- Съгласни ли сте с предложението на г-н Богоев стикерът по „Гражданска отговорност“ да отпадне през следващата година?
С новия начин на сключване на застраховка „Гражданска отговорност“, с тази Централизирана информационна система и с възможност в реално време всеки да може да провери дали даден автомобил е застрахован или не, стикерът се обезсмисля. Той е една допълнителна пречка за посредниците и за нас като компании. Това е и едно допълнително натоварване за клиентите. Смятаме, че стикерът трябва да отпадне.
- Правителството въведе 2% данък върху застрахователните премии. Как се отрази тази мярка?
В края на миналата година тази мярка създаде доста проблеми в сектора. Основният проблем е, че мярката беше наложена и върху полици, които са издадени от предходни периоди. Може би данъкът трябваше да бъде валиден поне за полици, които се издават от януари тази година.
- Кои ще са най-големите трудности пред застрахователните компании през следващата година?
Виждайки какво се случва около нас, особено в Европейския съюз, е ясно, че сигналите за икономиката не са особено оптимистични. Нашите очаквания са следващата година да бъде трудна и за България. Като застрахователи ние отново ще трябва да се справяме в една трудна икономическа обстановка.
Друго сериозно предизвикателство е да съумеем заедно с Комисията за финансов надзор да създадем системата бонус-малус по „Гражданска отговорност“. Надявам се догодина да има по-сериозни стъпки в тази посока.
Ще се стремим и да запазим позициите си на застрахователния пазар, да няма спад, а да има поне малък ръст. Особено разчитам животозастраховането да тръгне нагоре. В периоди на криза се вижда, че хората се обръщат към спестовността, а животозастраховането е една добра алтернатива за това и се надяваме, въпреки трудната икономическа обстановка, да продължи да има ръст в животозастраховането.
- Бихте ли коментирали предимствата на животозастраховането?
Това е много широка тема. Има няколко основни фактора. Първият е жизненият стандарт, който е нисък. Аз не смятам, че българинът няма застрахователна култура. Знаем, че в миналото хората си правеха доста застраховки живот.
Другият фактор е нарушеното доверие. През 90-те години покрай огромната инфлация и вътрешната криза много хора загубиха средства по такива полици и това доведе до скептицизъм. Предизвикателство е за нас да възстановим това доверие, което не е лесно. От друга страна хората не оценяват добре колко големи предимства им дава един животозастрахователен продукт.
Банките, например, много по-бързо възстановиха доверието на клиентите, въпреки че хората загубиха може би повече пари от банковата криза през 90-те, отколкото от застрахователите. За мен това са двата по-големи и основни проблема.
- Да очакваме ли нови застрахователнни продукти през следващата година?
Всяка компания постоянно излиза с нови и интересни предложения. Това се случва постоянно и съм сигурен, че и догодина ще има нови и интересни продукти.
- Каква очаквате да е 2012 г.?
Тя ще е една предизвикателна година. Сигурен съм, че целият сектор ще се справи с предизвикателствата, както и досега.
преди 13 години Недоумявам с тази позиция на шеф на застрахователна фирма и особено зам.-председател на АБЗ, да обяснява как едни не плащали след първата вноска по ГО и всички останали поемали този разход. Нали точно от такива следва да лобират и защитават съвестните си клиенти и принудят правителството да осъществява контрол и санкционира жестоко, подобни недобросъвестни хитреци. После имало спад, а грешките са винаги извън сектора и в международното положение, но не и в "професионализма" на бранша. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Застраховането в България е рекет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар