- Към кого са насочени тези напитки - към традиционните потребители на бира или към нови за сегмента клиенти?
Консуматорът на Каменица Фреш Лимон и Каменица Фреш Грейфрут не е типичният консуматор на бира. Нискоалкохолните продукти са насочени към тази част от аудиторията, която търси нещо ново, по-различно, иновативно, свежо, която предпочита нискоалкохолни напитки. Част от таргета на нискоалкохолните плодови бири са и жените.
- Лятото е изпълнено със спортни събития. Това не е ли достатъчно за силни продажби, а се пускат нови плодови бири?
Действително, през това лято има множество спортни събития, като футболът е един от водещите спортове, а марката Каменица е традиционо обвързана с този спорт и е най-футболната марка на България. В подкрепа на българските фенове и футболната емоция организирахме и мащабна промоция, която предизвика изключителен интерес сред консуматорите ни от цялата страна.
В същото време е нормално “Каменица” АД да се развива и да актуализира своето портфолио, като предлагаме и по-различни и иновативни продукти. Каменица Фреш Лимон и Каменица Фреш Грейпфрут не са насочени към традиционните почитатели на пиво, а към тези, които търсят по-различен и нестандартен вкус. Това по никакъв начин не осуетява удоволствието от спортните прояви за тази част от консуматорите, почитатели на спорта, а по-скоро е още едно предложение и възможност за избор.
- На колко оценявате пазара на микс сегмента и какъв е пазарният дял, който гоните?
До момента нискоалкохолните плодови бири заемат около 5% от общия дял на пазара на бира у нас, като на база на нивото на този показател достигнато в съседни държави - 10%, се надяваме пазарният дял на тази категория у нас също да достигне 10%. През 2011 г.
Каменица Фреш Лимон беше приета изключително добре от потребителите, и надмина собствените ни очаквания за това. Изключително добре до момента се приема и новото попълнение в семейството на Каменица Фреш - Грейпфрут - първите резултати и обратната връзка от консуматорите вече надминават очакванията ни.
През настоящата 2012 г. се появиха нови предложения, които заемат значителен дял от общия пазар на бира. Очакванията ни са, че новите продукти ще допринесат за раздвижване на пазара на бира като цяло
- Доколко ценовият фактор в момента е определящ за пазарния дял при традиционните бири?
Ценовият сегмент определено е от значение за консуматорите, затова и стремежът на „Каменица” АД е винаги да предлага на клиентите си оптимален вариант между цена и качество на продукта. В тази насока беше и една от всички иновации, която реализирахме през 2011 г. Тогава пуснахме нова, по-голяма стъклена бутилка на Астика - от 600 мл, вместо стандартните за пазара 500 мл, запазвайки цената на по-малкия обем.
В допълнение предлагаме на консуматорите и различни промоции, които също предлагат оптимален баланс между качество и цена. Вярваме, че това е най-правилната стратегия, чрез която можем да запазим лоялността на консуматорите. В същото време, следва да се отбележи, че премиалните марки от портфолиото ни - Stella Artois, Beck’s и Staropramen поддържат постоянен пазарен дял, като дори отбелязват лек ръст.
преди 12 години И кво?! Ариана също правят леки бири, и шуменско също. Казаното нали важи и за тях? Тогава що трябва да си сменям марката бира?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години аз пък в момента на морето пия само от тях)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Спирам да пия тая марка бира! отговор Сигнализирай за неуместен коментар