”Утвърдените компании не правят разлика между местния пазар и чужбина”, заяви Цветан Цонев, изпълнителен директор на Трейс. Той уточни че в рехабилитацита на жп. линията Бургас - Пловдив имат дял от 25-30% в строителните работи, но вероятно той ще се увеличи, въпреки че участието им в консорциума е 20%.
”Имаме самочувствието на средно голяма европейска компания при инфраструктурното строителство. Има компании с милиардни продажби, но само инфраструктурното строителство е за няколко стотин милиона лв., тоест колкото нас и това ни дава самочувствие да излезем в чужбина”, уточни Михайлов.
На въпрос за маржовете на спечелените проекти бе казано, че те трудно може да са актуални при променливите цени на горивата и битумите.
По думите на Михайлов са прогнозирани 10% годишен ръст в цената на горивата, тоест цена на битума от 750-850 лв. за тон, а сега цената е 1 300 лв./тон. Разликата е в размер на 12-13 млн. лв. за лота от Магистрала Тракия, която изгражда Трейс.
”Тази разлика трябва да бъде поета от строителя или инвеститора, съгласно договора. В случая договорите на правителството не търпят компенсация. Такива договори няма в световен мащаб”, коментира Цонев, като уточни, че в жп строителството цените за стрителство са по прогнозируеми, тък като горивата имат по-малка тежест.
”Време е да минем на циментови настилки, а не на битумни. Преди цимента беше по-скъп, сега не е така. Трябва да се вземат глобални решения за строителството”, сподели вижданията си Михайлов. Според него магистрала, изградена с бетон се експлоатира много лесно и евтино в бъдеще.
От Трейс ще кандидатстват за изграждане на връзката между магистрала Люлин и пътя София - Калотина, както и за лот 2 от АМ Струма. При лота на АМ Струма се предвижда двуетапна процедура, като ценови предложения ще дават само 8-те участника допуснати до втори етап.
”Досега критерй беше най-ниска цена, а с втори лот на Струма ще има и други фактори като техническо предложение и опит на кандидата. За нас това е една голяма стъпка напред”, заяви главния юрист-консулт Мирослав Манолов.
„Имаше много случай спечелили търговете да идват при нас да го изработим. Много такива оферти сме отказали”, обяви Михайлов.
Трябва който е спечелил или да дофинансира за да доизгради, или нещо друго ще се случи като например да изнудва държавата. При магистрала Люлин с нашата цена щеше да направим обекта без държавата да добавя 80 млн. лв. При Дунав мост пак държавата даде 50 млн. лв. допълнително, а ако бяхме спечелили ние, щеше да си изпълним по заявената цена, обявиха от Трейс.
”Ние сме изключили изнудването от нашето поведение и затова печелим по-малко търгове от очакваното. Хубаво е да има работа, но не на всяка цена”, обяви Михайлов.
”Време е държавата да стартира публично частното партньорство, каквато е практиката при изграждането на проектите в ЕС", заяви Мирослав Манолов.
При АМ Струма е имало кандидат с оборот от 10 млрд. евро, но само 200 млн. евро са от инфраструктурно строителство, а оборотът е критерий в избора, но какво да правим, това са условията и участваме, оплакаха се от Трейс.
„Метрото в Дамаск ще бъде значително по-лесно изпълнимо от това в София, като се има предвид, че там е само пясък, без подпочвени води, докато тук има скали, глина и води, и е много по-трудно. Имаме и специална процедура за съхранение на артефакти и исторически ценности, която е високо оценена от сирийската страна”, похвалиха се от Трейс.
”Ако изпълним проект по строителство на метро в чужбина, това ще ни възвърне многократно опита натрупан в България”, е мнението на ръководството.
”Излизането в Европа е трудно под ред ограничителни мероприятия като лицензи, регистрации и др. Това, което се случва в България, а именно всеки да участва, е силно ограничено в Западна Европа. Лесно се печели проект в Източна Европа, най-вече в Румъния, Сърбия, Македония.
В Чехия и Полша не може, в Италия, Германия, Гърция - също. Там казват, че трябва да извадиш дълъг списък с документи и ти става ясно, че пазарът е отворен, но вратата е хлопната. Няма реципрочност в действията”, сподели Цветан Цонев.
По думите му „по лесно е това, което търсим да го намерим в Близкия и Далечния изток, отколкото в Европа. В Европа няма ново строителство, там само кърпят дупки, а капацитет има и всички мощни западни фирми идват в България за смешни проекти от 20-30-50 млн. евро”.
Свързани компании:
преди 12 години абе нека крадат мом4етата ко толкоз....излизат нови модели бентлита, с класи, яхти феретти, диаманти силиконки се появяват всяка година.....нали трябва ние да им ба4каме за да могат те да ги притежават тези неща отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години В момента Трейс е синоним на некачествено строителство. През последните години няма път, който да са правили, който да не е дал сериозни дефекти много скоро след това. Примери:- Последния лот от магистрала Тракия - Чирпан - Стара Загора и коловозите и пропаданията по него- Пътят Сливен - Казанлък - Калофер - целият участък бе с хиляди кръпки заради пропадания и неравности още преди да го завършат. Така и го оставиха. В момента една година сле това, пътя е като след 5 - 6 години експлоатация... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Аз викам покажете, че може да направите малка и рентабилна компания(защото сега определено не сте рентабилни, давате мизерен дивидент и не подкрепяте акциите си) и чак тогава тръгнете да ставате голям международен мастодонт! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години И моята цел е да стана голям европейски инвеститор, а не мурджо на местно ниво! Но между желания и възможности има страховита разлика! Справка - рекламните намерения на много дружества, когато беше ред да продадат акции на борсата! Тогава намеренията се декларираха като обещания, разбира се, докато се продадат акциите... Айде да не си говорим какво имаме намерение да се случи, а първо да го случим, а после да търсим оценка за това!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ми нормално да иска да се изнася от държавата, то няма вече подизпълнител КОЙТО да иска да работи с ТРЕЙС.Причината е че не плащат :) това е истината.Тракия горката е назагъба от 1 година.Това г-н Михайлов не е начин да правите бизнес.Ще отидите ще ви бият шамарите ч чужбина и ще се върните.Нямате топки да се преборите качествено на нашия пазар тръгнали сте да се позорите пред света :((( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Много мечти много приказки а това си е един рисков бизнес и днес може да има договори но какво гарантира, че утре ще спечелят баш те. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Здравейте, анализатори, коменаториКакво бихте предпочели, малка и рентабилна или голяма компания със съответните рискове и ползи по пътя до там? отговор Сигнализирай за неуместен коментар