IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Емил Караниколов: "Товарни превози" ще бъдат приватизирани до края на годината

С помощта на международните консултантски компании много повече инвеститори ще знаят какво продаваме, посочва шефът на Агенцията за приватизация

08:35 | 21.08.12 г. 10
Емил Караниколов: "Товарни превози" ще бъдат приватизирани до края на годината

Емил Караниколов завършва “Право” в УНСС през 2001 г. Започва работа като юристконсулт в частна фирма, а после продължава кариерата си в Столична община.

През 2006 г. става съдружник на заместник-кмета Юлия Ненкова, а от май миналата година е изпълнителен директор на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.

Investor.bg разговаря с него за текущите приватизационни сделки, както и тези, които предстоят да стартират до края на годината.

- Каква е офертата, предложена от „АТ Инженеринг 2000“ за приватизацита на „Техноекспортстрой“? 

Ще изчакам още малко, за да обявим конкретната сума. Мога да кажа само, че предложената сума е над 50 млн. лв. Отворихме офертата в петък. Има и няколко коментара по предложения проект на договор, което е допустимо при конкурсни процедури. Предполагам, че другата седмица ще има доклад до Изпълнителния съвет със съответно предложение.

На този етап само това мога да кажа като предложение. За жалост очаквахме и други оферти, нещата вървяха добре. В крайна сметка само  „АТ Инженеринг 2000“ пусна оферта, но не знам защо се получи така. Дружеството купуваше документи при всяка една от процедурите, но в крайна сметка чак когато обявихме конкурс, а не търг с начална цена, дадоха конкретно предложение.

Предложението на компанията е над справедливата пазарна стойност, която имаме по предварителни оценки за "Техноекспортстрой". Тя е около 50 млн. лв, а ценовото предложение е над нея. Екипите на агенцията ще проверят дали всичко по предложения договор отговаря на изисканията и вероятно ще имаме нужния доклад до края на тази седмица.

- Бързо ли ще бъде осъществена сделката веднъж щом този доклад е готов? 

Няма как процедурата да приключи толкова бързо. След като докладът на екипите ни е готов, следва Изпълнителният съвет на агенцията да вземе решение. След него ще парафираме договора, а после ще го внесем в Надзорния съвет, който ще прецени дали сделката ще се осъществи.

- Ако отговорът на Надзорния съвет е „не“, ще се поднови ли приватизационната процедура?

Ако отговорът е „не“, ще се срещнем отново с принципала - министърът на финансите, и ще коментираме какво би следвало да се случи с приватизацията на компанията оттук нататък.

- Какво се случва с приватизацията на ВМЗ – Сопот?

До момента само дружествата „Сейдж Кънсълтънс“ и „ЕМКО ЕООД“ са купили тръжна документация.

- Преди време вие потвърдихте пред Investor.bg, че израелската компания Elbit е имала интерес към приватизацията на Вазовските заводи. Обаждали ли са се пак?

Да, вярно е, че имаше интерес от израелската компания Elbit. Заради интереса от този инвеститор решихме да удължим срока за приватизацията на ВМЗ-Сопот. За съжаление до този момент не мога да потвърдя да са купили документи за участие.

- Имаше и интерес от руска страна?

Ние се надявахме, но в крайна сметка още никой не се е обадил повторно. Но ще изчакаме още, имаме няколко дни.

- Името Хаваж Митюнин и „Център регион груп“ говори ли ви нещо? Това дружество още през 2007 г. приватизира почивните станции на ВМЗ.

На този етап такова дружество не е проявявало интерес да се включи в приватизационни процес. Възможно е „Сейдж Кънсълтънс“ да са закупили документация от името на друг, но до този етап нямаме потвърдена информация.

- “Арсенал” и “Дунарит” са сред големите играчи на пазара за производство на оръжия у нас. Те ще участват ли?

До този момент нямаме закупена документация от тях. Аз очаквах те да имат интерес, защото продуктите им се произвеждат и от ВМЗ. Ако се появи голям инвеститор, например от Китай, това би могло да застраши бизнеса им.

