- А така наречената оптимизация на персонала през кой период от годината ще се случи?
Всъщност, тя вече започна. Планираме до 1-2 месеца да имаме сериозен напредък в оптимизиране на персонала и да влезем в рамки, които са адекватни на извършваните работни процеси. И по-конкретно да се освободим от дейности и съответно структури, които са ненужни, но утежняват разходите на компанията. На някои места ще има и обединение на дейности, което значи и намаление на състава.
Вече решихме, че ремонтните бази за локомотивите ще бъдат сериозно преформатирани в посока консолидиране на дейности. Целта е да постигнем по-висока ефективност и по-малко разходи за единица работа.
Отсега обаче не мога да уточня колко хора ще бъдат съкратени. Всичко зависи от дейностите, които ще се извършват след оптимизацията на процесите.
Към момента мога да кажа, че съвсем скоро числеността на персонала общо за трите дружества - „БДЖ – Пътнически превози“, „БДЖ – Товарни превози“ и самия холдинг - ще падне до четирицифрено число, т.е. под 10 000 човека. При положение, че към началото на годината техният брой е около 11 000.
- Идеята Ви за продажбата на недвижими имоти на железницине с цел набавяне на допълнителни средства ще се реализира ли в близките месеци?
Както знаем, пазарът на недвижими имоти продължава да е труден. До края на януари предвиждаме складовата ни база в Русе, която представлява индустриален имот, заемащ десетки декари, да бъде закрита като такава. Почти всичко, което ни е необходимо, вече е изнесено от нея. Каквото не ни трябва ще се продава отделно като стоки.
Така че тази база, която е на сравнително атрактивно място, предстои да бъде оценена и продадена. Дали имотът ще се продава изцяло или на части, предстои да се прецени.
- Покупки на нови вагони ще правите ли през тази година?
Върви започналото през 2011 г. изпълнение на поръчката за 30 спални вагона от турската фирма, спечелила търга. Вагоните ще бъдат доставени през тази година. Други покупки обаче няма как да си позволим.
Разбира се, ще се стремим да изпълняваме заложения по график ремонт на вагони – 150-180 пътнически и няколкостотин товарни. Ремонтът ще се извършва от спечелили търговете фирми. Част от пътническите вагони ще се ремонтират от румънска фирма.
- Как върви процедурата по приватизацията на „БДЖ – Товарни превози“?
Консултантът е напреднал с подготвяне на съответната документация – правен анализ, информационен меморандум и финансова оценка на „БДЖ – Товарни превози“. До края на януари би трябвало анализите да са готови, след което ще започне активното търсене на потенциални инвеститори, което по принцип се извършва основно от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол. Така трябва да се стигне до няколко потенциални инвеститори, от които на конкурентна основа, в зависимост от правилата на подбора, да се излъчи купувач.
Това по всяка вероятност ще стане чрез търг или конкурс. При търга проблемът е, че наддаването е основно на база цена. Докато при конкурса има и други критерии, които имат своето значение и тежест при избора. Поне към момента смятам, че конкурсът е по-удачният вариант за приватизация на „БДЖ – Товарни превози“.
- Според Вас приватизацията ще приключи ли до края на годината?
Смятам, че е напълно възможно. Това зависи както от нас, така и от Агенцията за приватизация. Към момента не виждам никакъв проблем да финишираме 2012 г. с продадени „БДЖ - Товарни превози“.
-Вече има „слухове“ кои може да са потенциалните инвеститори...
Да, говори се за интереси и от страна на известни български бизнесмени, и за интереси от банковата сфера, и за руски интереси. Но за всичко това просто се говори. Досега интересът на потенциалните инвеститори е само в рамките на мъгляви предположения. А както знаем, когато нещата са само на такъв етап, вероятността да се сбъднат по принцип е съвсем малка.
Така че слухове много. Но доколкото ми е известно „твърд“ интерес към покупката на „БДЖ – Товарни превози“ към момента няма изразен, не само в писмена, но дори и в устна форма.
преди 12 години Ей, Недев ти си една жалка ***,подигравате се с хората в това БДЖ.Всеки си плаща рано или късно за стореното и ти няма да останеш по назад отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Тоя ако знае какво прави пак добре. Кой си ти бе, Недев? На кой си човек та те сложиха там? Ти ако нещо разбираш, аз ще се прекръстя на Пантелей. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Г-н Недев, от колко време сте министър? Явно от скоро, но не за дълго. Кажете за колко време и какво искате да постигнете първо? Какво имам в предвид .Първо сте за кратко ,второ сте аматьор. Трето, защо спряхте 138 влака ? За печалба на фирмата, за икономия или заради ПОСТА ви в БДЖ. Питам защо пускате нерентабилни влакове? Например вл.20313 Горна Оряховица -Стражица и вл.40101 Горна Оряховица - Стара Зогора .Защо????????Вие сте ЛИКВИДАТОР, не управител на БДЖ. Нека тежи това на вашата съвест и разума на хората, които го одобряват.Господ да ви съди. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години За първи път от 20 години насам БДЖ има ръководство, което няма за цел просто да си живурка на върха, барабар с 20 000 служители, докато обезпечава източването на холдинга от министри и олигарси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години всичко е алата балата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Как защо - защото е за него:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Недев мамина гугутка ми тая сграда в центъра на София що я държите бе?Твоята канцелария трябва да е в подземията на *** незнам защо с гръмкото име централна гара.Там ти е мястото а не да ръсиш акъл.То е много лесно да наебем беззащитните.Дай пример а не само да тормозиш обикновените хорица.На теб защо ти е този лукс? отговор Сигнализирай за неуместен коментар