IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Българският офис на Samsung започна директно управление на продажбите

Имаме за цел до 2013 г. да станем водеща екологично-насочена компания, казва още Ш. Ахмедов, мениджър „IT продукти“ в компанията

08:01 | 02.08.10 г. 1
Автор - снимка
Създател
Шакир Ахмедов. Снимка: Личен архив
Шакир Ахмедов. Снимка: Личен архив

Шакир Ахмедов в завършил Технически университет във Варна и е дипломиран инженер по Микролектроника. От 1997 г. до средата на 2010 г. работи в „К&К Електорникс”, като заема различни ръководни постове. През последните 7 години е бил директор „Бизнес развитие“. Г-н Ахмедов е оглавявал отдела „Развитие корпоративни клиенти”, отговарял е за налагането на дисплеите Sаmsung с голям формат и управление на съдържание, както и за развитието на сервизната мрежа за климатична техника на Samsung, активно участие взима и при налагането на марката Samsung и в IT сектора на българския пазар. В момента е мениджър на подразделение „IT продукти“.

- Каква е пазарната стратегия на Samsung за България?

От 1 юли 2010 г. българският офис на Samsung Electronics промени начина си на работа и започна дистрибуцията на продуктите си чрез директно управление на продажбите. Новият пазарен подход на Samsung е част от глобалната стратегия на марката и има за цел да направи връзката с крайния потребител по-директна и в същото време да затвърди позицията на компанията като силен конкурент и лидер на пазара.

До момента продуктите на Samsung Eletronics се дистрибутираха в България от фирма „К&К Електроникс”. В резултат на дългогодишното ни бизнес сътрудничество с единствения ни дилър тук, ние постигнахме лидерска позиция в много продуктови категории.

- Какви са причините, довели до промяна в стратегията по време на икономическа криза?

Ние се гордеем, че дори в екстремни условия на криза пазарният дял на Samsung Electronics расте и в момента компанията е със стабилни позиции на пазара. Решението за прилагане на новата стратегия и в България се дължи на успешното присъствие до момента на нашия пазар, така и на намерението да продължим да затвърждаваме репутацията си на производител на качествени и иновативни продукти, който иска да бъде по-близо до своите клиенти и да отговаря на техните очаквания.

- Какво печели потребителят от стартирането на директно управление на продажбите?

Новият бизнес модел на Samsung прави достъпни продуктите на един от най-големите технологични лидери и по този начин приближава потребителя до последните световни тенденции в технологиите и дизайна, изгражда обратна връзка от потребителя към производителя и води до по-точно и адекватно покриване на потребностите на крайния клиент. Не на последно място по важност, засилването на присъствието на Samsung на пазара ще усили и конкуренцията, което винаги е само в полза на потребителите.

- Къде ще се разпространяват продуктите на Samsung? Кои са новите ви партньори?

Освен „К&К Електроникс”, нови партньори на Samsung са „Видео Лукс” и „Зора”, а на IT продуктите дистрибутори са „Поликомп” и „Солитрон” Съответно продуктите на Samsung ще могат да се намерят във всички вериги магазини „Техномаркет”, „Технополис”, „Зора”, „Мултирама”, „Плесио” и други, както и във всички дилъри на „Поликомп” и „Солитрон”.

- Планирате ли да развивате сервизна мрежа и поддръжка?

Предприели сме няколко важни и големи стъпки за обслужване на нашите клиенти, закупили продукт Samsung. Първата стъпка е изграждането на телефонен център за обслужване на клиенти, който ще обслужва и българските клиенти. Реалното му опериране ще започне от месец август и телефонът за връзка е 0700 1 33 11.

Следващата стъпка е свързана с разширяване на сервизната мрежа, насочена основно към корпоративни клиенти, която ще включва не само досегашните партньори, а и други оторизирани сервизни центрове. Те имат статута и правата да обслужват нашите продукти, като са минали съответните програми на обучение на Samsung. Важно е да се знае, че Samsung провежда регулярно и онлайн обучения за новите продукти.

Ние вярваме, че с новата система за обслужване ще сме с една крачка пред всичките ни конкуренти, защото броят на оторизираните компании ще надвишава в пъти всяка друга сервизна система. От друга страна, новата система на обслужване ще включва не само стандартното сервизно обслужване, но също и поддръжка, профилактика и анализ на решенията ни, защото Samsung мисли за своите клиенти.

- Къде е мястото на екологията в политиката на Samsung?

В Samsung ние смятаме за своя отговорност да правим бизнес така, че да обогатяваме нашата планета и поради тази причина подехме инициативата PlanetFirst . Всеки продукт, носещ символа PlanetFirst, е създаден така, че да се отличава със своята иновативност и природосъобразност. Сега всеки може да направи по-зелен и екосъобразен избор – от LED телевизори и монитори, както и хладилници, консумиращи по-малко електричество, до мобилни телефони, зареждащи се от слънцето.

Имаме за цел до 2013 г. да станем водеща екологично-насочена компания и 100% от нашите продукти да надвишат световните стандарти за екологична безопасност. PlanetFirst означава винаги да мислим за нашето въздействие върху околната среда, докато продължаваме да проектираме, разработваме и произвеждаме иновативни устройства.

Имаме създадена българска версия на сайта www.samsungplanetfirst.eu, където всеки може да се запознае с продуктите на Samsung от серията PlanetFirst, както и да научи полезни съвети как самият той може да допринесе за опазването на планетата и околната среда.

- Какви са отличителните предимства на продуктите Samsung?

Три са основните предимства на Samsung, които поставят компанията с крачка напред пред конкурентите й – иновативност, качество и дизайн.

- Отразява ли се кризата върху пазарния дял на IT подразделението на Samsung?

В условия на криза се открояват компании със силни основи, каквато е Samsung. Благодарение на това, въпреки влошените икономически условия, компанията запази лидерските си позиции и постоянно увеличава пазарния си дял като цяло и във всеки един сегмент.

- Кои са хитовите IT продукти на Samsung за тази година?

Samsung Electronics IT Division представлява важна част от бизнеса на компанията. Върховите технологии са въплътени в LED монитори, DID (дигитални информационни дисплеи), дисплеи с голям формат (LFD) и принтери, с подобрен дизайн и природосъобразни характеристики. Компанията се насочва и към нов бизнес сегмент, представяйки PC ноутбук. По показатели за пазарен дял, целта на Samsung е да достигне 30% в сегмента на мониторите, 60% при LFD – дисплеи с голям формат, 20% при фото рамките, 40% при принтерите – в сегмент А4 лазерни принтери.

През 2010 г. Samsung ще заложи на LED мониторите от серията XL и BX, които притежават няколко отличителни конкурентни предимства спрямо конвенционалните монитори: екотехнологията, която осигурява ниска консумация на енергия и екологични материали, от които са изработени продуктите; високото качество на картината и бързината за реакция; и не на последно място изящния дизайн, който е постигнат чрез ултратънкия монитор.

Samsung се гордее и със своите мултифункционални монитори с TV тунер, които чисто технологично са крачка напред пред конкуренцията със своите функции – DVB-C тунер, Full HD & PP.

В категорията принтери разчитаме много и на мултифункционалните продукти, например като BluMountain и BluBird, които в класа си се отличават с най-малкия си размер на пазара.

-------------------

В петък групата Samsung отчете оперативна печалба от 5 трлн. вона (4,23 млрд. долара) за второто тримесечие на 2010 г. Този резултат се оказа по-силен от прогнозите, които бяха за оперативна печалба от 4,86 трлн. вона.

Резултатът почти се удвоява на годишна база, след като за същия период на миналата година той бе 2,67 трлн. вона. Така компанията продължава силното си представяне след първото тримесечие, когато бе отчетена рекордна печалба от 4,4 трлн. вона.

За второто тримесечие са реализирано продажби на 63,8 млн. мобилни телефона, което е малко под постигнатите продажби през първото тримесечие на годината, показа отчетът на групата.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:48 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
davam.info
преди 13 години
Българи!!! >>> Имената на бизнеса - ви съветват да си редактирате статийките преди публикация:"Микролектроника" или "МикроЕлектроника"Как ли се изписва правилно???
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още