IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Р. Драганов: Все още не предлагаме продукт за високоплатежни туристи

Имаме огромен брой хотели без бранд, което ни отдалечава от световните практики, констатира директорът на Института за анализи в туризма

09:07 | 20.06.12 г. 3
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма. Снимка: Личен архив

- С какъв резерв трябва да разполага туристът, за да е сигурен, че ще се прибере при подобни извънредни обстоятелства?

Винаги туристът трябва да носи в себе си сума почти равна на цената на цялото пътуване, за да е сигурен, че ще се прибере. Размерът на сумата зависи от това в коя част на света се намирате. Ако сте на екскурзия чрез туроператор в Зимбабве или Занзибар, както сега е много модерно, ще ви трябват поне 3000 евро, за да можете да смените поне шест авиокомпании, които да ви върнат обратно. Ако се намирате в по-близки дестинации – поне 1000 евро.

- Смятате ли, че голямата част от чуждите туристи продължават да идват у нас заради имиджа на България като туристическа дестинация с добър туристически продукт на достъпна цена?

България предлага широка гама от туристически продукти предимно в летния и креативния туризъм. Една част от туристите идват за бизнес, имаме и много посетители с цел културен, поклоннически и ловен туризъм. Затова не можем да гледаме на България като нискобюджетна дестинация, тъй като по отношение на летните почивки наистина туристите са от по-ниския ценови клас, но за ловен или офроуд туризъм идват богати туристи.

Шлагер е, че предлагаме туристически продукт на ниско ниво. В последните 12 години имаме значително подобряване на материалната база в частта хотелиерство, ресторантьорство, транспорт, комуникационни услуги. В този смисъл българският туризъм е на нивото на европейския.

По отношение на цена-качество България е конкурентоспособна и точно на тази база печели туристи. В последните години голяма част от заведенията и хотелите налагат свой индивидуален стил и бутиков начин на обслужване. Почти всеки, който е пътувал в страната, може да посочи поне три отлични ресторанта с високо качество на услугата и много добри цени, както и да препоръча поне три места за подслон.

- Кои са предпочитаните български дестинации за чужденците?

Ако говорим за масовите туристи, те предпочитат по-евтини дестинации, удобни за семейства с деца с различни удобства или почивка ол инклузив. У нас такива курорти са Албена, Поморие и Приморско. Офертите са търсени от чуждестранните семейства, защото знаят предварително цената на почивката си.

- Как можем да се конкурираме с Турция, Гърция и Хърватска, които са най-големите регионални съперници на България?

Трябва да отбележим, че туристическият продукт на тези страни е доста различен. Хърватска предлага услуги от висок клас, категория поне 4 и 5 звезди. Но дестинацията е много добре припозната от Австрия и Унгария, тъй като днешните големи курорти са били част от Австро-унгарската империя. Тези туристи от Западна Европа имат традиции при подобни посещения и ние няма как да изместим този пазар с българския продукт.

От друга страна Турция предлага огромен потенциал като брой хотели, леглова база, качество на услугите, конкурентоспособност на цените. Това са все фактори, по които ние не можем да се съревноваваме с тях. Въпреки че в последните години цените за Турция леко се повишиха, но независимо от това търсенето нараства и на негова база се отчита скок в цената.

Последна актуализация: 02:37 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 0
Костадин
преди 12 години
Че кой ви е крив ,като най- представителните момета ги пратихте на гурбет по света.Спазвайте правилото на соца ,че всичко решават не парите ,а кадрите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 0
ivanalex2
преди 12 години
За съжаление в БГ парите парите попаднаха и се контролират от хора, които са неспособни да развиват сериозен бизнес, а тези, които могат - нямат пари или не са в БГ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 0
hellwitch
преди 12 години
Хубаво интервю.Само ще спомена, че държавата - това сме всички ние.И щом хората в туризма не могат да се организират в браншови организации то и държавното управление няма от къде да черпи идеи и концепции за развитието им. Ако има не 70, 5-6 големи организации те биха могли да изготвят предложения за развитие - кое е добре да се дава на концесии, кое да се развива от държавата и как, кои такси и данъци са неефективни и/или спъват развитието на бранша. Малка държава сме и ако заинтересованите не си гонят интереса няма от къде да се появи политици и държавници, които да го направят вместо тях.Например дядо Вазов като е искал да го има българския език е станал министър, участвал е в огромен брой сдружения и т.н.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още