IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Емил Караниколов: "Товарни превози" ще бъдат приватизирани до края на годината

С помощта на международните консултантски компании много повече инвеститори ще знаят какво продаваме, посочва шефът на Агенцията за приватизация

08:35 | 21.08.12 г. 10
Емил Караниколов: "Товарни превози" ще бъдат приватизирани до края на годината

- А какво се случва с приватизацията на "БДЖ Товарни превози“?

Миналата седмица изпратихме писмо за актуализация на оценката на „Товарни превози“. Както знаете АПСК предприе действия за съвместна работа с големи международни финансови консултанти. Другата седмица ще се виждаме също с такива, при които да се сключи меморандум за сътрудничество. Агенцията ще предоставя необходимата информация за маркетинг, а консултантите ще го извършват в полза на агенцията, но и на самите себе си. Те ще предоставят потенциални профили на инвеститорите, които имат интерес.

- По какъв начин ще печелят те от това?

По принцип всеки международен консултант си има сключен договор с тези дружества, които води по различни сделки. Ако някоя от фирмите, която участва в процедурата, успее да спечели и е доведена от този консултант, сигурно той ще получи възнаграждение. Това нас не ни интересува. За нас е по-важно тези фирми да водят клиенти инвеститори.

Ernst & Young потвърдиха още миналата седмица, че ще подпишат меморандума за сътрудничество, за което им благодаря.

Аз се надявам и на интерес от другите консултантски къщи, защото идеята е добра и те я подкрепиха още при първите ни съвместни разговори. Истината е, че инвеститорите не познават добре България. Да, местните играчи знаят много добре какво са „Товарни превози“ и „Техноекспортстрой“, но чуждите компании нямат конкретна представа. 

- Коментирали ли сте цената за “Товарни превози” и до каква степен ще бъде занижена?

Нямам представа дали наистина цената ще бъде занижена. Към момента сме предприели действия в самия Холдинг БДЖ за изваждане на едни активи, които ще бъдат прехвърлени на транспортна полиция.

- За това говори и изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев по повод сградния фонд на транспортна полиция…

Да, в момента сградният фонд на транспортна полиция е част от активите на “Товарни превози”. В момента подготвяме прехвърлянето на този актив и след като това вече се случи, оценката на “Товарни превози” ще се промени. 

В замяна “Товарни превози” ще даде вагони и локомотиви, които са оперативни активи, а за нас това е добре. Ще има и някои други замени, тъй като се констатира, че в “Пътнически превози” има активи, които се ползват от “Товарни превози” и са само за техните цел,и и обратното.

- Кога ще бъде стартирана наново процедурата за приватизация на “Товарни превози”?

Към момента имаме изпратено писмо към екипа, който направи първата оценка за актуализация. Тази седмица имам среща с тях, за да разберем те до какъв срок ще могат да приключат с повторната оценка. Освен това трябва да видим колко време ще отнемат и сделките с прехвърлянето на активите. Чак тогава ще мога да ви отговоря за конкретна дата на повторния старт.

“Дует реълуей България” дали ще участват отново?

Не мога да кажа. Инвеститорите сами ще решат. Искрено се надявам този път, с помощта на международните консултантски компании и маркетинга им по сделката, тя да бъде успешна. Този маркетинг няма да е само за “Товарни превози”, но и за всички активи, които държавата продава през АПСК.

- Единият адвокат, който закупи тръжна документация за участие в сделката – Иглика Брусева, предстваляваше руския частен превозвач Freight One. Имате ли представа дали те ще участват отново?

Реално тя нито веднъж не дойде в агенцията за да каже официално кого представлява. Компанията, която тя предствляваше все пак не продължи напред в процедурата.

- А чешките железници Advanced World Tranposrt?

Те бяха представяни от Ernst & Young, които ни обясниха какъв е бил основният проблем при участието им, който ще бъде коригиран, когато подновим процедурата. Мисля, че сега като го има и този мaркетинг, много повече инвеститори ще знаят поне какво продава българската държава. Ние до един момент правихме процедура, искахме да проучваме кандидатите, но не им казвахме какво продаваме.

