- Кой е хитът при почивките по света това лято, към кои дестинации се насочват туристите?
В световен план след кризата в Египет и Близкия Изток, като изключително интересни се очертават Танзания, Занзибар, Аржентина, Чили, Индонезия. Процентът от българите, които си позволяват тези скъпи ваканции обаче не надхвърля три процента.
- Изгодно ли е да се почива в Гърция това лято като се има предвид политическата ситуация там?
Една част от българите предпочитат Гърция преди всичко, защото страната се явява по-близка туристическа дестинация чисто географски, отколкото нашето Черноморие. В последните години се отчита тенденцията за екскурзионни няколкочасови пътувания в южната ни съседка или пък туристически пътувания с една или две нощувки. Освен това голяма част от гърците вече говорят български, а има и голяма близост в манталитета на двете държави. Разбира се, цените са двойно по-високи, отколкото у нас, но са поносими, тъй като българските посетители там се радват на добро качество, ухажване и прекрасни плажове.
Едва ли кризата в Гърция ще се отрази на пътуванията в тази посока. Ранните записвания показват, че тя рефлектира негативно на посещенията от немските туристи главно, поради някои публикации в гръцкия печат.
- Може ли гръцката криза да бъде стимул за българския туризъм, след като не се възползвахме от арабската криза преди време?
По принцип туристическият продукт на Гърция и на България се различава много - като цена, услуга, местоположение. Западноевропейските туристи, които искат да ходят на гръцките острови, търсят конкретно този продукт.
Южната ни съседка предлага големи възможности за яхтинг, специфична кухня, музика, забавления и т.н. По подобен начин не бихме могли да се конкурираме и с туристическия продукт на Египет, който е много по-близък до туриста от Турция. Знаем, че хотелите в северната африканска държава разполагат с огромни паркови площи, зеленина и цветя, докато родните хотели са строени в по-урбанистичен стил и са предназначени за по-непретенциозни туристи, които са различни от свикналите да ползват големите луксозни египетски комплекси. Затова затварянето на египетската дестинация доведе да увеличаване на туристите към Турция, но не и към България.
Нека не забравяме и че българският туристически сезон е много скъсен, работи предимно юли и август при средна заетост на легловата база от едва 30%. Тоест една огромна част от леглата остават празни, а това създава големи проблеми на инвеститорите в туризма.
преди 12 години Че кой ви е крив ,като най- представителните момета ги пратихте на гурбет по света.Спазвайте правилото на соца ,че всичко решават не парите ,а кадрите отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години За съжаление в БГ парите парите попаднаха и се контролират от хора, които са неспособни да развиват сериозен бизнес, а тези, които могат - нямат пари или не са в БГ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Хубаво интервю.Само ще спомена, че държавата - това сме всички ние.И щом хората в туризма не могат да се организират в браншови организации то и държавното управление няма от къде да черпи идеи и концепции за развитието им. Ако има не 70, 5-6 големи организации те биха могли да изготвят предложения за развитие - кое е добре да се дава на концесии, кое да се развива от държавата и как, кои такси и данъци са неефективни и/или спъват развитието на бранша. Малка държава сме и ако заинтересованите не си гонят интереса няма от къде да се появи политици и държавници, които да го направят вместо тях.Например дядо Вазов като е искал да го има българския език е станал министър, участвал е в огромен брой сдружения и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар