Ромпетрол България АД е част от мултинационалната петролна компания Rompetrol Group N.V, чийто едноличен собственик е Kazmunaygas. Rompetrol Group N.V. присъства в 12 държави като Франция, Румъния, Испания и други в Югоизточна Европа.
В България компанията е стартира дейността си през 2002 г., като заема стабилен пазарен дял на ниво търговия на едро, развива национална мрежа от 56 бензиностанции и оперира модерно депо в град Русе.
Фирмата е един от клиентите на услугата Efaktura.bg.
- Какви предизвикателства, свързани с навлизането на ИТ технологиите в бизнеса, виждате в близко бъдеще – за пазара, потребителите и вашата компания? Какво е мнението ви за електронното фактуриране?
Навлизането на ИТ технологиите в бизнеса става все по-широко, от което могат да бъдат отчетени много позитиви и сега, и в бъдеще, като например намаляване на разходите, улесняване комуникацията с клиентите, опростяване на дейностите, постигане на по-голяма точност и прецизност при всяка една дейност и т.н Електронното фактуриране потвърждава всичко това на практика.
- Каква част от процесите в компанията ви се извършват и управляват по електронен път?
Повечето от процеси, свързани с администрация, отчитане и архивиране на документи, се управляват по електронен път. Трудно е да се каже какво е точното процентно отношение спрямо всички процеси във фирмата, но те представляват със сигурност една значителна част.
- С какво ви помага Efaktura за подобряване на търговската дейност?
Обслужването на плащанията на партньорите е важна част от цялостното търговско обслужване на една компания. Ако този процес е лесен, бърз и удобен на оперативно ниво, тогава клиентите остават доволни и съвместната ни работа се развива много добре. В този смисъл може да се каже, че електронните фактури наистина подобряват търговската дейност и повишават удовлетвореността на потребителите от нашата дейност.
- Кои са най-важните причини да използвате услугата?
Много са предимствата на услугата Efaktura. Като цяло администрацията и управлението на плащанията са процеси, състоящи се от много поддействия и честа комуникация между компанията и клиента.
Електронните фактури доста опростяват оперативните дейности, като оптимизира разходите, времето за подготвяне, издаване и разпространение на фактурите. Като основни предимства могат да се посочат намалени фирмени разходи за куриерски услуги и консумативи, възможност за създаване и управление на електронен архив, бързото и навременно получаване на месечните задължения, а оттам и навременно плащане от страна на клиентите.
Грешките са сведени до минимум и има възможност за онлайн решаване на спорове по фактурите. Не на последно място е и предимството от гледна точка на екологичност и опазване на околната среда, като се спесятява излишното разхищение на хартия.
- Имате ли реални измерения за величината на спестените ресурси, благодарение на използването на електронни фактури?
Относно процеса, свързан с плащанията, може да се каже, че е оптимизиран на 100% и спестените ресурси са значителни.
- Смятате ли, че възможността за електронно плащане на издадените фактури е удобна за клиентите ви и за вас при проследяване на плащанията?
Със сигурност това е един доста удобен начин както за нас така и за нашите клиенти. Всички виждат удобствата и предимствата на електронното плащане. Много малко на брой са тези, които не желаят да процедираме по този начин.
- Какво ви накара да предпочетете „БОРИКА – БАНКСЕРВИЗ“ като доставчик на услуга за електронно фактуриране?
На първо масто - високото качество на системата за обмен на електронни документи, предлагана от „БОРИКА – БАНКСЕРВИЗ“. Също така доказаният опит и професионално обслужване от страна на фирмата бяха решаващи за вземането на решение за сключване на партньорство.
Оказа се наистина, че сме направили верния избор и решението ни за това партньорство е правилно и даващо резултати. Нe съжаляваме за избора.