Последна актуализация: 02:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

10
rate up comment 2 rate down comment 0
edimi
преди 12 години
Лошото знаеш ли кое е? Че, доста от участниците в във форума на Инвестора, схващат схемите, НО нищо не може да се направи. Нужна е "критична маса" от такива, че да се промени нещо. То такива схеми винаги ще има, но когато развитието на държавата е в правилна посока, като цяло, те ще минат под чертата като статистическа грешка. ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 2 rate down comment 0
data
преди 12 години
Схемата е една и съща вече толкова години . 1.Държавата абдикира от реалността и допържа фирми с щат * 3 или повече от необходимото , с мениджмънт политически оцветен докато каталяса съвсем и вече няма какво да се точи 2.Обикновено под натиск от вън или щото фирмата вече толкова е каталясала че вече едвам крета се приватизира 3.Идва удобната "инвеститорска" фирма която свършва работата на държавата : съкращава ненужните , преструктурира дълга , продава част от активите и лустроства компанията 4.Препродава я с 100 % печалба и по схемата разпределя благинката Колегата по-долу спомена Булгартабак . Преди време имаше интервю с Шулева та разказваше че като са правили сравнителен анализ на производителността на труда с сравнимо предприятие в Германия Булгартабак е бил с 30-пъти по ниска производителност .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 3 rate down comment 0
nobel
преди 12 години
Ти да не си някой от участниците в търга? Сигурно притежаваш някоя по-сериозна транспортна компания с повече товарооборот от БДЖ. Защото ако си от участниците направо им предложи да ти я продадат с компенсаторки и готово. Изглеждаш ми като голям специалист в опитите по провалянето на първи, втори и трети опити за приватизация. Технологията едно нещо първо да го скапем и след това да си го купим евтино ни е добре известна. Но не винаги работи. Оказва се, че понякога "бизнесмените" така се престарават в скапването на нещото, че после като си го купят не могат да го възстановят. Какво да направим - такава ни е държавата, такива са ни политиците и ***, дето се мислят за бизнесмени и са твърдо убедени, че бизнеса е едно непрекъснато прецакване на всичко и всички и колкото повече неща си прецакал - толкова си по-велик.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 0
edimi
преди 12 години
Кой говори тука за креативност и развитие. Това което казваш, че е ценно малко ли е? Както се казва "не ми хвали стока, хвали ми пазар". "Инвеститора" ще врътне едни бързи парички и вероятно хич не мисли за обновяване. Пък и едва ли някой ще покаже план за развитие. Ако времето ме опровергае - чудесно!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 3
MZ/X
преди 12 години
За реална приватизация през БФБ може да се мисли само за компании които са стабилно печеливши и имат мениджмънт, който може да представи 5-10 годишен план за развитие.Компании на които им предстои реаорганизация са трудни за борсова приватизация!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 3
MZ/X
преди 12 години
Стига с глупусти! Ако беше толкова голяма далавера, нямаше да се провали първият опит за приватизация! Ценното на Товарни превози е единствено пазарният му дял. Подвижният състав трябва да се смени и да се чака дълго време докато обновят цялата ЖП инфраструктура в България.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 0
Lemon's
преди 12 години
Не е нужно да я изчисляваш то се вижда да купуваш за 100млн. евро с печалбата за миналата година и пълни сметки за 50 млн. евро. А сега се вижда най-добре пазара я оценява два пъти повече. И съм сигурен в скоро време, че ще бъде препродадена на стойност най-малко пет пъти от цената на която е купена. Но какво съм тръгнал да обяснявам в България е така примери много като започнем с БТК...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
data
преди 12 години
как я изчисли тая смешно ниска цена ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
Lemon's
преди 12 години
Ще се получи като приватизацията на Булгартабак - криминална на смешно ниска цена... И лицето на снимката има голяма вина за това и се питам кой предложи този *** на тази длъжност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 0
Спекулант
преди 12 години
Как може да не питате за приватизацията на БФБ!?!? :(
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още