Правим всичко възможно до края на годината да приключим тази сделка. Според мен "Товарни превози" ще бъдат приватизирани до края на годината.

Последна актуализация: 02:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

10
rate up comment 2 rate down comment 0
edimi
преди 12 години
Лошото знаеш ли кое е? Че, доста от участниците в във форума на Инвестора, схващат схемите, НО нищо не може да се направи. Нужна е "критична маса" от такива, че да се промени нещо. То такива схеми винаги ще има, но когато развитието на държавата е в правилна посока, като цяло, те ще минат под чертата като статистическа грешка. ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 2 rate down comment 0
data
преди 12 години
Схемата е една и съща вече толкова години . 1.Държавата абдикира от реалността и допържа фирми с щат * 3 или повече от необходимото , с мениджмънт политически оцветен докато каталяса съвсем и вече няма какво да се точи 2.Обикновено под натиск от вън или щото фирмата вече толкова е каталясала че вече едвам крета се приватизира 3.Идва удобната "инвеститорска" фирма която свършва работата на държавата : съкращава ненужните , преструктурира дълга , продава част от активите и лустроства компанията 4.Препродава я с 100 % печалба и по схемата разпределя благинката Колегата по-долу спомена Булгартабак . Преди време имаше интервю с Шулева та разказваше че като са правили сравнителен анализ на производителността на труда с сравнимо предприятие в Германия Булгартабак е бил с 30-пъти по ниска производителност .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 3 rate down comment 0
nobel
преди 12 години
Ти да не си някой от участниците в търга? Сигурно притежаваш някоя по-сериозна транспортна компания с повече товарооборот от БДЖ. Защото ако си от участниците направо им предложи да ти я продадат с компенсаторки и готово. Изглеждаш ми като голям специалист в опитите по провалянето на първи, втори и трети опити за приватизация. Технологията едно нещо първо да го скапем и след това да си го купим евтино ни е добре известна. Но не винаги работи. Оказва се, че понякога "бизнесмените" така се престарават в скапването на нещото, че после като си го купят не могат да го възстановят. Какво да направим - такава ни е държавата, такива са ни политиците и ***, дето се мислят за бизнесмени и са твърдо убедени, че бизнеса е едно непрекъснато прецакване на всичко и всички и колкото повече неща си прецакал - толкова си по-велик.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 0
edimi
преди 12 години
Кой говори тука за креативност и развитие. Това което казваш, че е ценно малко ли е? Както се казва "не ми хвали стока, хвали ми пазар". "Инвеститора" ще врътне едни бързи парички и вероятно хич не мисли за обновяване. Пък и едва ли някой ще покаже план за развитие. Ако времето ме опровергае - чудесно!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 3
MZ/X
преди 12 години
За реална приватизация през БФБ може да се мисли само за компании които са стабилно печеливши и имат мениджмънт, който може да представи 5-10 годишен план за развитие.Компании на които им предстои реаорганизация са трудни за борсова приватизация!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 3
MZ/X
преди 12 години
Стига с глупусти! Ако беше толкова голяма далавера, нямаше да се провали първият опит за приватизация! Ценното на Товарни превози е единствено пазарният му дял. Подвижният състав трябва да се смени и да се чака дълго време докато обновят цялата ЖП инфраструктура в България.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 0
Lemon's
преди 12 години
Не е нужно да я изчисляваш то се вижда да купуваш за 100млн. евро с печалбата за миналата година и пълни сметки за 50 млн. евро. А сега се вижда най-добре пазара я оценява два пъти повече. И съм сигурен в скоро време, че ще бъде препродадена на стойност най-малко пет пъти от цената на която е купена. Но какво съм тръгнал да обяснявам в България е така примери много като започнем с БТК...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
data
преди 12 години
как я изчисли тая смешно ниска цена ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
Lemon's
преди 12 години
Ще се получи като приватизацията на Булгартабак - криминална на смешно ниска цена... И лицето на снимката има голяма вина за това и се питам кой предложи този *** на тази длъжност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 0
Спекулант
преди 12 години
Как може да не питате за приватизацията на БФБ!?!? :(
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още