Така или иначе месец август не е особено подходящ за борсови сделки. Надяваме се, че до края на месеца или до средата на следващия ще стартираме сделките, които ще продължат до ноември.
- А какво се случва с приватизацията на Агенция Дипломатически имоти в страната (АДИС)?
На 15 август получихме разработките, в това число правен анализ, информационен меморандум, оценка. Към момента екипите ни, които се занимават с тази приватизация, работят, за да изчетат подробно тези материали, които не са малко.
- Кой би имал по-сериозен интерес към АДИС?
Интересът към АДИС е невероятно голям. Наистина има изключително много запитвания от международни компании и консултанти. Самите консултанти, с които бяхме на среща по повод маркетинга на “Товарни превози”, питаха и за АДИС, и за Българската фондова борса.
Не мога да заявя конкретно име на стратегически инвеститор, защото адвокатите и консултантите избягват да дават информация за профила на клиента, който представляват. Към АДИС със сигурност ще има много по-голям интерес, отколкото към ВМЗ-Сопот. Надяваме се да продадем Вазовските заводи до края на годината, най-късно в началото на следващата.
- А какво се случва с приватизацията на “Военно издателство”?
Имаше два пакета документи, подадени от екипи, които искат да извършат оценка, правен анализ и информационен меморандум. И двата имат получен достъп от ДАНС и ДИКСИ, съответно другата седмица трябва да постъпим към подаване на оферти от тяхна страна.
- А докъде е стигнала приватизация на “Терем-Георги Бенковски” ООД и на “Терем-Генерал Владимир Заимов”ООД в Божурище?
Процесът при тях е в по-напреднал етап. Вече имаме приети оценки, правен анализ, закупена е документация. Продадени са оферти по допустимост. В момента експерти от ДАНС и ДИКСИ ги преглеждат. Скоро те ще се произнесат и ще кажат оценките си. Ако участниците бъдат допуснати, ще трябва да подадат обвързващи оферти. Интересното и за двете дружества е, че за всяко от тях има само по един желаещ.
- Каква е вашата прогноза за приватизацията на “Товарни превози” и на “Техноекспортстрой”?
За “Техноекспортстрой” вече имаме подадеда оферта. Сега сделката зависи от нас и от Надзорния съвет. За “Товарни превози” правим всичко възможно да се случи и да направим една процедура, за която ще има голям интерес. Ще направим всичко възможно сделката да приключи до края на тази година.
Същевременно ще се постараем да приключим и раздържавяването на АДИС до края на 2012 г., която ще бъде и най-голямата приватизационна сделка за годината.
преди 12 години Лошото знаеш ли кое е? Че, доста от участниците в във форума на Инвестора, схващат схемите, НО нищо не може да се направи. Нужна е "критична маса" от такива, че да се промени нещо. То такива схеми винаги ще има, но когато развитието на държавата е в правилна посока, като цяло, те ще минат под чертата като статистическа грешка. ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Схемата е една и съща вече толкова години . 1.Държавата абдикира от реалността и допържа фирми с щат * 3 или повече от необходимото , с мениджмънт политически оцветен докато каталяса съвсем и вече няма какво да се точи 2.Обикновено под натиск от вън или щото фирмата вече толкова е каталясала че вече едвам крета се приватизира 3.Идва удобната "инвеститорска" фирма която свършва работата на държавата : съкращава ненужните , преструктурира дълга , продава част от активите и лустроства компанията 4.Препродава я с 100 % печалба и по схемата разпределя благинката Колегата по-долу спомена Булгартабак . Преди време имаше интервю с Шулева та разказваше че като са правили сравнителен анализ на производителността на труда с сравнимо предприятие в Германия Булгартабак е бил с 30-пъти по ниска производителност . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ти да не си някой от участниците в търга? Сигурно притежаваш някоя по-сериозна транспортна компания с повече товарооборот от БДЖ. Защото ако си от участниците направо им предложи да ти я продадат с компенсаторки и готово. Изглеждаш ми като голям специалист в опитите по провалянето на първи, втори и трети опити за приватизация. Технологията едно нещо първо да го скапем и след това да си го купим евтино ни е добре известна. Но не винаги работи. Оказва се, че понякога "бизнесмените" така се престарават в скапването на нещото, че после като си го купят не могат да го възстановят. Какво да направим - такава ни е държавата, такива са ни политиците и ***, дето се мислят за бизнесмени и са твърдо убедени, че бизнеса е едно непрекъснато прецакване на всичко и всички и колкото повече неща си прецакал - толкова си по-велик. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Кой говори тука за креативност и развитие. Това което казваш, че е ценно малко ли е? Както се казва "не ми хвали стока, хвали ми пазар". "Инвеститора" ще врътне едни бързи парички и вероятно хич не мисли за обновяване. Пък и едва ли някой ще покаже план за развитие. Ако времето ме опровергае - чудесно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години За реална приватизация през БФБ може да се мисли само за компании които са стабилно печеливши и имат мениджмънт, който може да представи 5-10 годишен план за развитие.Компании на които им предстои реаорганизация са трудни за борсова приватизация! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Стига с глупусти! Ако беше толкова голяма далавера, нямаше да се провали първият опит за приватизация! Ценното на Товарни превози е единствено пазарният му дял. Подвижният състав трябва да се смени и да се чака дълго време докато обновят цялата ЖП инфраструктура в България. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Не е нужно да я изчисляваш то се вижда да купуваш за 100млн. евро с печалбата за миналата година и пълни сметки за 50 млн. евро. А сега се вижда най-добре пазара я оценява два пъти повече. И съм сигурен в скоро време, че ще бъде препродадена на стойност най-малко пет пъти от цената на която е купена. Но какво съм тръгнал да обяснявам в България е така примери много като започнем с БТК... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години как я изчисли тая смешно ниска цена ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ще се получи като приватизацията на Булгартабак - криминална на смешно ниска цена... И лицето на снимката има голяма вина за това и се питам кой предложи този *** на тази длъжност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Как може да не питате за приватизацията на БФБ!?!? :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар