- Готвите ли се за въвеждане на бонус-малус системата?
От 5-6 години Алианц България разполага със софтуер, в който са заложени 45 000 комбинации по 20-30 критерия. Поддържаме база данни, но в момента не ползваме нашия бонус-малус защото на практика КФН не ни позволява, тъй като всеки автомобил трябва да е с минимална рискова премия. Преди можеше едни клиенти да са на по-ниска цена, други на по-висока, но сега всички трябва да са над минималната.
В момента се говори за внедряване на обща бонус-малус система, като КАТ подава данни в нея. Прокрадва се идеята критерий за определяне на цената да са точките в талона на водача. Но точките не са измерител на виновното поведение на пътя, тъй като те може да са отнети за неправилно паркиране. Затова считам, че точките са лош измерител. КАТ трябва да дава информация само за виновно причинени щети.
- Към кои застрахователни продукти има увеличение на интереса в последната година?
Освен при Гражданската отговорност, интерес има и към Автокаско. Там нашият пазарен дял се увеличава защото направихме реорганизация на ликвидацията на щети. Въведохме най-различни удобства, като заявяване на щети по телефона денонощно, а оглед на колата вече може да се извърши директно в сервиз, където тя се ремонтира и собственика се връща да я прибере, когато е готова.
- Има ли интерес към застраховка имущество, без клиентите да са принудени от жилищен кредит?
Да, разбира се. Според мен този пазар е с голям потенциал и той ще расте през следващите години. Алианц България е пазарният лидер по имуществено застраховане, като имаме над 30 000 индивидуални клиенти, без причината за тези застраховки да е банков кредит.
В момента българинът има особено разбиране за приоритетите си. На първо място поставя колата, после жилището и чак тогава живота си. В развитите европейски държави обаче, животът на човека е най-важен, след това е домът и на последно място автомобилът.
- Пазарен дял или рентабилност са целите пред компанията?
Нашата цел винаги е била рентабилност, а не пазарен дял. И в бъдеще главната дългосрочна цел за нас остава затвърждаването на финансовата стабилност на дружеството. Това е от изключително значение за всеки, който иска да е коректен към клиентите си.
- Осъществихте ли съкращения на персонал в периода на криза?
Съкращения не сме правили защото специалистите се градят бавно. Опитваме се да съкращаваме други разходи защото за нас хората са ценен капитал.
преди 12 години Малко по-високи са цените на ГО, през брокерите, защото искат по-високи комисионни, всичко е сметнато и е включено в крайната цена. Иначе, през офисите на Алианц, комисионните са 2 %, а кой брокер ще продава качество, за такъв комисион. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Няма нужда от нормативна промяна.Законът и в момента не позволява на лизингодателя да налага и определя на купувача къде да застрахова автомобила.При подобна практика, 1 жалба до КФН е достатъчна за проверка и санкция.Поздрави! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ами, Стоиле, така се прави "рентабилност". Като не ти харесва, търсиш друг лизингодател. Аз, например, отказах на лизингодателя, който искаше да ми натрапи Алианц, и си купих друга марка автомобил. Но по принцип си прав - мутренски истории са това и ще ни изнудват, докато могат, т.е. докато някой не им отреже крадливите ръчички. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Аз лично бих бил много доволен, ако лизингодателя ми наложи компанията, от която е г-н Ялъмов, ама иначе си прав! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "Затова ние им предлагаме сигурност и качествено обслужване на добра цена. Средната цена при нас варира от 180 до 200 лева. Така например за най-масовия клас автомобили до 1600 куб. см, с регистрация София и възраст на шофьора 35 г., цената в Алианц за България е 193,60 лв. и 211,96 лв. с покритие за чужбина. И това е крайна цена, тоест с начислен данък от 2% и включена вноска в ГФ и ОФ."Как при тези цитирани цифри господина ще ми обясни,че застраховката ГО на автомобил 1000 куб.см ми струва в дружеството му 260 лв.?!!!Освен това не ми е направена никаква отстъпка от каското, което е към същата компания.И кога най-после КФН ще инициира законова промяна, която да дава възможност на купувач на нов автомобил на лизинг да избира сам къде да застрахова колата, в противен случай ако застрахователя му е бил наложен от лизинговата компания, тя да поема за своя сметка застраховката? Що за свинщина има в държавата ни в 2011г, или мутренските времена още не са свършили ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар